قسمت ۱۱۰ برنامه برداشت؛

از پشت پرده اکران مستندی خاص در تهران، مشهد و اصفهان تا روش کار جالب قاچاقچیان محترم سینمایی!

فیلم سینمایی خانه پدری رفع توقیف شد. طبق اعلام معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، رفع توقیف «خانه پدری» با تدبیر رئیس قوه قضائیه انجام شده است.

از پشت پرده اکران مستندی خاص در تهران، مشهد و اصفهان تا روش کار جالب قاچاقچیان محترم سینمایی!

رفع توقیف فیلم «خانه پدری» با حذف سه سکانس از فیلم و با رضایت کیانوش عیاری انجام شده است. با رفع توقیف این فیلم، سازمان سینمایی سریعا اقدام به بازگرداندن «خانه پدری» بر پرده سینماها کرد و بلیت فروشی فیلم شروع شد. اما رفع توقیف این فیلم یک نکته دارد و آن محدودیت 2 هفته‌ای برای اکران فیلم است و طبق روال گذشته «خانه پدری» فقط در تهران اکران می‌شود.

در این روزها اگر سینما رفتین و دیدین که یک نفر در تاریکی با موبایلش از پرده سینما فیلم می‌گیرد، تعجب نکنید؛ شما با یک قاچاقچی فیلم روبرو شدید. یک روزنامه در گزارشی از فیلمبرداری از پرده سینماها نوشته که چطور یک مرد جوان در حال فیلمبرداری از فیلم «سمفونی نهم» بوده است. تنها در امسال، یعنی فقط در یک سال، نسخه‌های پرده‌ای فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» سر از سایت‌های دانلود در آورده است.

مستندی با موضوع خاص در مشهد، تهران و اصفهان اکران شد. مستند «ایکسونامی» از پوسترش گرفته تا محتوا درباره مسئله‌ای به نام «پورن» است که یکی از خطوط قرمز اخلاقی در تمام دنیا است. جالب است که فیلمبرداری این فیلم نیز توسط شخصی انجام شده که پدر و مادرش عضو گروهک تروریستی منافقین هستند. بنا بر تبلیغات این فیلم و اعلام سازندگانش، راوی این فیلم "یک هنرپیشه پیشین فیلم‌های پورن" است که به تاریخچه تحولات سبک زندگی و آزادی‌های اجتماعی در آمریکا می‌‌پردازد و "تجربه رسیدن به آزادی‌های جنسی در ایالات متحده را برای مردم ایران روایت می‌کند."

فیلم منطقه پرواز ممنوع که این روزها روی پرده سینما در حال اکران هست، با استقبال خوب مردم مواجه شده است. منطقه پرواز ممنوع به ماجراجویی و شجاعت می‌پردازد که در سینمای ایران غایب است و در این فیلم کارگردان سعی کرده فیلم را با تم ماجراجویی بسازد و آنچه در نوجوانی خودش دوست داشته ارائه کند را ذیل مضامین متعدد در این فیلم قرار داده و سعی کرده یک فیلم حماسی بسازد. منطقه پرواز ممنوع فیلمی است که در جشنواره اصفهان پربیننده شده و اکثر مخاطبان نوجوان که این فیلم را می‌بینند، نسبت به آن شوق و ذوق دارند.

در بخش آخر برنامه این هفته، سری زدیم به فیلم سینمایی «یک کامیون غروب» که در گروه هنر و تجربه روی پرده سینما رفته است. «یک کامیون غروب» به کارگردانی ابوالفضل صفاری، محصول سال 95 است و در آن بازیگرانی مانند پژمان بازغی، نادر فلاح، سامان صفاری و روشنک گرامی ایفای نقش کردند. داستان فیلم «یک کامیون غروب» در دل کویر می‌گذرد جایی که اعضای یک خانواده مدیریت کمپی گردشگری را بر عهده دارند. این کمپ که به خاطر نداشتن مشتری در حال تعطیل شدن است، قرار است با کمک اعضای خانواده دوباره سرپا شود. «یک کامیون غروب» با اینکه خیلی دیر در ایران روی پرده رفته، توانسته جوایز متعددی را از جشنواره‌های خارجی به دست بیاورد که از آن جمله جایزه «زردآلوی طلایی» از ارمنستان است.

در بخش فضای مجازی هم این هفته صحبت‌های کوروش تهامی داغ شد. نگرانی کوروش تهامی از آینده سینما موضوعی بود که این هفته در فضای مجازی پیچید. تهامی گفته: «در این سینما محتوا از بین رفته؛ کاری کنید»

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها