کشف ۲۱ تن انواع مواد مخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف بیش از ۲۱ تن مواد مخدر در کشور در حد فاصل ۱۱ تا ۱۷ آبان ماه خبر داد و گفت: ۸۱ درصد کشفیات اطلاعاتی بود.

کشف ۲۱ تن انواع مواد مخدر در کشور

ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که مجموع کشفیات این هفته ۲۱ هزار و ۱۷۳ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۰ هزار و ۶۲۰ کیلوگرم بوده، ۹۸ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ۱۷ هزار و ۴۳۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۲ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۷۷۲ کیلوگرم حشیش، ۲ هزار و ۲۳۶ کیلوگرم مرفین، ۱۱۴ کیلوگرم هروئین، ۴۱۳ کیلوگرم گراس، ۶۲ کیلوگرم شیشه و ۱۴۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی خاطرنشان کرد: در هفته یاد شده در مجموع ۶ هزار و ۸۴۴ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲ هزار و ۳۷۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان ۷۱ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد کشفیات این بازه زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰هزار و ۱۲۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۴۸ درصد کشفیات کشور و کرمان با ۲هزار و ۸۹۸، هرمزگان با هزار و ۴۸۵، یزد با هزار و ۳۴۱، خراسان جنوبی با هزار و ۱۲۸، گلستان با ۶۰۷ و خوزستان با ۴۶۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۳ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۷۸ دستگاه خودرو، ۷۰ دستگاه موتور و ۱۸ قبضه سلاح توقیف شد و ۸۱ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۱۸ درصد انتظامی بوده است.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها