امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

جلسه امروز هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد، همچنین وزرای دولت مانند جلسات گذشته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

مشمولان دریافت حمایت‌های معیشتی به ۶۰ میلیون نفر می‌رسد

پس از برگزاری جلسه هیئت دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در برخواهد گرفت، گفت: با درگاهی که وزارت رفاه مشخص خواهد کرد که این درگاه در دو سازمان حمایتی ما مستقر خواهد شد، افراد جامانده می‌توانند ثبت نام کنند که مشمولان دریافت حمایت‌های اجتماعی و معیشتی شاید به حدود ۶۰ میلیون نفر برسند.

سخنگوی دولت ادامه داد: بحث اصلی دولت، افزایش قدرت خرید این طبقات است. قدرت خرید این طبقات برای خرید کالا‌های اساسی افزایش خواهد یافت. مبلغ هم در همان کارت‌ها خواهد بود، کارت‌های موجود و یا کارت‌های جایگزینی که بانک مرکزی اعلام می‌کند. پول به این کارت‌ها واریز خواهد شد، به تعبیری شارژ خواهد شد.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

جابه‌جایی استانداران در جهت انجام قانون است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: وزارت کشور بنا بر مسئولیتی که دارد، هر زمان که احساس کند منافع مردم، انجام قانون، ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابه‌جایی استانداران و فرماندارن است، حتما این کار را انجام می‌دهد.

او افزود: اگر شب انتخابات هم باشد ما این‌کار را انجام می‌دهیم، ما ۱۶ استاندار داشتیم که بازنشسته شدند و چند استاندار هم پست گرفتند؛ فرمانداران و معاونان استانداران هم از این قبیل بودند، اما اینکه آیا آنها در مسیر انتخابات جا‌به‌جا شدند، البته حتما در جهت انجام صحیح قانون و سالم انتخابات است.

اسناد منتشر شده درباره فساد در وزارت صمت، کذب است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره صحت برخی اسناد منتشر شده در فضای مجازی در خصوص فساد در این وزارتخانه اظهار کرد: مطالب مطرح شده همه دروغ و کذب است. هر کسی هر مدرکی در این خصوص دارد برای من ارسال کند. من بیشتر و تندتر از همه با این موضوع برخورد خواهم کرد.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟ توضیحات دژپسند در مورد فساد ۲ میلیارد دلاری

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به خبرنگاران درباره پرونده ۲ میلیارد دلاری که رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در یزد به آن پرداخت، گفت: در آن مقطع برای ما مهلتی ۱۰ ماهه برای نقد کردن این پول وجود داشت و همچنین مسئولان اطلاع داشتند که اگر پول را نقد نکنند، ممکن است این پول مسدود شود. نقد اصلی این است که چرا در آن مهلت، اقدامی برای نقد کردن این پول انجام نشده است؟

او ادامه داد: این پرونده در شورای عالی امنیت ملی مطرح و کمیته‌ای تشکیل شد و طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم، موضوع را به تفصیل و با شرح نکات به قوه قضاییه منعکس و مدارک لازم را به این قوه ارائه کرد.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟ نهادهای ذی‌ربط اجرایی درباره مفاسد اقتصادی اطلاع‌رسانی می‌کنند

لعیا جنیدی، معاون حقیقی رئیس جمهور درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی که رئیس جمهور در سفر خود به یزد مطرح کرد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه، وظیفه دولت بوده و به زودی نهادهای زیربط اجرایی گزارش‌هایی را در اختیار عموم قرار می‌دهند.

او افزود: این فسادها چون جنبه کیفری دارد باید توسط قوه قضائیه پیگیری شده و شخص دادستان به آن ورود کند؛ ولی دولت پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

درصد آلودگی تهران مربوط به سوخت‌های فسیلی است

پیروز حناچی شهردار تهران با بیان به اینکه برای کاهش آلودگی راهی جز وزش باد، بارش باران و کاهش تردد خودرو‌ها نداریم، گفت: ۸۰ درصد آلودگی تهران مربوط به سوخت‌های فسیلی است. در شرایط «اینورژن» که جریان باد به حداقل رسیده و بارندگی نداریم، هیچ راهی جز کاهش تردد خودرو‌ها و محدودسازی آلاینده‌ها نداریم.

او افزود: تصمیم گرفتیم که هزینه حمل و نقل عمومی را تا ۵۰ درصد کاهش داده و هزینه ورود به طرح ترافیک را افزایش دهیم. برای تردد خودرو‌های سنگین محدودیت ایجاد کردیم. همشهریان هم باید از خودرو‌های شخصی تک سرنشین کمتر استفاده کنند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟ پایان آذر ماه آخرین مهلت ثبت نام طرح ملی مسکن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام تهرانی‌ها در طرح ملی مسکن اظهار کرد: سهمی که برای طرح ملی مسکن در برنامه‌ریزی‌های خود در تهران در نظر گرفتیم براساس اراضی دولتی بود که می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ درصد بافت شهری تهران نوسازی شده و ۵۰ درصد هم باقی مانده است و در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ثبت نام تهران را در اولویت سوم انجام می‌دهیم به این دلیل که تمام اراضی شناسایی شوند و امیدواریم تا پایان آذر ماه ثبت نام طرح ملی مسکن تمام شود.

بخش زیادی از شکایت‌ها، در اتباط با سوءاستفاده از تراکنش‌هاست

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌های رمز دوم یک بار مصرف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟، گفت: استفاده از این رمز‌ها یکی از کار‌های ضروری است چراکه تعداد بسیار زیادی از شکایت‌هایی که به پلیس فتا می‌شود، درباره سوءاستفاده‌هایی است که از تراکنش‌های بانکی افراد زمانی که بدون کارت اقداماتی را انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما از ابتدا هم گفته بودیم هیچ کس نباید در این باره از مردم هزینه‌ای دریافت کند و بانک‌ها باید خودشان این رمز‌ها را برای مردم تامین کنند چرا که بخشی از اقدامات بانک‌ها برای مشتریان شان است و نباید هزینه‌ای از این بابت به آن‌ها تحمیل شود.

تحریم‌های جدید آمریکا تأثیری بر اداره نیرو‌های مسلح ندارد

امیر حاتمی، وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه نیرو‌های مسلح اظهار کرد: نیرو‌های مسلح خودکفا هستند و این نوع حرکات اثری بر فعالیت نیرو‌های مسلح ندارد، افرادی که به تازگی از سوی آمریکا در تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند موجب افتخار ملت ایران و نیرو‌های مسلح هستند.

وزیر دفاع تصریح کرد: نیرو‌های مسلح به صورت خودکفا و خود اتکا اداره شده و این‌گونه حرکات اثری بر اداره نیرو‌های مسلح ندارد.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟ مبارزه با فساد فقط برای دولت نیست و باید برای همه دستگاه‌ها باشد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مبارزه با فساد اظهار کرد: هر دستگاهی که می‌خواهد با فساد مبارزه کند با استقبال رئیس جمهور همراه است، البته این‌طور نمی‌شود که مبارزه با فساد فقط برای دولت باشد و باید برای همه دستگاه‌ها باشد.

او با توجه به واکنش‌ها در مورد اظهارات رئیس جمهور در یزد گفت: حرف خاصی گفته نشده که برخی را بر آشفته کرده است، همان کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند دو قطبی می‌کنند و موضوع را به برادر رئیس جمهور ربط می‌دهند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

حجم خالی مخازن سد‌ها مناسب است

رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای در ارتباط با الگوی کشت که وزارت جهاد کشاورزی دارد و به دنبال اجرای آن است، اظهار کرد: یک برنامه ۳ ساله در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصویب شد که استانداران موظف به همکاری برای اجرای آن هستند تا در ۳ سال علاوه بر تامین معیشت کشاورزان بحث امنیت غذایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

اردکانیان گفت: پیش‌بینی هواشناسی برای بارش‌ها در فصل پاییز نرمال است، و بارش‌ها در این فصل، معادل متوسط بلند مدت ۳۵ ساله خواهد بود و حجم خالی مخازن سد‌ها نیز مناسب است. علاوه بر آنکه آمادگی‌ها را فراهم می‌کنیم، بحث لایروبی‌ها و آزادسازی حریم و بستر‌ها نیز مهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها