کاهش محبوبیت رهبر مکزیک با خشونت کارتل‌های موادمخدر

به دنبال افزایش خشونت‌های مرتبط با گروه‌های تبهکار، حمایت از رییس‌جمهوری مکزیک ۱۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش محبوبیت رهبر مکزیک با خشونت کارتل‌های موادمخدر

یک نظرسنجی که نتایج آن هم‌زمان با ابراز نگرانی سفیر آمریکا در مکزیک درباره "دولت موازی" کارتل‌ها در بخش‌هایی از این کشور منتشر شد، نشان می‌دهد میزان حمایت از آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس‌جمهوری مکزیک از ۶۸.۷ درصد در اواخر ماه اوت به ۵۸.۷ درصد در ماه نوامبر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی از ۶ تا ۱۱ نوامبر و با بررسی نظرات ۱۰۰۰ شهروند مکزیک صورت گرفته است. گرچه اوبرادور هنوز نسبت به بسیاری از رهبران جهان محبوب شمرده می‌شود، تردیدها درباره عملکرد او در خصوص مسائل امنیتی در حال افزایش است.

ماه گذشته پس از آن که مشخص شد نیروهای امنیتی مکزیک یکی از پسران "خواکین گوزمن" ملقب به "اِل چاپو"، قاچاقچی بزرگ مواد مخدر مکزیک را پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی نیروهای وابسته به کارتل این قاچاقچی آزاد کرده‌اند، اوبرادور با انتقادات شدیدی روبه‌رو شد.

پس از آنکه افراد مسلح وابسته به این کارتل در شمال مکزیک سه مادر و شش کودک آن‌ها را که دارای تابعیت آمریکایی- مکزیکی بودند کشتند، انتقادات قانونگذاران آمریکایی نیز به انتقادات دیگر علیه اوبرادور اضافه شد.

روز پنجشنبه، کریستوفر لاندوا، سفیر آمریکا در مکزیکو سیتی در توصیف وضعیت فعلی در مکزیک اظهار کرد، در بخش‌هایی از این کشور کارتل‌های مواد مخدر نوعی "دولت موازی" تشکیل داده‌اند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها