حشد شعبی: طرف‌های خارجی در تلاش برای خدشه وارد کردن به وجهه ما هستند

حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای صحت و سقم اخبار منتشر شده درباره وارد کردن گازهای اشک‌آور به عراق توسط این نیروها و استفاده از آن علیه معترضان عراقی را رد کرد.

حشد شعبی: طرف‌های خارجی در تلاش برای خدشه وارد کردن به وجهه ما هستند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن رد صحت و سقم سند منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره واردات گازهای اشک‌آور توسط این نیروها به عراق و استفاده از آنها علیه معترضان، تأکید کرد که برخی طرف‌های بین‌المللی به دنبال خدشه وارد کردن به چهره حشد شعبی عراق هستند.

در این بیانیه آمده است: برخی رسانه‌های متخاصم سند جعلی را منتشر کرده‌اند که بیانگر وارد کردن گازهای اشک‌آور به کشور توسط حشد شعبی است. این درحالی است که این سند خالی از هرگونه امضا، مهر و یا اسم مسؤول حشد است.

حشد شعبی در ادامه آورده است: ما می‌دانیم که این سند از جمله سلسله هجمه‌ها توسط کشورهایی است که همواره در امور داخلی عراق مداخله می‌کنند. این طرف‌ها از همان روز اول تشکیل حشد تا به امروز برای خدشه وارد کردن به وجهه فرزندان غیور عراق به ویژه در جریان تظاهرات تلاش کرده‌اند؛ تظاهراتی که با فریاد ملت علیه ظلم و فساد آغاز شد.

عفو بین‌الملل پیشتر مدعی استفاده مقامات عراق از گازهای اشک‌آور برای کشتن معترضان به جای متفرق کردن آنها شده بود.

همچنین جنبش عصائب اهل الحق نسبت به میزان انحطاط حرفه‌ای که دو شبکه در تعامل با وقایع عراق گرفتار آن شده‌اند، ابراز تاسف کرد و افزود، این دو شبکه حشد شعبی و مرجعیت دینی را هدف قرار داده‌اند.

جنبش مذکور در بیانیه‌ای آورده است: این دو شبکه مدتی است که مرجعیت دینی، حشد شعبی و ارزش‌های جامعه را هدف گرفته و رویکردی مداوم در تحریک به خشونت و آشوب در داخل کشور در جریان تظاهرات‌ها را دنبال می‌کنند و این کار را با دروغ‌پراکنی و جعل اخبار انجام می‌دهند.

این جنبش افزود: این دو شبکه از سوی منابعی واحد و شناخته شده برای مدتی مشخص جهت وارونه نشان دادن واقعیت‌ها در قالب طرحی خبیثانه برای تحقق اهداف سیاسی مشخص تامین مالی می‌شوند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها