2 درصد مردم دچار زخم‌های مزمن‌‌اند

رئیس جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت دچار زخم مزمن می‌شوند و در مجموع حدود یک تا دو درصد از مردم جامعه درگیر این زخم‌ها شده‌اند.

2 درصد مردم دچار زخم‌های مزمن‌‌اند

چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زحم و ترمیم بافت ۲۸ تا ۱ آذرماه توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

سیدمهدی طبایی رئیس جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری این کنگره، اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل زخم از مباحث جدی است جهاد دانشگاهی با نگاه فناورانه به این موضوع وارد شده است.

وی ادامه داد:‌ پژوهشکده زخم و ترمیم بافت در این زمینه تاسیس شده و به صورت تخصصی مرتبط شامل پیشگیری، آموزش، پژوهش و درمان را دنبال می‌کند.

به گفته وی، با توجه به آمار بالای جراحات و تصادفات در کشور معمولا با نوع حاد زخم‌ها سر و کار داریم؛ زخم‌های مزمن بر اساس بیماری منجر می‌شود که بیماری‌های عروقی،‌ وریدی، شریانی و دیابت از جمله زخم‌های مزمن هستند که آمار قابل توجیه‌ای دنیا دارند و حدود یک تا دو درصد از مردم جامعه درگیر این زخم‌ها شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: زخم‌های مزمن در آمریکا ۲۵ تا ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه اقتصادی ایجاد می‌کنند.

تعداد افراد دچار زخم در کشور نامشخص است

وی همچنین آمار افراد دچار زخم در کشور را نامشخص عنوان کرد و گفت: ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت دچار زخم مزمن می‌شوند.

وی پیش‌بینی کرد: احتمالا یک و نیم تا دو میلیون نفر دیابتی در معرض زخم مزمن قرار داشته باشند.

وی همچنین از استفاده از پرده آمنیوتیک یا پرده جنینی به عنوان زخم پوش زخم‌های مزمن خبر داد و گفت:‌ پژوهشگاه رویان این موضوع را دنبال می‌کند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها