رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

اتباع بیگانه غیرمجاز سالانه ۸۰ میلیارد ریال به نظام سلامت سیستان‌وبلوچستان تحمیل می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:سالانه بیش‌از ۸۰ میلیارد ریال هزینه درمانی برگشت ناپذیر اتباع بیگانه ناشی از تصادفات در محدوده این دانشگاه می‌شود.

اتباع بیگانه غیرمجاز سالانه ۸۰ میلیارد ریال به نظام سلامت سیستان‌وبلوچستان تحمیل می‌کنند

دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: سال گذشته هزار و ۷۴ نفر از اتباع بیگانه در جاده‌های سیستان و بلوچستان به دلیل حوادث ترافیکی جان خودشان را ازدست داده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه از بابت ارائه خدمات به اتباع بیگانه هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۵ مورد تصادف اتباع بیگانه در جاده‌های سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است که بر اثر آن ۳۴۵ نفر مصدوم و ۶۸ نفر فوت شده‌اند.

وی افزود: تمامی خدمات سلامت در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان به طور یکسان و کامل به همه بیماران (ایرانی و غیر ایرانی) ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد سوء استفاده قاچاقچیان و افراد سودجو قرار می‌گیرد که انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز (قاچاق انسان) و جابجایی موادسوختی (قاچاق سوخت) از عمده فعالیتهای قاچاقچیان به دور از چشم ماموران انتظامی و مرزبانی است.
تاکنون حوادث مشابه زیادی در جاده‌های سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان‌های سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، خاش و زاهدان اتفاق افتاده که عامل بیشتر آنها رانندگان خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و یا قاچاقچیان سوخت بوده‌اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها