بنزین ۶ریالی، چطور ۳۰۰۰ تومان شد؟

افزایش ۵۰۰۰ برابری قیمت بنزین در ۴۳ سال اخیر !

قیمت بنزین در دوره ۹۸-۱۳۵۹ با ۳۰۰۰ برابر افزایش از ۱۰ ریال به ۳۰۰۰۰ ریال و در دوره ۹۸-۱۳۵۶ با ۵۰۰۰ برابر افزایش از ۶ ریال به ۳۰۰۰۰ ریال صعود کرده است.

افزایش ۵۰۰۰ برابری قیمت بنزین در ۴۳ سال اخیر !

قیمت بنزین در دوره ۹۸-۱۳۵۹ با ۳۰۰۰ برابر افزایش از ۱۰ ریال به ۳۰۰۰۰ ریال و در دوره ۹۸-۱۳۵۶ با ۵۰۰۰ برابر افزایش از ۶ ریال به ۳۰۰۰۰ ریال صعود کرده است.

روند افزایش ۴۰ ساله قیمت بنزین در ایران در حدی شدید است که برای نمایش آن بایستی از مقیاس لگاریتمی استفاده کرد.

هر سه دولت هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد و روحانی شوک قیمت بنزین را در دور دوم ریاست جمهوری خود وارد کردند.

نظر به این که شوک قیمت بنزین دولت نئولیبرال حسن روحانی پس از ابرشوک ارزی وارد شده است، اثرات مخرب به مراتب بیشتری بر روی کسب و کار و معیشت عامه مردم و تشدید رکود تورمی بر جای خواهد گذاشت.

قیمت فروش تولیدات بنگاه های خصولتی-رانتی معدنی و صنعتی تا ۳ برابر افزایش یافته، اما بهای نهاده های معدنی و بهای انرژی نفت، گاز و انرژی آنها به میزان به مراتب کمتری بالا رفته است، اما در همین حال با وجود این که درآمد مردم در حدود ۴۰ درصد افزایش یافته، اما بهای بنزین ۳ برابر شده است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمد
    0

    رئیس اداره ما مدیران را جمع کرده بود و از آنها خواسته بود برای اداره مدارس از اولیاء دانش آموزان پول بگیرند مدیری گفته من که تا چند ماه دیگر بازنشسته می شوم از کسی نمی ترسم و پول هم نمی گیریم حالا. روسای جمهور هم در دو سال آخر بنزین را گران می کنند بعضی حرف ها هم می زنند

  • اصغر
    0

    اقا روحانی خجالت نمی کشی

  • کاربر ناشناس
    0

    ای خدا از همتون نگذره که ملت رو بیچاره گردید به نون شب محتاج شدن مثلا قرار بود دولت و حکومت اسلامی و امام زمانی باشه پس کو عدالت کو حقانیت کو مبارزه با فساد؟ عین فسادید شماها عین بی عدالتی هستید این همه ظلم و ستم و دروغ تا کی ؟ آخه کسی نیست بگه این ندانم کاری ها که البته نمیشه اسمش رو گذاشت ندانم کاری چون دانسته و عامدانه انجام میشه فقط دودش به چشم قشر ضعیف میره مثلا میخوای با پول بنزین ۴۰تومن به یارانه اضافه کنی از اونور ۴۰برار تورم رو بالا میبرید بی وجدانها خدا گردنتون رو بشکنه این چه ظلمیه در حق این ملت میکنید شما به فکر منافع خودتونید نه مردم این ملت حتی اگه بادمجون هم بودن براتون باید بهتر نگهداری میکردید

  • فرهانب
    0

    در شرایط کنونی انسانهای درستکار به هیچ عنوان مسوولیت قبول نمی کنند که به هم وطنان خود ظلم کنند یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم بکن

  • علیرضا
    0

    به روحِ مادرم قسم، وقتی یادِ فقر و تنگ دستیِ مردمِ کشورم میوفتم ناخواسته برای مظلومیت و نجیبیِ مردم کشورم بغض میکنم. به همین روز و شبِ عزیز ( ولادت حضرت رسول) اگه امکانی بود که میشد جونمو بدم اما مردم کشورم اسایش داشته باشن بی لحظه ایی درنگ جونمو فدای اسایشِ کشورم میکردم. من یه جوونِ ایرانیم بدون هیچ کِششِ سیاسی خاصی‌ سوال اینجاست اگه منه جوون دلم برای مردمم به درد اومده، چرا مسئول و وزیری که توانِ اجرایی دارن، هیچ احساسی در این موارد بهشون دست نمیده؟؛ ایا جز اینه که مسئولین از همت به بالا زندگی میکنن و البته با حقوق و رانت های کذایی؟! پس طبیعیه که این روزا درد ما مردم رو لمس نمیکنن . الهی تو شاهدِ مظلومیت مردم کشورم( شیعه خونه امام زمان باش) و هر مسئولی که خیانت میکنه یا کم کاری رو رسوا کن و هر کس تو هر لباسی که داره خدمت میکنه رو حمایت کن. ( بمیرم برای مردم نجیبی که زیر فشار تورم و گرونی خم شدن اما صداشون به جایی نمیرسه) الهی ما تورو گواه میگیریم، خودت جوابِ خائنین رو بده.

  • کاربر ناشناس
    0

    یک اشتباه کولی است

  • جانباز
    0

    مرگ بر رسم وآیین شما.خدا شاهده حقوقم کفاف ۱۰ روز رو نمی کنه.

  • حجت
    0

    بدا به حال مردم سیاستمداران که میخورند و می تازند و مردم بدبخت تر میشوند

  • فریبا
    0

    دقیقا موافقم

  • کاربر ناشناس
    0

    بزرگترین دستاوردانقلاب همینه بیچاره کردن مردم

  • صمد
    0

    حیالتون راحت ما مردم چین،آلمان، فرانسه و.... نیستیم ماملت مفلوک ایرانیم که هرچیزی راهم اگرقیمتش راصدبرابرهم بکنید بازهم بی تفاوت ازکنارش می گذریم وفقط می گوییم مرگ برآمریکا.خدالعنتتان کند.

  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ دیگه چه غلطی مونده که بکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها