منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ / اینفوگرافی

با آغاز سهمیه بندی بنزین، برنامه جدید دولت برای افزایش کمک به ۱۸ میلیون خانوار اجرایی نیز کلید خورد.

منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ / اینفوگرافی

قیمت بنزین از پس چهار سال ماندگاری بر هزار تومان، بالاخره برای هر لیتر بنزین سهمیه بندی به ۱۵۰۰ تومان و برای هر لیتر بنزین آزاد به سه هزار تومان افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، حالا دولت در صدد است با اجرای طرح حمایتی ویژه از ۱۸ میلیون خانوار، از معیشت این دسته از افراد حمایت لازم را به عمل آورد.برررسی ها نشان می دهد پرداخت این اعتبار حمایتی از ۱۰ روز دیگر به خانوارهای هدف آغاز خواهد شد. طبق محاسبات ۱۸ میلیون خانوار جمعیتی در حدود ۶۰ میلیون نفر را تشکیل می ده.

نوبخت در این خصوص گفته است: رئیس جمهور نظر داشت که اگر قرار است اصلاحی در قیمت بنزین انجام شود حتماً باید منابع آن به مردم پرداخت شود اضافه کرد: از این جهت با تعریفی که صورت گرفت و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسید، قرار بر این شد که ۱۰۰ درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوارهای مورد نظر توزیع شود.

تقسیم منابع

چه کسانی مورد حمایت قرار می گیرند؟

در حالی که برخی می گویند یارانه بگیران مهمترین قشر هدف دریافت این اعتبار ۵۵ هزار تومانی تا ۲۰۵ هزار تومانی هستند، نوبخت تاکید کرده است ساز و کار پرداخت این پول به خانوارها متفاوت است.

وی تاکید دارد فهرستی از ۱۸ میلیون خانوار یا همان ۶۰ میلیون نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه خواهد شد.

سهمیه خودروها

از سوی دیگر پیش بینی شده است کسانی که خود را نسبت به دریافت این یارانه محق می دانند بتوانند طبق سازوکاری پیشنهادات خود را ثبت نمایند تا پس از رسیدگی نسبت به اتخاذ تصمیم در این خصوص اقدام شود.

بر این اساس مبلغ ۵۵ هزار تومان به خانوارهای تک نفره و مبلغ حداکثر ۲۰۵ هزار تومان به خانوارهای ۵ نفره یا بیشتر تعلق خواهد گرفت.

منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین چه می شود؟

تا پیش از این هر لیتر بنزین به قیمت ۱۰۰۰ تومان، بدون سهمیه بندی فروخته می شد. در طرح جدید هر لیتر بنزین آزاد به قیمت ۳ هزار تومان و هر لیتر بنزین سهمیه بندی به قیمت ۱۵۰۰ تومان فروخته می شود. منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین اما به صورت مستقیم هزینه نمی شود. طبق پیش بینی‌ها این اعتبار به شکلی صد در صدی صرف تامین اعتبار حمایت از ۶۰ میلیون خانوار ایرانی خواهد شد. شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد، واریز کند. این اعتبار در قالب پرداخت حمایت از خانوارها میان ۶۰ میلیون نفر یا ۱۸ میلیون خانوار توزیع خواهد شد.

میزان سهمیه خودروها چقدر است؟

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی میزان سهمیه تخصیصی برای سواری شخصی بنزین ۶۰ لیتر، برای سواری شخصی دوگانه سوز سی لیتر و بر ای موتورسیکلت ۲۵ لیتر است. وانت کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر و وانت کم مصرف دوگانه سوز ۶۰ لیتر تعیین شده است. برای وانت های پرمصرف بنزینی، سهمیه ۳۰۰ لیتر و برای وانت پرمصرف دوانه سوز سهمیه ۱۲۰ لیتر در ماه است. سهمیه آمبولانس نیز ۵۰۰ لیتر تعیین شده است.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • دلباز یاسوج
    0

    جناب آقایان دروغگو که حساب دو دو تا چهارتا را بلد نیستید چرا چرندیات تحویل ملت فلک زده میدهید. من حساب میکنم برای شما که تا سیکل بیشتر سواد ندارید و عمدا دارید دروغ میگویید. طبق گزارش شرکت ملی پخش روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین مصرف میشود که اگر روزانه ۳۰میلیون لیتر برای سهمیه ها در نظر گرفته شود آنگاه روزانه ۸۰ میلیون لیتر به صورت آزاد ولیتری ۳۰۰۰ تومان و اگر لیتری ۲۰۰۰ تومان مبلغ گران شده را برای ۸۰میلیون لیتر و مبلغ ۵۰۰ تومان را برای ۳۰ میلیون لیتر گران شده سهمیه ای در نظر بگیریم میشود مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان در روز و به گفته نوبخت بدبخت: عین مبلغ اضافه شده به قیمت بنزین بین ۶۰ میلیون نفر تقسیم میشود بدون اینکه یک ریال آن برداشته شود توسط دولت یا هر نهاد دیگری، پس به هر نفر در روز مبلغ۲۹۱۷ تومان و در ماه میشود ۸۷۵۱۰ تومان پس چرا به من که یک خانواده ۴ نفری هستم ۱۷۲۰۰۰ تومان تعلق میگیرد که بایستی مبلغ ۳۵۰۰۴۰ تومان بدهند و نهایتا معلوم میشود که دولت و حکومت از اجرای این طرح ماهیانه حداقل مبلغ ۲/۶۷۰/۶۰۰/۰۰۰ تومان به راحتی به جیب میزند و در سال میشود ۳۲/۰۴۷/۲۰۰/۰۰۰ تومان

  • محسن
    0

    به دزد ها واختلاس گرها تعلق می گیره پول وام های بانک ها کمشون بوده

  • حمید
    0

    بگو برادر من خرم ، احمقم ، نفهمم آخه مرد حسابی اگر یارانه چهارتا خانواده تک نفرو ده تومن اضافه کردند یارانه 10 تا خانوار بالای چهار نفر رو بیست تومن کم کردند ازین جیب به اون جیب کردن بین راهم یه مبلغ هنگفتی غیب میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها