خطرات وحشتناکی که نشستن بر سر بدنتان می‌آورد

نشستن طولانی مدت پشت میز کار کم‌کم باعث به وجود آمدن درد‌های طاقت‌فرسا می‌شود.

خطرات وحشتناکی که نشستن بر سر بدنتان می‌آورد

نشستن طولانی مدت پشت میز کار یا مبل‌ها در خانه کم کم باعث به وجود آمدن دردهای طاقت‌فرسا می‌شود، در ادامه این متن با برخی از عوارض که به علت طولانی نشستن برای شما رخ می‌دهد، آشنا می‌شویم.

افزایش وزن

یکی از مهم‌ترین عوامل زیاد نشستن افراد به دلیل بی‌تحرکی چاقی است، زمانی که بیشتر وقت خود را نشسته به سر می‌برید، کالری کمتر سوزانده و چربی‌های بیشتری در بدن ذخیره می‌شود، زمانی که افراد می‌نشینند فرایند چربی سوزی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و همین امر سبب افزایش فشار خون نیز می‌شود. در نیم قرن گذشته به دلیل بیشتر شدن کارهای اداری افراد باید بیشتر در حالت نشسته به سر ببرند و کالری کمتری را می‌سوزانند.

بی‌خوابی

از عوامل بی‌خوابی می‌توان به عدم تحرک کافی اشاره کرد، بدن انسان هنگامی که به مدت طولانی در حالت نشستن قرار می‌گیرد این فرایند را استراحت بدن تلقی می‌کنند به همین علت افرادی که تمام روز خود را نشسته بوده‌اند، بدن آنها به این نتیجه می‌رسد که دیگر به خواب و استراحت نیاز ندارد، به همین علت باعث کاهش جدیت خواب می‌شود و بی‌خوابی در آنها رخ می‌دهد، بی‌خوابی تنها با افزایش تحرک جسمی، از بین خواهد رفت.

خطرات وحشتناکی که نشستن بر سر بدن می‌آورد

تغییرات ستون فقرات

شکل ستون فقرات در حالت عادی همانند حرف S بوده به این دلیل که در مقابل تغییرات مقاومت داشته باشد اما در حالت نشسته شکل ستون فقرات تغییر می‌کند. هنگامی که افراد در حالت نشسته قوز می‌کنند عضلات شکم افراد ضعیف‌تر می‌شود. هنگامی که در حال نشسته قرار دارید تغییرات ستون فقرات بر مهره و دیسک گردن فشار وارد کرده و همین امر موجب کاهش جریان خون در مغز می‌شود، همین علت اشخاصی که در مدت طولانی در حالت نشسته قرار گرفته‌اند، دچار سردرد و تاری دید خواهند شد.

برای رفع این عوارض چه می‌توان کرد؟

پزشکان برای رفع این عوارض معتقدند بعد از خواب، کار و یا حتی مشاهده تلویزیون از جای خود بلند شده و ورزشهای نرمشی انجام دهید. در حالت ایستاده جلسات خود را برگزار کنید، تاجای ممکن برای رفتن به مدرسه یا سرکار پیاده رفته یا در حمل ونقل عمومی بایستید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها