درگیری در مجلس؛ دو نماینده دست به یقه شدند / اعتراض نعمتی به طراح استیضاح لاریجانی

در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، مجتبی ذوالنوری به دنبال جمع‌آوری امضا به منظور استیضاح رئیس مجلس بود که با اعتراض بهروز نعمتی مواجه شد.

درگیری در مجلس؛ دو نماینده دست به یقه شدند / اعتراض نعمتی به طراح استیضاح لاریجانی

در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در حالی که مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و عضو فراکسیون ولایی مجلس به دنبال جمع‌آوری امضا برای استیضاح علی لاریجانی ، رئیس مجلس بود، بهروز نعمتی، نماینده نزدیک به علی لاریجانی با مشاهده این طرح، آن را از دست ذوالنوری قاپید و به بیرون از مجلس رفت.

ذوالنوری به دنبال بهروز نعمتی رفت و دقایقی بعد همچنان به دنبال جمع‌آوری امضا برای این طرح بود که با اعتراض بهروز نعمتی مواجه شد. این دو نماینده دست به یقه شدند. البته درگیری طولی نکشید و به سرعت دو نماینده از یکدیگر جدا شدند.

گفتنی است پیش از این محمد جوادابطحی، نماینده خمینی شهر، در خصوص چرایی طرح استیضاح علی لاریجانی گفته بود: لاریجانی نمی‌تواند به نام مجلس تصمیم بگیرد. مجلس تاکنون 2 بار با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده و آقای لاریجانی در جلسه سران نظر خودش را داده نه نظر مجلس را.

این درگیری ها در حالی است که به گفته ابطحی، استیضاح علی لاریجانی دستکم 30 رای دارد. بنا بر آیین نامه داخلی مجلس، استیضاح رئیس مجلس نیاز به دست کم 25 رای دارد.

جمع آوری امضا برای حسن روحانی نیز به جریان افتاده است. شنیده می شود که حدود 50 امضا از نمایندگان جمع شده اما این استیضاح نیاز به امضای دو سوم نمایندگان را دارد یعنی 194 نفر.

گفتنی است عکس خبر آرشیوی است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • امیر
    0

    نمایندگان اگه واقعا طرفدار مردم هستید همگی استعفا دهید. وقتی آقای لاریجانی به تنهایی قوه مقننه محسوب میشه شما موندید چکار؟

  • کاربر ناشناس
    0

    ذوالنور نماینده آمریکاست يامردم قم

  • حسن
    0

    همش سیاه بازی است.جرات این کار را ندارند مثل پس گرفتن طرح سه فوریتی

  • آقازاده واقعی
    0

    برای یک بار نشان دهید که ما هم مجلس داریم .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تگر هر نماینده در مجلس کوتاه بیاید از حق الناس گذشته باید جواب مردم روز قیامت بده از حق خودمون دفاع میکنیم مسگن از غربیها فرمان گرفتیم فکر کردند مردم از پشت کوه امدند

  • شهروند
    0

    نماینده قم اگه در تمام عمرتان یه کار درست انجام داده باشید هنین جمع آوری امضا استیضاح لاریجانی هست لطفاً استیضاح کنید

  • احمد عربی
    0

    آقای نعمتی میخواد بره ایتالیا به خاطر همین مخالف و استیضاح علی جون وحسن جونه. حقوق وزارت نفت هم میگیره مشکلی نداره

  • ن
    0

    درود خداوند بر نماینده محترم قم

  • F
    0

    چیزی ک برا من عجیبه اینه ک نماینده ها مگه عملکرد جناب روحانی رو نمی بینند ، پس چطور فقط ۵۰ نفر طرح استیضاح ایشون رو امضا کردند؟! قراره دیگه چی سر این مملکت بیارن ؟! کاری بکنن که چند رییس جمهور آینده هم نتونن گندکاریاشونو بشورن ؟!

  • مهدی کوهی
    0

    جان پدر مادرتون کاری کنید روحانی زودتر بره

    نظرات شما -
    • سادات بلندی
      0

      امیدوارم بدترازاین حاکم نشه

  • علیرضا
    0

    اگر نماینگان مجلس نمایندگان ما مردم هستند باید به نظراتشان احترام گذاشت. چرا آقای لاریجانی یک نفری نظر مجلس را گفته ؟ جناب لاریجانی از درد مردم خبر داری ؟ من بازنشسته که به لطف کاردانی شما و امثال شما با حقوق 2 میلیونی و سن 65 سالگی دارم مسافرکشی میکنم چگونه زندگی کنم ؟ بنزین را 3 برابر کردید بعد میگویید تورم نداریم. یک بچه هم حرف شما را نمیتواند قبول کند . دست بردارید بخدا این مردم میفهمند.

  • ناشناس
    0

    زنده باداین نماینده ی شجاع قم.لعنت برغرب گرایان که مملکت روبه این روزرسوندند

  • مقدس
    0

    کاشکی زودترروحانی بره چه برسره مردم آورده گرانی که کمرمردم روشکست حالاهم نوبت بنزین که قیمت کالاهاوماشین بالامیره ومردم حتی مسافرت هم دیگه نمیتونن برن این واقعاظلم به مردم هس انصاف نیس که ازوقتی روحانی اومده همه چیزا وکالاها و..چندین برابرشده زمان احمدی نژادکه اینجوری نبود

  • ستار
    0

    جفتشون خائن هستن و از نظر اجرایی و سیاسی کفایت لازم رو در این زمینه ندارن و باید برن

  • حسین
    0

    با سلام .آقای رئیسی که گفتن قوه قضاییه موافق نبوده . نماینده های مجلس هم که دو بار طرحش را رد کردن واون ها هم موافق نبودن هم بی اطلاع و آقای لاریجانی خود سر موافقت کرده پس حضرت آیت الله خامنه ای چجوری موافقت و حمایت کردن از ایشان انتظار دیگری میرفت از عمل یکجانبه دولت حمایت کنن . و چند سوال پیش میاد که از حضرت آیت الله خامنه ای میبایست کرد. 1.آیا از موافق نبودن دو قوه خبر نداشتن؟ 2.آیا اطلاعی از شکست طرح دو نرخی نداشتن ؟ 3.آیا از اثر مسقیم و غیر مسقیم بر افزایش تورم و باعث افزایش غیر قابل کنترل قیمت کلیه خدمات و اجناس و ارز و...میشود ؟ 4. لازم بذکر است که تجربه ثابت کرده که این دولت قدرت و توانایی لازم را برای مهار تورم . رکود . گرانی . بیکاری . کسری بودجه و..... غیره را نداشته پس چرا حمایت ؟؟؟

  • محمد
    0

    با سلام مختصر و مفید پخش کنید تا همگان بدانند آیا میشود گرانی بنزین با این درصد آن هم در شب تولد پیامبر بیدلیل باشد قطعا خیر . اگر برای آقای رئیس جمهور مردم مستضعف مهم بودنند چرا وقتی به بانک ها اعتراض میشود سکوت میکند . چرا وقتی با مفاسد برخورد میشود ناراحت میشود. چرا با حقوق های نجومی برخورد نکرد . چرا ..... چرا ......چرا .....و چراها مطمعنا کسی کا در خانه میلیاردی زندگی میکند درد فقر را حس نمیکند . اگر رئیس جمهور تحت حمایت رئیس مجلس نبود هرگز اقدام به چنین کارهایی همانند برجام . fatf .و ....نمیکرد . پس همگان میدانند . پس از گذشت حدود هفت سال از ریاست جمهور بر همگان روشن است که این فقر از کجا آب میخورد . در انتها نظر شخصی خودم را میگویم این انقلاب ریشه در اعماق زمین و بلندای ملکوت دارد ریشه ای از جنس خون و پیگر شهیدان در خاک این وطن و ملکوتی از روح شهیدان که در آسمان نظاره گر اعمال ماهستند . رئیس جمهور و رئیس مجلس باید استیضاح شوند . و مجلس پاک . زیرا در صورت استیضاح است که این اشخاص را میتوان از صحنه سیاست حذف کرد . اگر دوره آنها تمام شود همچنان راه برگشت داریند .

  • علی شادکام
    0

    به نظرمن کارهردو نفر بوده چرا روحانی در ت ییترش میگوید افزایش نرخ بنزین تورم زا وفساداورد است بعداز چندروز ان را اجرایی میکند اینها میگویند نمی گذاریم قیمت کالا افزایش یابد ولی همین الان افزایش پیدا کرده منی که با ۱۵۰۰۰۰۰دارم گذران زندگی میکنم مستمری بگیرهستم باید مریض نشم لباس برای بچم زن نخرم باید تفریح گردش نرم تا حقوقم سرماه برسه اقای روحانی خودت با بنز رفت امد میکنی حقوق چندده میلیونی می گیری من با ۱۵۰۰۰۰۰ چطورزندگی کنم .

  • سجاد
    0

    اینها همش فیلمه. شما چرا باور میکنید. اینها سر و ته یه کرباسن. میخوان اعتراض مردم را آروم و منحرف کنن. وقتی سران سه قوه و رهبر تایید کردن بقیه سیاه بازیه. سر ملت را بریدن.

  • امیر مقیمی
    0

    به مهد کودک مجلس خوش آمدید... از دستش قاپید!!!!

  • داودخانی
    0

    با استیضاح رییس جمهور ورییس مجلس باید صورت ونمایندگان مخالف خائن به مملکت هستن

  • ایرانی
    0

    موندن که حقوق نجومی بگیرن

  • Bename
    0

    ایناکه ازمردم خبرندارند اصلا تومردم نیستن میگن ازقدیم سواره از حال پياده خبر نداره

  • خسروی
    0

    اگه نماینده مردم هستین و عزت نفس دارین یک بار از خواسته های نفسانی خودتون بگذرین و پشت نماینده غیور قم رو خالی نکنین از نماینه عزیز قم هم درخواست داریم اسامی امضاء کنندگان رو منتشر کنه تا تشخیص دوست و دشمن و انسان و غیر انسان برامون راحت تر باشه

  • سلیمی
    0

    منم با استیضاح روسای جمهور و مجلس صددر صد موافقم و همچنین موافق انتشار لیست اسامی استیضاح کنندگان هستم بلانسبت شما پدر مردم در اومده دارن زیر فشار اقتصادی و تورم افسار گسیخته له میشن صدای خرد شدن استخوانهای مردم را نمی شنوند؟ بابا ما اگه یارانه و کمک معیشتی نخایم به کی باید بگیم اینا اگه راست می گن قیمت دلار و نرخ تورم رو برگردونن به ۱۰ سال پیش سال ۸۸ همین والسلام

  • سادات بلندی
    0

    سلام مگر مردم ونظرآنهاوزندگی ومشکلات اهمیتی برای مقامات دارد؟؟؟؟؟؟؟

  • ا
    0

    صدای شکستن استخوان های فساد وظلم واسلام قلابی به گوش میرسه نه تواین هفته ولی ۵سال تا ۱۰سال اینده نفرین به این همه دروغ وفساد که جونمون به لبمون رسید

  • حسن
    0

    همش بازی سیاسیه ، عمرا بزارن رییس دو قوا رو استیضاح کنن

  • ج
    0

    صاحبان قدرت هیچ وقت به فکر سقوط نبودن ولی همشون سقوط کردن

  • عباس شعبانی فردوی
    0

    این کارشان خیلی زشت بود که بدوناطلاع قبلی تصمیم گرفتند وکشور رابهم ریختند متوانستند باطلاع به مردم بنزین را سهمی بندی کنند ک از قاچاق جلو گیری شود وبرای بعداز انتخابایاسال جدید بنزین رادونخری کنند بایدکاریکنند ک عدالت برقرار شود منظور اینک کسانی ک خودرو ندارند حقشان ضایع نشود درباری نفتگاز هم همینطور اگرعدالت اجراشودهچکس ناراضی نمیشودکسانی زیادهستندکه یک موتور ندارند که سوخ مصرف کنندوکسانیهستند که ماشین الات سبک وسنگین زیادی دارند واین عین بی عدالتی است وسلام اگرخواستید متوانم طرح بدهم

  • آشنا
    0

    نمایندگان اگه واقعا طرفدار مردم هستید همگی استعفا دهید. وقتی آقای لاریجانی به تنهایی قوه مقننه محسوب میشه شما موندید چکار؟

  • Sh
    0

    مجلسی ها اگر خودشان را نماینده مردم میدانند و ذره ای به خودشان و رای هایی که باالتماس از مردم گرفتند ارزش قائلند باید به روسای جمهور و مجلس فشار بیاورند و استیضاح کنند و جلوی فساد و تبانی و بی احترامی و توهین انها به مجلس و مردم و نماینده ها بایستند

  • Sh
    0

    وقتی روسای قوا و شورای اقتصادی قوا تصویب کردند رهبری مجبور هست تایید و حمایت کنه.اگر نکنه همه تقصیرها را گردن رهبری میندازن.اونم ادمی مثل روحانی که متخصص جنگ روانی و رسانه ای هستش.خدا به داد مردم برسه.بازهم درود به اقای ذوالنور... البته میگن اقای رییسی و معاون هاش که عضو شورای اقتصادی بودن مخالفت کردن ولی دولت و لاریجانی و رییس کمسیون هاش تایید کردن... فقط من موندم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چرا مشاوره ندادن که تو این وضعیت افتضاح امنیتی منطقه اونم بااین وضعیت مردم نباید اجرا بشه

  • محمد رضا
    0

    سلام . بر روش واریز کمک حمایتی رئیس جمهور دقت کردید ؟ یک نفره 55.000 تومان و به همین نسبت هر چی تعداد خانوار بیشتر میشه مبلغ کمتر و بیشتر از 5 نفر دیگه کلا افزایش ندارد در صورتی که رهبر و همه صاحب نظران به تولد فرزند توصیه میکنند این یعنی اینکه مردم فکر بچه بیشتر نباشید . کارشناسان گفته اند ایران در 30 سال آینده به کشور مسن و پیر تبدیل میشود شما در این روش پرداخت به چه فکری فرو میروید . استیضا رئیس مجلس و رئیس جمهور لازم است و واجب .

  • Yaghubkhakiyeh
    0

    چرابرای پیشبردسیاستهای بنیادی بجای فشاربه اقشاری که فیش حقوقی دارند سریع میرن سراغ دست به نقدترین درامدهامثل بنزین مردم بابنزین هزارتومنی توزندگی کم اورده بودن حالابابنزین سه هزارتومنی خدامیدونه چه زندگیهایی ازهم میپاشه اگرتدبیردرست به خرج بدهیدوبنزین راسالی ۲۰درصدگران کنیدهم فشارقابل تحملتر میشودهم طولی نمیکشدبه نرخ جهانی میرسیم ولی مشکل این نیست چون اگرهمین الان اگریکسال بوده باشدکه بنزین مابانرخ جهانی عرضه میشده شماخیلی وقت بودکه خودتان راباان وقف داده بودید والان بامشکل تحریمهابازهم بدنبال منابع میگشتید

  • یک در بدر .
    0

    چنان رونق اقتصادی انجام میدم که پدر قشر ضعیف را در بیاورم .پینو کیو و چوپان دروغگو رفتند دادگاه لاهه وشکایت کردند که چرا هنوز ما تو صدر دروغگو ها هستیم .اگر راست میگند نماینده ها انجام بدند استیضاح را ،نه اینکه فقط شعار باشه .خدا نگذرش ازشون که به مروم ظلم میکنن.بیان درامدشون را یک ماه با مردم عوض کنند.خودشون که ماشین و....مفتی دارند .به درک که مردم چی بکشند .فقط شعار و دروغ.تا کی ؟بالاخره مرگی هم برای همه هست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها