بسیاری از قوانین در شرایط جنگی امروز کاربرد ندارند/ در شرایط تحریم نباید به توسعه اندیشید

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که در شرایط تحریم نباید به توسعه اندیشید و همین که چرخ اقتصاد و معیشت مردم بچرخد اتفاق مهمی است.

بسیاری از قوانین در شرایط جنگی امروز کاربرد ندارند/ در شرایط تحریم نباید به توسعه اندیشید

احمد همتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با بیان اینکه اگر این تحریم‌های ظالمانه به قدرت‌های اقتصادی دنیا هم تحمیل می‌شد فلج می‌شدند اظهار کرد: همین که آنها به اهداف خود نرسیدند و اقتصاد ما متلاشی نشده به معنای این است که اقدامات جدی و موثری در برابر تحریم‌ها انجام شده است.

وی چند نرخی شدن ارز را در واکنش به شرایط جنگی اقتصاد ارزیابی و تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد با تلاطم روبرو است باید معیشت و زیرساخت‌های خدمات‌دهی به مردم را حفظ کرد چرا که در چنین شرایطی اصولا نمی‌توان به توسعه و رونق بیشتر اندیشید.

وی با بیان اینکه دولت 700 تا 800 میلیارد بدهی به سازمان‌ها دارد افزود: وجود 800 تا 900 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام، بدهی 800 هزار میلیاردی، کاهش شدید صادرات نفتی و...همه و همه نشان‌دهنده وجود شرایط جنگی در فضای اقتصادی است و در این شرایط نباید انتظارات نا به‌جا از دولت داشت.

همتی ادامه داد: اگر تنها در روند دو بخش "تبادلات بانکی" و "صادرات اصلی‌ترین تولیدات"یک کشور اختلال ایجاد شود حتی اگر اقتصاد قدرت‌های اقتصادی همچون آلمان و ژاپن باشد، آن اقتصاد به شدت آسیب می‌بیند.
وی با بیان اینکه قدرت‌های اقتصادی دنیا هم نمی‌توانند چنین شرایطی را برای 6 ماه تحمل کنند، به مقاومت کشورمان در این چند ساله پرداخت و گفت: همین که اقتصاد کشور ما با وجود فلج‌کننده بودن این تحریم‌ها متلاشی نشده به معنای آن است که دولت و حاکمیت در برابر این تحریم‌های ظالمانه خوب عمل کرده است.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه پیشبرد اهداف اقتصادی با تداوم این شرایط سخت است خاطرنشان کرد: دولت، مجلس، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها باید به تبیین این شرایط بپردازند و بگویند که با تداوم این شرایط تحقق اهداف اقتصادی سخت است.

وی ادامه داد: دولت در شرایط سخت تحریم با مشکلاتی مواجه است که نیاز است تا با توجه به شرایط امروز کشور و تحریم ها، اقدامات متناسب با وضعیت کنونی را در دستور کار قرار دهیم.

همتی بر ضرورت تطبیق قوانین با شرایط دشوار امروز تاکید و تصریح کرد: این قوانین برای شرایط عادی تدوین شده و در شرایط جنگی کاربرد لازم را ندارند.شرایط سخت اقتصادی،با وجود این تحریم‌ها ، نیازمند برنامه بلند مدت، ثبات در قوانین و قانون‌گذاری و همچنین اقدامات ویژه و متناسب با این شرایط است.

نماینده سمنان گفت: در شرایط خاص کشور ، پیشبرد اقتصاد به راحتی امکان پذیر نیست ، باید همکاری همه جانبه از سوی تمام قوا و مردم شکل گیرد. تا اهداف نظام محقق گردد.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یکی از اقدامات بسیار مطلوب اقتصادی در کشور بود گفت: این قانون باید در یک پروسه ۵ ساله به صورت کامل به مرحله اجرا در می‌آمد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها