آیا حاضرید در انتخابات بار دیگر به یاران احمدی‌نژاد اعتماد کنید؟

حضور احتمالی احمدی‌نژاد در انتخابات اسفند معادلات را برهم میزند؟/ طیف "بهار" حاضر به موضع گیری صریح نیست؛ جوانفکر : مگر احمدی‌نژاد کار انتخاباتی می‌کند؟

محمود احمدی‌نژاد از جمله چهره‌های سیاسی است که ویژگی غالب کنش‌های وی غیر‌قابل پیش بینی بودن آن است. تجربه 8 سال مدیریت وی در دولت نهم و دهم و تصمیمات و مواضع خلق الساعه احمدی‌نژاد بر این پیش فرض صحه می‌گذارد.

حضور احتمالی احمدی‌نژاد در انتخابات اسفند معادلات را برهم میزند؟/ طیف "بهار" حاضر به موضع گیری صریح نیست؛ جوانفکر : مگر احمدی‌نژاد کار انتخاباتی می‌کند؟

به گزارش خبر فوری ، در حالی روزهای پایانی آبان ماه را سپری می‌کنیم که کمتر از چهارماه تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و شاید با مقایسه شرایط انتخابات های گذشته فضای سیاسی کشور آنقدر که باید و شاید برای این دوره از انتخابات گرم نشده است و شاید بتوان گفت چهره ها و فعالین سیاسی یا به این دلیل اینکه از تیررس تخریب های رقبا در امان باشند و یا اینکه واقعا حرفی برای گفتن ندارند، همچنان با چراغ خاموش حرکت میکنند.

البته مردم هم به دلیل وجود مشکلات عدیده ذوق و شوق زیادی برای پیگیری مباحث انتخاباتی ندارند.

محمود احمدی نژاد و طیف نزدیک به وی نیز شاید از این پیش فرض مستثنی نباشد با این تفاوت که با افزایش حاشیه‌های حول جریان سیاسی وی بعد از پایان دولت دهم طیف سیاسی که وی منسوب به آن بود، یعنی اصولگرایان صراحتا در مواضع خود از وی و نزدیکانش اعلام برائت می‌کنند و و افراد نزدیک به احمدی نژاد نیز به دلایلی که روشن نیست حاضر به موضع‌گیری صریح در مورد فعالیت‌های احتمالی انتخاباتی وی نیستند .

همان طور که علی اکبر جوانفکر مشاور احمدی نژاد در تماسی که خبر فوری با وی داشت صراحتا گفت که تمایلی به صحبت ندارد و در پاسخ به سوالی در مورد فعالیتهای انتخاباتی احمدی نژاد می‌گوید: مگر ایشان فعالیت انتخاباتی دارد؟!

* نزدیکان احمدی نژاد خود را برای انتخابات مجلس آماده می‌کنند

این نوع مواضع در حالی است که چند روز پیش خبری به نقل از حمیدرضا موسوی از مسوولان ستادهای انتخاباتی محمود احمدی نژاد منتشر شد ، مبنی بر اینکه نزدیکان احمدی نژاد خود را برای انتخابات مجلس آماده می‌کنند، از سوی دیگر همچنین خود شخص محمود احمدی نژاد هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارد.

وی گفته است ؛ تا جایی که بنده اطلاع دارم از سوی احمدی نژاد بر روی افرادی چون شریف زاده، تمدن، شیخ الاسلام، ثمره هاشمی و الهام تمرکز و برنامه ریزی شده است.

البته وی که از احمدی نژاد اعلام برائت میکند ، معتقد است ؛ آقای احمدی نژاد به جریان‌سازی و حزب بازی اعتقادی ندارد؛ با توجه به شناختی که از او داشتم، فقط خود و اطرافیانش و دار و دسته‌اش را می‌شناسد. در واقع خود را وابسته به هیچ طیفی نمی‌دانند. ملاقات قالیباف و احمدی نژاد دلیل بر این نیست که آن‌ها از نظر تشکیلاتی و گفتمانی باهم همسو شوند. جریان سیاسی آقای احمدی نژاد هرگز خود را به جریانی وابسته‌ نمی‌داند. فکر و خط آن‌ها از کلیه‌ جریان‌های سیاسی کشور مستقل است و کاری با کسی ندارند.

** پیش بینی‌ها چه می‌گوید؟

برخی تحلیل گران معتقدند با توجه به اینکه اصولگرایان در جلسات تشکیلاتی خود صندلی برای طیف احمدی نژاد در نظر نگرفته اند و از وی دعوت به عمل نیامده است، وی بنا دارد با چهره‌های ناشناخته موارد انتخابات اسفند ماه شود و شاید حضور احمدی نژاد در جمع‌های مختلف و احیانا سفرها و سخنرانی هایی که انجام می‌دهد برای فرار از فراموش شدن در عرصه سیاسی است. طرح شعارهای پوپولیستی و بعضا خارج از چهارچوب های معمول برای جذب مخاطب از دیگرتلاشهای آقای رییس جمهورسابق است، هرچند که با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور بعید نیست که احمدی نژاد مخاطبان خاص خود را داشته باشد و با شعارهای عوام پسندانه بتواند بخشی از مردم با خود همراه کند.

باید گفت که برخی پیش بینی ها که از سال گذشته آغاز شده است ، مبنی بر این است که محمود احمدی نژاد قصد دارد که از حوزه ای که انتطار آن نمی‌رود مثلا شهر محل تولد خود یعنی گرمسار کاندیدای انتخابات شود ، هرچند که رای نیاوردن خواهر وی از این حوزه انتخابیه این احتمال را کمرنگ می‌کند .

**هراس روحانی از محبوبیت احمدی‌نژادی‌ها؟

احتمالا هرچه به زمان انتخابات اسفند 98 نزدیکتر شویم خبرهایی جدید از اردوگاه بهار بشنویم که شاید بتواند معادلات انتخاباتی را تحت الشعاع قرار دهد .

نباید از یاد برد که نزدیکان احمدی‌نژاد امروز دو شاخه شده‌اند. دسته‌ای که به نام جریان انحرافی شناخته شده و از دایره اصولگرایی خارج شده‌اند، به شخص رئیس‌جمهور سابق نزدیکند اما دسته دوم که بیش از احمدی‌نژاد به آیت‌الله مصباح یزدی تعلق خاطر دارند، تحت نام‌جبهه پایداری، بازی وحدت اصولگرایان را در دست گرفته و می‌خواهد جبهه اصولگرایی را به نام جبهه پایداری محدود کند.

هرچند شاید یاران نزدیک احمدی‌نژاد در انتخابات اسفند شانسی نداشته باشند، اما حلقه دوم نزدیکان او از هم‌اکنون خود را برنده بازی انتخابات می‌دانند.

شاید به همین خاطر است که حسن روحانی این روزها با حساسیت بالایی از فساد در دولت احمدی‌نژاد سخن گفته و مشکلات دولت قبل را یادآور می‌شود.

نظر شما درباره طیف احمدی‌نژاد چیست؟ آیا حاضرید بار دیگر به این تیم اعتماد کنید؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 56
  • کاربر ناشناس
    0

    خیر به هیچ کس دیگر اعتماد نیس وبس

  • کاربر ناشناس
    0

    اونم مشکلاتی داشت اما انصافا از فعلیه خیلی بهتر بود

  • عباس
    0

    بله اعتمادبه آقای احمدی نژاداعتمادصحیح است بنده حاضرم به جناب دکترمحموداحمدی نژادرای مثبت بدهم

    نظرات شما -
    • سید مهدی
      0

      حتما بهش رای میدهیم درود بر احمدی

  • کاربر ناشناس
    0

    از روحانی که بهتر خدا کنه باید ما هم بش رای میدیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      با سلام رای ما فقط دکتر محمود احمدی نژاد در قلب ما جادارد.

  • کاربر ناشناس
    0

    حزب معنی ندارد همانطور که رهبر عزیزمان اعتقاد داشتند همین حزب بازی ها مردم رو بیچاره کرد واهداف انقلاب را به فراموشی سپرد احزاب فقط برای منافع شخصی ومالی خودشان دست وپا میزنند چرا زمانی که رهبر عزیزمان رءیس جمهور بودن با اون همه مشکلات جنگ مردم اینقدر بدبخت نبودن دلیلش وابسته نبودن ایت الله خامنه ای به احزاب بود وفقط هدفشان خدمت به مردم و کشور بود نه مثل بعضی ها که علاوه بر وابستگی به احزاب با توسل به کلید ودست وپازدن به هر شکل ممکن رءیس جمهور میشن و به مردم از تدبیر وامید به بد بختی وعده میدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کدام حزب می تواند کشور را خوب مدیریت کند؟ --- حزب اگر بتواند سازمان یافته با برنامه ریزیهای علمی کار آمد آزموده شده ی مفید و سازنده ی قانونی ضابطه مند و اجرا پذیر برای کشور، با دوری از آزهای شیطانی شخصی و گروهی و دوری از کج اندیشیهای قانون گریز ، خرد مندانه بنفع مردم و نظام اسلامی فروتنانه و با اثبات وفا داری به اصول عدالت محور قانون اساسی نظام اسلامی و با مشورت با حکمای با انصاف ملت ، کشور را مدیریت کند ؛ چه بهتر از آن برای کشور داری سالم و برای رفاه و آسایش و آرامش مردم.

  • ایلیا هنرور
    0

    میشه چندتا سوال بپرسم 1. چرا اینقدر سعی دارین احمدی نژاد رو یک اصولگرا بدونید درحالیکه هیچوقت خودش رو وابسته به هیچ حزبی ندونست 2. چرا اینقدر اصرار دارین بگین که احمدی نژاد فراموش شدست و داره سعی میکنه یاد خودشو زنده نگه داره . هرکاری کنید احمدی نژاد فراموش شدنی نیست و جاش تو دلهای مردمه چون واقعا برای مردم کار کرد و ثمره کارهاشو هنوزم داریم میبینیم

  • علی
    0

    بله احمدی‌نژاد بیاد رای میدهیم

  • کامران
    0

    هر دو رییس جمهور چه قبلی چه فعلی امتحانشان را پس دادند آزموده را آزمودن خطاست

  • محمد رضا
    0

    مگه دیگه دکلی مونده که میخوان بازم بیان

  • امیر رضا
    0

    همشون با هم فامیلند مردم دیگه انگیزه ای واسه گول خوردن ندارن

  • آقازاده واقعی
    0

    بله صددرصد به احمدی نژاد اعتماد داریم یک ناخن احمدی نژاد به این شیادهای کذاب دزد شرف دارد

  • به کوری چشم معاندان جاسوسان و منافقان احمدی نژاد بر می گردد
    0

    به کوری چشم معاندان جاسوسان و منافقان احمدی نژاد بر می گردد.

  • ناشناس
    0

    نسبت به همه بی اعتماد

  • منوچهر
    0

    هر چند احمدی نژاد حامی قشر ضعیف جامعه بوده وهست ولی این کفایت نمیکنه ولی مخالفان افکار وی نمیگذارند که ایشان به نتیجه برسد و تنها کسی میتواند این کشور را نجات دهد که دنبال عزت و قدرت واقعی این کشور در اکثر زمینه ها باشد و کسی باشد که بتواند در پس زمینه این هدف نابه سامانیهای فعلی جامعه را هم سر و سامان دهد و به نظرم این کار دیگر نه از عهده روحانی بر میاد ونه از عهده احمدی نژاد.

  • علی
    0

    بله قطعا حمایت خواهیم کرد به دلیل شجاعت در اجرای تصمیمات و هنوز هم ایشان را انقلابی و مطیع ولیات و رهبری می دانیم

    نظرات شما -
    • فردوسی بختیاری راد
      0

      فقط احمدی نژاد صددرصد

  • انسان
    0

    اعتماد؟درطول 42سال انقلاب هرروزمان بدتر از روز قبل بوده وشهرام وبهرام تاثیری براین موضوع نداشت

  • ناشناس
    0

    آیا آقای احمدی نژاد صادقانه از رفتارهای ناهنجار ریاست سابق خود پشیمان است؟ --- هرگاه رئیس جمهور مردمی سابق آقای احمدی نژاد با پختگی خرد مندانه ی محسوس به اشتباهات مدیریتی دوران ریاست پیشین خود بر کشور که با کج تدبیری ولی با حسن نیت علیه قانون اساسی و اصول قرآنی و عقلی مذهب کشور مرتکب گردید اعتراف کند و از مردم و رهبری عذر خواهی نماید و صادقانه پشیمانی خود را از رفتارهای ناهنجار ریاست سابق خویش بر کشور اظهار دارد ؛ شاید مردم وطن دوست و وفا دار به نظام اسلامی با آغوش باز از نامزد شدن مجدد او برای انتخابات جدید ریاست جمهوری استقبال کنند.

  • افسر عالیرتبه ارتش سردار...
    0

    بکش بکش شروع شده است هدف مردم نیست تخریب همدیگه است مردم نقشی ندارند

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا ازش نگذره با اون همه گندکاری چه رویی دارن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      گنده کاری نکرده

  • روح الله
    0

    توجه توجه خوب بخونید جان من خوب متن رو بخونید رأی دادن اولا در نظام و کشور و از نظر شرع واجبه گرفتین واجب. رأی دادن به یک فرد اصلح و شایسته هم واجبه گرفتین. در انتخابات تا جایی که من یادم میاد همیشه همون نماینده های قبلی و نماینده های حال حاظر دوباره کاندید میشن درسته!! خب مشکلات جامعه هم از صدقه سری نماینده های قبلی و فعلیه. راه حل عاقلانه:: یا باید به فردی که چهره جدید با برنامه جدید و بدون بریز و به پاشه رأی داد یا وقتی دیدیم فردی با این مشخصات پیدا نشد ..... انتخاب با شما

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگر رأی ندیم باید که ببینیم

  • علی بهاری
    0

    قطعاً به اقای دکتر احمدی نژاد رای خواهیم داد . آقای احمدی نژاد چون صادقانه و برای اقشار ضعیف جامعه کار کرد و دزد نبود ، اختابوس های قدرت او و یاران نزدیک او را دزد خواندد . کافر همه را به کیش خویش پندارد

  • لل
    0

    فقط احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      یک ابر قدرت سیاسی واقعا

  • کاربر ناشناس
    0

    خخخ

  • باز
    0

    احمدی نزاد فرزندایران است وصددرصدرای می اورد.

    نظرات شما -
    • سید
      0

      مطمئنم کشور با احمدی درست خواهد شد

  • محمد
    0

    قطعا به احمدی نژادیها رای میدهیم/

  • سید
    0

    فقط احمدی نژاد میتواند اقتصاد کشورا دوباره برگرداند مدیریت کار هرکسی نیست

  • مسعود محمدزاده
    0

    موافقم

  • سید مهدی
    0

    فقط احمدی نژاد میتواند اقتصاد کشوری که بسیار متورم شده را برگرداند مدیریت کار هر کسی نیست

  • سید
    0

    بهار دوباره در راه است

  • سید مهدی
    0

    احمدی نژاد از اول با امریکا مخالفتشا نشون داد

  • یاور
    0

    مردم صدر صد به احمدی نژاد و تیم او رای می دهند این یک واقعیت است

  • کاربر ناشناس
    0

    بله مرد ترن ریس جمهور

    نظرات شما -
    • حیدر
      0

      احسنت به احمدی نژاد،،درود به شرفت،،،انشاالله زودتر بیای،،داریم بیچاره میشیم

  • مراد
    0

    با سلام به همه.احمدی نژاد صادقانه زحمت میکشید حیف تنها بود.

  • صدرا حجازی حیدراباد
    0

    بله رای من آقای احمدی نژاد

  • امیر
    0

    رییس جمهور در ایران هیچ کاره است

  • بهنام
    0

    حضور احمدی‌نژاد در انتخابات توهین به ملت شریف ایران و هدیه به جناح بازنده تندرو و نوید به اختلاسگران خواهد بود. او ترامپ ایران است. منافعی که احمدی‌نژاد به اسرائیل و آمریکا رسانده موساد و سیا نرساندند. تایید احمدی‌نژاد یعنی شورای نگهبان و قوه قضائیه دو نمایشگر عوام فریب بیش نیستند

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      اگر اینقدر که ترامپ برای کشورش مفید بوده صدی یکش شیخ حسن برای ایران مفید بود اوضاع مردم به این فضاحت نبود.

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد با راه اندازی یارانه راه دوزدی و تورم و اختلاص را باز کرد ، ادم خرافاتی که حاله نور ، غذا خوردن با امام زمان ، دوزدیدنش بخاطر مغز اقتصادیش ، و دها چیز دیگر

  • یک ملت و یک احمدی نژاد
    0

    در افغانستان کسیکه تنها صد هزار نفر خواهان او باشند هیچ کس امثال جنتی ها تحت هیچ قانونی نمی تواند مانع حضور او در انتخابات شوند. این تنها در ایران است که فردی با ده ها میلیون حامی و صاحب رکورد رای در تاریخ جمهوری اسلامی با سلایق شخصی و جناحی و به بهانه های واهی رد صلاحیت می شود! خوب این از دموکراسی های مدل اصلاحات و اصولگرایی است و مملکت ارث پدر آنهاست با این حساب حق دارند هر غلطی خواستند بکنند. فقط این از دستم بر میاد که بدون حضور احمدی نژاد دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم و آن را به رسمیت نشناسم. زنده باد احمدی نژاد و یاران پاک و بهاری او

  • سید مهدی حسینی
    0

    احمدی نژاد بی بدیل است و امثال شما هرگز نمی توانید خورشید تابان او را خاموش کنید ، انتخابات مجلس با پیروزی قاطع احمدی نژادها به پایان می رسد.

  • شهروز
    0

    کل اردبیل احمدی نژاد

  • آرمان ایزد پناه
    0

    به نظرم شما یک مجله مجازی طرف داردلت هستید که فقط هوچیگری میکنید همین کلاه سر مردم نذاریت روراست بگید دارید سیاست های انتخاباتی مدیریت میکنید خودتونیت

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد با سخنان نسنجیده اش ایران را پنجاه سال به عقب راند افکار احمدنژادانه کاربردلات های بازاری را داره شبیه ترامپ . این شیوه افکا ر به درد جوامع نمی خورد

  • ناشناس
    0

    آقای احمدی نژاد تنها کسی هستند که فقط به ملت و مملکت فکر میکنه و صداقت در رفتار و گفتارشون کاملا مشهوده ، انشالله همیشه موفق باشند

  • رییسی
    0

    مردم را بدبخت کردند حداقل از کشور کوچکی چون قطر .بحرین .کویت .که مردمش در رفاه هستند یاد بگیرید اگر کشوری تحت یک نظام رهبری یا پادشاهی باشد درآن فساد کمتر است. میدونی چرا؟ چون این نظام ب فکر پادشاهی ووراثتش. هست که به مردمش خدمت کند که سلسله وار وارثش حکومت کند پس فساد نمیکند تا حکومت کننده مثل ریاست جمهوری که میآیند دزدی میکنندوبعدازچهارسال میدهندتحویل یک دزدگیر. ....؟

  • ایرانی
    0

    حداقل احمدی نژاد با لباس پیامبر علیه پیامبر حرف نمیزند او یک مسلمان وایرانی واقعیست شجاع ونترس در مقابل دشمن واستکبار ساده وبی بدیل و مردمی خدمتگزار و اصلاحاتی واقعی و.... هزارحیف که هرکه علی وار فکر کند وزندگی کند دشمن هم زیاد خواهد داشت . صاحبان زور وزر و تزویر تاب خدمتگزاری اورا نداشتندچون طومار آنهارا بهم پیچاند ومنافعشان را در خطر انداخت . ما خدمات بی شایبه اورا ارج مینهیم وهمیشه ازاو استقبال میکنیم اگر چه در انبوه خدماتی که به کشور کرد چند اشتباه هم پیش آمد که بسیار طبیعی است در برابر حکومت روحانی که تنها به بیکانکان ومرفهین خدمت کرد و کشور را در دام قراردادهای استعماری انداخت وشرف اسلام وایران رابه اربابان بیکانه ونوکرانشانفروخت . امان از بی بصیرتی که حکومت عدل علی ع را بزیر کشید چه رسد به حکومت احمدی نژاد. درود بر همه خدمتگزاران واقعی مردم ایران زمین

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر مسکن مهر احمدی نژاد نبود الان بعضی ها باید تو چادر یا حلبی اباد زندگی میکردن چطوره که 400 هزار واحد تو 2 ساعت سبت نام میشه اینم یه رکوررده جدیده که این دولت سبتش کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها