کرایه حمل بار کامیون‌داران افزایش نمی‌یابد / تعیین کرایه بار بر اساس شاخص تن‌کیلومتر است

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: کرایه حمل بار کامیون‌داران بر اساس شاخص تن‌کیلومتر است و تغییر قیمت سوخت، تأثیری بر افزایش قیمت آن ندارد.

کرایه حمل بار کامیون‌داران افزایش نمی‌یابد / تعیین کرایه بار بر اساس شاخص تن‌کیلومتر است

مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه کرایه حمل بار کامیون‌داران همزمان با افزایش قیمت بنزین هیچ تغییری نکرده است، گفت: تعیین کرایه بار بر اساس شاخص تن‌کیلومتر است که این طرح هم در دو ماه گذشته اجرایی شده بنابراین هیچ تغییری در قیمت حمل بار کامیون‌داران ایجاد نمی‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: کرایه حمل بار در این حوزه بر اساس شاخص تن‌کیلومتر طراحی می‌شود و به دلیل آنکه در دو ماه گذشته تعدیل در کرایه‌ها بر این شاخص صورت گرفته است بنابراین نگرانی بابت افزایش حمل بار کامیون‌داران وجود ندارد.

قربانی اظهار کرد: تا چند ماه آینده هیچ تغییری در این بخش ایجاد نمی‌شود و در صورتی که تغییرات در شاخص‌های مختلف تن‌کیلومتر ایجاد شود، بررسی‌ها برای تغییرات در این موضوع انجام خواهد شد.

او یادآور شد: شاخص تن‌کیلومتر یکی از مهم‌ترین درخواست‌های کامیون‌داران بود که بر اساس حمل بار و تن، کرایه‌ها پرداخت می‌شد و این موضوع از سال گذشته توسط متخصصان و کارشناسان حوزه حمل بار طراحی و بررسی و در چند استان به صورت پایلوت اجرایی شد که پس از موفقیت‌های مختلف در این حوزه به صورت سراسری در کشور به اجرا درآمد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: سوخت کامیون‌ها، گازوئیل است و به دلیل آنکه تغییری در این سوخت ایجاد نشده، بنابراین برنامه‌ای برای افزایش قیمت حمل کالاها در سراسر جاده‌ها وجود ندارد.

قربانی یادآور شد: در حوزه مسافری هم برنامه‌ای برای قیمت کرایه‌ها نداریم که البته این موضوع باید از سوی معاونت حمل مسافر مطرح شود.

امروز قیمت بنزین گران شد و به دنبال آن شایعه‌هایی برای افزایش قیمت کرایه‌های حمل بار مطرح شده بود که توسط معاونت حمل‌ونقل تکذیب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها