روحانی، به تدبیر بنزینی احمدی‌نژاد بازگشت

سیر تا پیاز سهمیه‌بندی جدید بنزین / گرانی در ساعت صفر


24 آبان 1398 - 01:57
5dcdd4efb299a_2019-11-15_01-57
بالاخره اتفاقی که چند ماهی بود همه منتظرش بودند افتاد و به‌رغم تکذیبیه‌های قبلی، بنزین بدون اطلاع قبلی از ساعت صفر ۲۴آبان ناگهان هم سهمیه‌بندی شد و هم گران.

در ابتدا همه توجهات به قیمت بنزین جلب شد. براساس اعلام شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، سهميه بندي بنزين براي همه وسايل نقليه بنزين سوز به شرح زير است:

قيمت بنزين معمولي سهميه اي هر ليتر ۱۵۰۰ تومان، قيمت بنزين معمولي غير سهميه اي هر ليتر ۳۰۰۰ تومان و قيمت بنزين سوپر هر ليتر ۳۵۰۰ تومان.

پس از آن نوبت به سهمیه خودروها رسید که پیش از این سناریوهای مختلفی داشت.
براساس اطلاعیه شرکت پخش و پلایش فرآورده‌های نفتی، سهمیه ماهانه بنزین در ایران از این به بعد چنین است:
سواری شخصی بنزینی، ۶۰ لیتر
سواری شخصی دوگانه سوز، ۳۰ لیتر
تاکسی بنزینی،۴۰۰ لیتر
تاکسی دوگانه سوز، ۲۰۰ لیتر
موتورسیکلت، ۲۵ لیتر
وانت کم مصرف بنزینی، ۲۰۰ لیتر
وانت کم مصرف دوگانه سوز، ۶۰ لیتر
وانت پر مصرف بنزینی، ۳۰۰ لیتر
وانت پر مصرف دوگانه سوز، ۱۲۰ لیتر
آمبولانس، ۵۰۰ لیتر

پس از این، جزئیات دیگری از طرح دولت مشخص شد:
۱- سهمیه کسانی که کارت سوخت ندارند محفوظ است.
۲- قیمت سی‌ان‌جی تغییری نمی‌کند.
۳- سهمیه بنزین در کارت‌ها تا ۶ ماه قابل ذخیره است.
۴- خودروهای دولتی سهمیه نمی‌گیرند.
۵- تاکسی‌های اینترنتی به شرط قیمت‌گذاری بر طبق ضوابط وزارت کشور اعتبار معادل سهمیه دریافت می‌کنند.

در نهایت براساس اطلاعیه منتشر شده، مشخص است که مصوبه افزایش سوخت از جلسه شورای هماهنگی سران قوا بیرون آمده است.

به عقیده کارشناسان، قیمت پایین بنزین در ایران هم فسادآور است و هم ناعادلانه، با این حال شاید اگر دولت با شیب منطقی، هرسال به میزان اندکی نرخ سوخت را افزایش می‌داد، مجبور به افزایش ۵۰ تا ۳۰۰درصدی نرخ سوخت نمی‌شد.

در این میان اظهارات متناقض برخی مسئولان نیز برای افکارعمومی غیرقابل فهم است. به‌طور مثال حسن روحانی رئیس‌جمهور در ابتدای آغاز به کار دولتش، از فسادآور بودن بنزین دونرخی سخن گفت اما باز به همان شیوه بازگشت. چندی قبل نیز زنگنه وزیر نفت تاکید کرد: قرار نیست افزایش قیمت داده شود!قانون همچین اجازه‌ای نداده‌است؛ با این حال بار دیگر بنزین گران شد!

بالاخره اتفاقی که چند ماهی بود همه منتظرش بودند افتاد و به‌رغم تکذیبیه‌های قبلی، بنزین بدون اطلاع قبلی از ساعت صفر ۲۴آبان ناگهان هم سهمیه‌بندی شد و هم گران.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5dcdd4efb299a_2019-11-15_01-57
24 آبان 1398 - 01:57

در ابتدا همه توجهات به قیمت بنزین جلب شد. براساس اعلام شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، سهميه بندي بنزين براي همه وسايل نقليه بنزين سوز به شرح زير است:

قيمت بنزين معمولي سهميه اي هر ليتر ۱۵۰۰ تومان، قيمت بنزين معمولي غير سهميه اي هر ليتر ۳۰۰۰ تومان و قيمت بنزين سوپر هر ليتر ۳۵۰۰ تومان.

پس از آن نوبت به سهمیه خودروها رسید که پیش از این سناریوهای مختلفی داشت.
براساس اطلاعیه شرکت پخش و پلایش فرآورده‌های نفتی، سهمیه ماهانه بنزین در ایران از این به بعد چنین است:
سواری شخصی بنزینی، ۶۰ لیتر
سواری شخصی دوگانه سوز، ۳۰ لیتر
تاکسی بنزینی،۴۰۰ لیتر
تاکسی دوگانه سوز، ۲۰۰ لیتر
موتورسیکلت، ۲۵ لیتر
وانت کم مصرف بنزینی، ۲۰۰ لیتر
وانت کم مصرف دوگانه سوز، ۶۰ لیتر
وانت پر مصرف بنزینی، ۳۰۰ لیتر
وانت پر مصرف دوگانه سوز، ۱۲۰ لیتر
آمبولانس، ۵۰۰ لیتر

پس از این، جزئیات دیگری از طرح دولت مشخص شد:
۱- سهمیه کسانی که کارت سوخت ندارند محفوظ است.
۲- قیمت سی‌ان‌جی تغییری نمی‌کند.
۳- سهمیه بنزین در کارت‌ها تا ۶ ماه قابل ذخیره است.
۴- خودروهای دولتی سهمیه نمی‌گیرند.
۵- تاکسی‌های اینترنتی به شرط قیمت‌گذاری بر طبق ضوابط وزارت کشور اعتبار معادل سهمیه دریافت می‌کنند.

در نهایت براساس اطلاعیه منتشر شده، مشخص است که مصوبه افزایش سوخت از جلسه شورای هماهنگی سران قوا بیرون آمده است.

به عقیده کارشناسان، قیمت پایین بنزین در ایران هم فسادآور است و هم ناعادلانه، با این حال شاید اگر دولت با شیب منطقی، هرسال به میزان اندکی نرخ سوخت را افزایش می‌داد، مجبور به افزایش ۵۰ تا ۳۰۰درصدی نرخ سوخت نمی‌شد.

در این میان اظهارات متناقض برخی مسئولان نیز برای افکارعمومی غیرقابل فهم است. به‌طور مثال حسن روحانی رئیس‌جمهور در ابتدای آغاز به کار دولتش، از فسادآور بودن بنزین دونرخی سخن گفت اما باز به همان شیوه بازگشت. چندی قبل نیز زنگنه وزیر نفت تاکید کرد: قرار نیست افزایش قیمت داده شود!قانون همچین اجازه‌ای نداده‌است؛ با این حال بار دیگر بنزین گران شد!

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


17

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
شهروند 0 0 پاسخ 1398/8/24 -20:23

ای کاش میشد ده هزار تومان مردم خر بازهم تو صف می‌رفتند ...مهم نیست گران کنید ....امیدوارم بشه ده هزار چون این مردم لایقت ده هزار تومان دارند نه هزار و پانصد د

بی نام 0 0 پاسخ 1398/8/24 -19:20

خوش بحال پولدارا شد نیسان تک سوز میگیرن میندازن یه گوشه کارتشو برمیدارن ما فقیرا هم ماشین میگیریم برا جلو درب گزاشتن فقط... دولت ما اینو میخواد فقط ....

یزدان 0 0 پاسخ 1398/8/24 -18:54

اینها تیم فوتبالشون رو به عراق باخت میدن که در مردم عراق رضایت از دولت ایجاد بشه. رسما هزارو چهارصد ساله برده عربهاییم. پس نباید انتظار داشت اینها دغدغه مردم خودمان را داشته باشن.

مجید 0 0 پاسخ 1398/8/24 -18:28

آقای روحانی میدان بزرگ نفتی رامیخواهی جکار ؟هزینه استخراج دارد مشارکت شرکت های خارجی لازم است ؛ زمان بر است ؛ تحریم است ؛ راه ساده : یکشبه قیمت ها را سه برابر کن ؛ و این ملت را زیر مخارج له کن. !!!

خدایی هست 1 0 پاسخ 1398/8/24 -16:18

اوناییکه ماشین ندارن با اونا که سه تا ماشین دارن در یک خانوار هیچ فرقی نداره! فقط تو گرونیا شریکیم !! این بود تدبیر و امید!؟

هامون 6 0 پاسخ 1398/8/24 -16:12

ماچقدر خوشبختیم ، همه چی آرومه از زمین و زمان داره میباره برامون

بی نام 4 0 پاسخ 1398/8/24 -15:44

مردم حواسشان به سایتهای جعلی باشد یاحرکتهای ناجوانمردانه مسئولین بی غیرت نظام به اصطلاح جمهوری اسلامی واقعاخجالت اوره

یه آبادانی 9 0 پاسخ 1398/8/24 -14:45

تاحالا جهان هیچ ملتی مثل مردم ایران بی عرضه تروبی بخارترتاحالا به خودندیده به قول معروف خلایق هرچی لایق

حمید 7 0 پاسخ 1398/8/24 -14:44

این همان مجلسی بود که می گفت تا آخر سال بنزین گران نمی شود آقایان نماینده دولت برای شما پشیزی ارزش قائل نیست دیگر مجلس در راس امور نیست

یک شهروند 12 0 پاسخ 1398/8/24 -13:38

فاجعست وضعیت جامعه

جواد 8 1 پاسخ 1398/8/24 -13:19

خلایق هر چی لایق

محمدرضاملامحمدی 6 0 پاسخ 1398/8/24 -12:55

وا اسفا چرا؟؟؟ به کجاچنین شتابان؟؟؟ دولت مرده!

رضا 16 0 پاسخ 1398/8/24 -12:12

چیزی تا انتخابات مجلس نمونده.برید رای بدید.آفرین...مثل همیشه.شما مردم از یک سوراخ بارها گزیده میشیدو باز ...

۰۰ 7 1 پاسخ 1398/8/24 -12:07

تف تو قبر اون کارشنایاتون که گفتن نرخ پایین بنزین فساد آوره....

خدا 8 0 پاسخ 1398/8/24 -11:05

خیالتون راحت دارن همه این گرونی پول رو میریزن تو جیب بچه هاشون (عه ببخشید تو جیب ملت!!!!!!!!!!!!!!) خوده آقای بدبخت گفته با اون قیافش شبيه!!!!!!!!!!

؟؟؟ 16 0 پاسخ 1398/8/24 -11:00

دولت مردان دزدددددددددددددددددددددددددد

حجت تیموری 0 0 پاسخ 1398/8/24 -10:44

سهمیه بنزین واسه سواری دوگانه غیرکارخانه چقدره؟

محمد 17 1 پاسخ 1398/8/24 -10:36

بلایی که این دولت سر ما آورد، آمریکا نتونست سرمون بیاره! الان ترامپ رسماً کف کرده و میگه حسن تو دیگه کی هستی...

مجیدی 16 0 پاسخ 1398/8/24 -10:27

واقعا حال بهم زن شدیدی بابا برید گورتونو گم کنید دلسوز نمی‌خواهیم شما خادمین ملت نیستید بخدا نیستید یک مشت دزد بیشرفید که از مردم میدزده تا خداشون زندگی خوبی تو خارج داشته باشند هی پای منبر میگید خدا شفا میده تا مریض میشی خودتون می‌رسد خارج .برید جان مادرتون برید بس دیگه گفتیدشاه خاین بود شما بیشرفا دست خاینو از پشت بستید.

کاربر ناشناس 12 0 پاسخ 1398/8/24 -10:27

ملت فقط زودتر برن توی صف برای رای دادن

سید 9 0 پاسخ 1398/8/24 -10:04

خداوندا معاویه را لعنت کن خداوندا معاویه کذاب را لعنت کن خداوندا معاویه چندرنگ را لعنت کن

مینا تقیپور 24 0 پاسخ 1398/8/24 -10:03

روز میلاد حضرت سول دولت به ملت عیدی بزرگی داد !!!!!! گران کردن بنزین اون هم سیصد درصد!!!!! معلومه که با این حجم ترافیک ۶۰ لیتر بنزین همون یکی دوهفته اول ماه، تموم میشه ،وباید بنزین۰ ۳۰۰ تومنی بزنیم اگرم نخایم ماشینو بیرون ببریم باید چند برابر بیشتر از قبل کرایه ماشین بدیم تازه موضوع به همین جا ختم نمیشه گران کردن بنزین باعث تورم وگرانی همه چی میشه واقعا روحانی رو واگزار بخدا میکنم تا داد مردم رو ازش بگیره......

کاربر ناشناس 15 0 پاسخ 1398/8/24 -09:46

دروغدرجامعه فرهنگ شده دلیلش اصلیش همینه که مرتبا ازبالابه مردم دروغمیگویند جامعه میخواهید مثل نقل ونبات بهم دروغ نگن

بهادر 18 0 پاسخ 1398/8/24 -09:27

چرا باید همه هزینه های دولت از جیب مردم جور بشه.خزانه خالی رو ما باید پر کنیم میلیاردی بدزدین برین کانادا.یا ویلا بسازین. این دزدیه.اگ میخواین بدزدین حداقل شغل ایجاد کنید. واقعا متاسفم خودمون کردیم ک لعنت خدا بر خودمون.

سعید 24 0 پاسخ 1398/8/24 -09:09

هرچقدرم بدبختی بکشند این مردم حقشونه

عدالت 19 0 پاسخ 1398/8/24 -08:59

خدا لعنت کنه دروغ و دروغگو را.....یعنی چی آخه؟اینهمه فشار کم بود که بنزین هم بهش اضافه شد...فکر کنم دوباره همه چیز گرون بشه....اول تکذیب و بعد یواشکی اقدام....ای بابا

باخدا 18 0 پاسخ 1398/8/24 -08:50

چرا روحانی استعفا نمیده؟!!تاشب همه جاگفتن بنزین گران نمیشه ودقیقا عکسش عمل کردن!هرچی اینا به ملت گفتن دروغ بود.چطورروشون میشه به مردم نگاه کنن وبگن دولت خدمتگزارن؟!تنهاعملکردمثبتش برجام بود که اونم نابودشد.هیچ کاری برامردم نکرد،بدتر اینانیمده بود رو کار.امیدوارم ملت همیشه درصحنه این حرکات دولت تحت هرشرایطی یادشون نره.

سعید 15 0 پاسخ 1398/8/24 -08:40

چرا اینقدر نگران هستید ؟ تجربه قبل نشان میدهد که خیلی زود عادت خواهیم کرد!

روحانی 16 1 پاسخ 1398/8/24 -08:34

دولت تدبیر و امید !!!!!!!!

عباس 18 1 پاسخ 1398/8/24 -08:33

دزدی از جیب مردم برای خودشان خدا ازتون نگذره

بنده خدا 13 0 پاسخ 1398/8/24 -08:27

اهای مسئولین .زمانی شاه و اطرافیانش مردم را درک نکردند و ان شد. با 40 تا 45 درصد تورم. و سهمیه بنزین ازاد 3000 تومانی . و انکه روحانی با خوشحالی میگوید ما امسال 15 درصد افزایش حقوق داریم. خیلی مضحک و نشان از ان است که مانند شاه .از حال مردم خبر ندارید. .این نیز بگذرد

شیما 8 1 پاسخ 1398/8/24 -07:51

اگه میگید با شیب ملایم افزایش میدادن بهتر بود باید با شیب ملایم هم حقوق ها رو افزایش میدادن الان هم همینطور که یکدفعه بنزین گران شد یکدفعه حقوق ها رو زیاد کنند و حمل و نقل عمومی رو بیشتر و پیشرفته تر کنن

استاد 16 1 پاسخ 1398/8/24 -07:16

روز میلاد پیامبر دولت اصلاحات و تدبیرودو هدیه به مردم داد : باخت از عراق گرانی بنزین

ایرانی 11 0 پاسخ 1398/8/24 -07:12

بلا نسبت احمدی نژاد .

سید 9 1 پاسخ 1398/8/24 -06:45

حسین امیری خامکانی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و مجلس مخالف این موضوع است چرا که جامعه کشش این مسئله را ندارد. وی ادامه داد: اصرار ما به استفاده از کارت سوخت برای مدیریت مصرف انرژی است چرا که از این طریق می‌توان به کسانی که بیش از حد مجاز سوخت مصرف می‌کنند، هشدارهای لازم را داد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۹۸ افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت، تصریح کرد: البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین دارد یا خیر

مهدی 22 2 پاسخ 1398/8/24 -04:11

بزرگترین ظلمی که درحق مردم شدهمین گرونی بنزین بود.خداازتون نگذره.

مهری 13 1 پاسخ 1398/8/24 -03:23

چرا یهویی حالا،۹۵ درصد ملت کارت سوخت ندارن،چخبره ۳۰۰۰تومن،

شادي 20 0 پاسخ 1398/8/24 -03:06

شب عيد بزرگترين عيد مسلمانان عيدي داده شد ممنون و يادمان بود كه 95 درصد خودروها يا پرايد يا پژ‍و پرايد 95درصد يا كارگرند يا كارمند در خيابانهاي ايران مثل عربستان و كشورهاي نفتي بنز و بي ام دبليو توياتا ووو عبور نمي كند . ماشاالله ح ر گويا تحريم كارساز تر از است كه به عقل درايد. تحريم ريشه مي خشكاند

مصطفی 14 0 پاسخ 1398/8/24 -02:26

به قول ترکا سوخاخ بله دولته یعنی خیلی دولت خوبی داریم

کارمند 29 4 پاسخ 1398/8/24 -02:25

خدا حفظت کنه احمدی نژاد کجایی ببینی با ۴۵۰۰۰تومن یارانه ۱۵ لیتر بنزین میدن!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks