برترین فوتسالیست زن سوئد را بشناسید

نازنین واثق‌پناه با دریافت جایزه برترین بازیکن فوتسال سوئد در ایران به تیتر خبرها تبدیل شد. او را بهتر بشناسید.

برترین فوتسالیست زن سوئد را بشناسید

نازنین وثیق‌پناه، متولد 8 خرداد 1366 در کرج به دنیا آمد و 2 برادر دارد. او از 2 سالگی به همراه خانواده، به سوئد مهاجرت کرد. نکته جالب اینکه نازنین، با یک ایرانی به اسم حمید ازدواج کرد.

او ابتدا در فوتبال کار خود را آغاز کرد. در18 سالگی با عضویت در باشگاه Reymersholms IK آغاز کرد و حالا در 32 سالگی در فوتسال با لباس فالکائو استکهلم به عنوان برترین بازیکن سال این کشور انتخاب شد.

او از سال 2018 برای تیم ملی فوتسال زنان سوئد به میدان می‌رود و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم در جام ملت های اروپا بود. آمار نازنین هم خیره‌کننده است، 18 گل در 18 مسابقه! او از سال 2018 ترجیح داد به جای فوتبال، فوتسال بازی کند.

دختر برتر فوتسال سوئد پیش از این در خصوص شرایطش گفته‌بود:

بیشتر زندگیم در استکهلم گذشت. 2 برادر فوتبال‌دوستم باعث شدند که از 5 سالگی فوتبال بازی کنم. از بچگی خیلی گل می‌زدم و حتی در مسابقه‌ای که 12 گل زدیم، همه را من زدم.

همه می‌گفتند تو آخرش یک چیزی می شی.

اگر می‌شد فقط روی فوتبالم تمرکز کنم خیلی خوب بود، اما فوتبال بانوان از این پول‌ها ندارد برای همین من قبل از تمرین، از 8 تا 15 کار می‌کنم.

عصبانی می شم، چون ما هم مثل آقایان هر روز تمرین می کنیم اما سخت است. بچگی همیشه برایم سوال بود که چرا اینقدر فرق دارد. فکر نکنم هیچوقت اینقدر درآمد داشته باشیم.

وقتی به تیم ملی سوئد دعوت شدم، فکر کردم دیگه به آرزویم رسیدم اما باید تلاشم را بیشتر کنم. از 5 سالگی رویایم حضور در تیم ملی بود.

من ایرانی هستم، یک سری مسائل باعث شد احساس کنم شرایط فرق دارد و نمی تونم خودم باشم. تصمیم گرفتم با وجود اینکه آرزوم بازی در تیم ملی سوئد بود، اما دیگر برای این تیم بازی نکنم.

به خاطر بازی برای سوئد دیگه نمی‌تونم برای تیم ملی ایران بازی کنم. خیلی دوست داشتم برای مملکت خودم بازی کنم. هرچی آدم بزرگ‌تر میشه متوجه می‌شه که بتونه برای کشورش بازی کنه. من ایران به دنیا اومدم.

(نازنین سال 2008 به تیم ملی فوتبال سوئد دعوت شد و 2 بار فقط برای این تیم به میدان رفت.) (او اکنون برای تیم ملی فوتسال بانوان سوئد بازی می کند و اتفاقا یکی از کلیدی ترین بازیکنان این تیم در جام ملت های اروپای 2019 بود.)

الگوی من همیشه مارادوناست. بین بازیکنای زن هیچوقت الگو نداشتم.

رئال مادریدو دوست دارم. از مسی اما خیلی خوشم میاد اما رئالی هستم. یوونتوس و منچستریونایتد رو هم دوست دارم.

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ا
    0

    برای تیم ملی ایران باید محجبه بازی کنی هموطن ایرانی. ایا حاظری به خاطر ایران بی حجابی را کنار بگذاری؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها