انتقام وحشتناک دختر ۱۳ ساله از دوستانش

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری ادمین های کانال سریالی که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند، خبر داد.

انتقام وحشتناک دختر ۱۳ ساله از دوستانش

سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در راستای کشف این پرونده گفت: پلیس فتا بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر شناسایی تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، کانالی را که با انتشار تصاویر دختر و پسر در زمینه‌ی آشنایی و دوست‌یابی جوانان شهرستان سقز در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت داشت، مورد شناسایی قرار دادند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی اولیه و شناسایی ادمین یا ادمین های کانال‌ با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت که مشخص شد صفحه‌ای با همین عنوان و در شبکه اجتماعی دیگری نیز ایجاد شده و تصاویر افراد را با هدف دوست‌یابی و با عناوین زشت منتشر کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: طی انجام اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفته و با بهره‌گیری از روش‌های فنی دختر جوانی به‌عنوان ایجادکننده پیجی به‌ عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دانش پور در اینباره توضیح داد: متهم دختر ۱۳ ساله در زمان حضور در پلیس فتا معترف شد پیج را خودش ایجاد کرده و با تصاویری که از پروفایل دوستان و سایر شهروندان جمع‌آوری کرده با همکاری سه نفر دیگر کانالی در یکی از شبکه های اجتماعی با همین عنوان نیز ایجاد کرده است.

متهم پرونده، هدف خود را از ایجاد کانال‌ و صفحه مزبور، تسویه‌حساب و لج بازی با دوستان خود عنوان کرد و گفت: با انتشار این تصاویر قصد انتقام‌گیری از آن‌ها را داشتم.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان به شهروندان توصیه کرد: متهمین این پرونده تصاویر افراد را از روی پروفایل آن‌ها در پیام‌رسان‌ها و صفحات شخصی آن‌ها به دست آورده و مورد سوءاستفاده قرار داده بودند لذا کاربران دقت داشته باشند که بی‌توجهی و سهل‌انگاری زمینه بروز چنین مشکلاتی است. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی در میان بگذارند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کرتیر
    0

    استان کوردستان!

  • علی
    0

    چنان نوشتین انتقام وحشتناک فکر کردم دختره با پول یارانش شبکه ترور راه اندازی کرده... تیتر خبر بیشتر فریبنده بود تا....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها