فرستاده ویژه آمریکا: حمایت ما از "نیروهای سوریه دموکراتیک" موقتی است

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه اعلام کرد: ما از نیروهای سوریه دموکراتیک و نه از افراد خاصی در این نیروها حمایت می‌کنیم و این حمایت موقت و مرحله‌ای است.

فرستاده ویژه آمریکا: حمایت ما از "نیروهای سوریه دموکراتیک" موقتی است

جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه عنوان داشت: ما از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و نه از اشخاص خاصی (در اشاره به فرهاد عبدی شاهین و مظلوم کوبانی، از شخصیت‌های برجسته در قسد) حمایت می‌کنیم.

این اظهارات جفری پس از پایان نشست‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش در مقر وزارت خارجه آمریکا مطرح شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اسکان دادن به یک میلون آواره در منطقه امنی که پس از عملیات "سرچشمه صلح" ترکیه برای ایجاد آن تلاش می‌شود، گفت: ما ضمانت‌هایی را از ترکیه در این خصوص گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه آوارگان به شمال سوریه فرستاده خواهند شد، گفت که این عملیات بر اساس اصول کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل خواهد بود.

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه تصریح کرد که ترکیه با ایالات متحده و کمیساریای عالی در این خصوص در تماس خواهد بود و از میان آن آوارگان، 350 هزار کُرد خواهند بود که بخشی از آنها از سوریه فرار کرده و می‌خواهند مجدداً به کشور باز گردند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت آمریکا از فرهاد عبدی شاهین گفت: آمریکا از اشخاص حمایت نمی‌کند، ما از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کنیم و این حمایت موقت و مرحله‌ای است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ‌امریکا‌کلا‌از‌اشخاص‌حمایت‌نمیکند‌این‌حمایت‌‌موقتی‌و‌مرحله‌ایست‌فکر‌می‌کنم‌این‌را‌می‌گویندپنجی‌کشیدن‌از‌روی‌تجربه‌یا‌شاید‌حجامت‌از‌روی‌تجربه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها