سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی / افتتاح طرح آهک اهر و فاز سه کنسانتره مس سونگون در دهه فجر

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: این شرکت در استان آذربایجان‌شرقی یک میلیارد دلار در قالب ۱۷ طرح سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی / افتتاح طرح آهک اهر و فاز سه کنسانتره مس سونگون در دهه فجر

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز با بیان اینکه امیدواریم نتایج سرمایه گذاری در مس آذربایجان تا پایان سال آینده به تولید انبوه برسد، اظهار کرد: این امر باعث ایجاد گردش نقدینگی به میزان هفت هزار میلیارد تومان در سال خواهد شد.
وی از افتتاح طرح آهک اهر و فاز سه کنسانتره مس سونگون در دهه فجر خبر داد و گفت: طرح ذوب و پالایش نیز به زودی عملیاتی می‌شود.
سعدمحمدی افزود: امسال ساخت ۱۷۱۰ قطعه در دستور کار قرار دارد که ۶۲۰ قطعه به نتیجه رسیده است و ۱۰۹۰ قطعه هم در استان آذربایجان‌شرقی با مهندسی معکوس توسط شرکت‌های فناور تولید می شود.
وی افزود: سال گذشته یکهزار و ۷۲ قطعه به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان ساخته شد و امسال ساخت ۱۲۸ قطعه کالای استراتژیک توسط سازندگان داخلی استان آذربایجان شرقی با ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش ساخته شد و بیش از ۳۰ شرکت برای ساخت این اقلام فعالیت داشتند.

مدیرعامل شرکت مس ایران کاهش ارزبری این قطعات داخلی ساز را ۶۸۳ هزار یورو اعلام کرد و افزود: شرکت مس از تمام سازندگان داخلی حمایت قطعی می‌کند.

وی با بیان اینکه ترکیه سالانه ۵۰۰ هزار تن مس کاتدی از ازبکستان و قزاقستان وارد می‌کند، گفت: اینکه ما حداقل ۲۰ درصد فضای وارداتی ترکیه را به استان آذربایجان شرقی انتقال دهیم جزو اهداف اصلی شرکت مس است و امیدواریم تا دو سال آینده تحقق یابد.

سعد محمدی خاطرنشان کرد: در اتحادیه اروپا مس به عنوان اولین عنصر سرمایه‌گذاری تدوین شده است و تا ۱۰ سال آینده ۳۰ درصد خودروها برقی خواهد بود که در خودروهای معمولی تا ۲۰ کیلوگرم از مس استفاده می‌شود در حالی که در خودروی برقی تا ۸۰ کیلوگرم استفاده می‌شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها