طب سنتی آکادمیک از عطاری‌ها جدا شود

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه طب سنتی آکادمیک باید از عطاری‌ها جدا شود، گفت: بین کسانی که تحصیلات آکادمیک چندساله در رابطه با طب سنتی دارند با عطارانی که حتی فیزیولوژی بیماری‌ها را نمی‌دانند، تفاوت وجود دارد.

طب سنتی آکادمیک از عطاری‌ها جدا شود

مهدیه حاجی منفرد متخصص طب سنتی جمعه ٢٤ آبان در حاشیه همایش «منوپوز ایمن از دیدگاه طب سنتی» در جمع خبرنگاران گفت: این همایش، نخستین قدم برای آشتی بین طب ایرانی و طب کلاسیک بود.

او با بیان اینکه دیدگاه‌هایی وجود دارد که طب کلاسیک باید کنار گذاشته شود، در حالی‌که معتقدیم باید حد وسط این دو طب مدنظر قرار گیرد، افزود: طب سنتی و کلاسیک هر دو کاربردی هستند.

یک متخصص طب سنتی ادامه داد: طب ایرانی، برای درمان بیماری‌های مزمن و سبک زندگی حرف برای گفتن دارد، به عنوان مثال؛ در درمان ناباروری‌ها یا حفظ سلامتی بانوان چه در سنین باروری، یائسگی و حتی در سنین آغازین بلوغ می‌توانیم با طب ایرانی، راهکار ارائه دهیم.

حاجی منفرد خاطرنشان کرد: ارائه راهکار با استفاده از طب سنتی می‌تواند منجر به هزینه‌ کمتر بدون نیاز به دارو، با توصیه سبک زندگی و پیشگیری شود.

او با اشاره به اقلیم چهارگانه ایران نیز بیان کرد: طب ایرانی در کنار طب کلاسیک می‌تواند برای درمان‌ بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شود و استان فارس نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود گیاهان دارویی، می‌تواند به اقتصاد درمان کمک کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها