حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در بیست و هفتمین همایش سالانه سياست هاي پولي و ارزي

بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست هاي پولي و ارزي با موضوع « ثبات مالي، بستر رشد اقتصادي» با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري، علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي، ولي الله سيف رئيس کل بانک مرکزي و اعضاي هيات عامل بانک مركزي، مديران عامل بانك ها و موسسات مالي و اعتباري و همچنين كارشناسان و صاحب نظران پولي و بانكي در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد.

حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در بیست و هفتمین همایش سالانه سياست هاي پولي و ارزي

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران به همراه اعضاي هيات مديره و جمعي از مديران و روساي ارشد بانک قرض الحسنه مهر ایران در بيست و هفتمين همايش سالانه سياست هاي پولي و ارزي شركت نمودند.
در این همایش، معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادي و دارايي از سخنرانان ويژه بودند که در خصوص محورهاي همايش و عملکرد اقتصادي مطلوب دولت سخنان خود را ارائه نمودند.
نقش بانک مرکزی در حفظ ثبات مالی، ساختار نهادی و عملیاتي بازار سرمايه، مديريت تنگناي اعتباري و عوامل و راهکارها به همراه نقش ثبات مالي در حفظ تورم پايين براي رشد اقتصادي پايدار برخي از محورهاي اين همايش است.
آثار عدم تعادل بودجه و عملیات شبه مالی دولت بر ثبات مالی یکي ديگر از محورهاي همايش مذکور است که در سه حوزه آثار عدم تعادل بودجه و عمليات شبه مالي دولت بر ترازنامه بانک‌ها و بانك مركزي، آثار عدم تعادل بودجه دولت بر تعادل بازار بدهي، راهكارهاي رفع آثار نامطلوب بودجه دولت بر ثبات مالي مورد توجه و بررسي قرار مي‌گيرد.
همچنین عوامل موثر بر همگرایی و واگرایي نرخ‌ها در بازارهاي مالي، راهکارهاي ايجاد همگرايي ميان نرخ‌ها در بازارهاي مالي، رقابت قيمتي کنترل نشده (جنگ قيمتي) و تاثير آن بر ريسک بانکي از جمله مباحثي است كه در محور ساماندهي نرخ‌ها در بازارهاي مالي (بازار سپرده، بازار بين بانكي و بازار بدهي) مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
سازوکار مطلوب مدیریت نوسانات نرخ ارز برای حفظ ثبات مالی و رشد اقتصادي و سلامت بانکي نيز دو محور اصلي ديگر همايش هستند. در محور اول سعي شده تا تمام موضوعات مربوط به نوسانات ارزي مانند اثرات نوسانات ارزي بر ثبات مالي، اثرات ترازنامه‌اي نوسانات ارزي بر ثبات اقتصادي، نقش ارتباطات بين‌المللي نظام بانکي در مديريت بازار ارز، سازوکار مديريت نوسانات نرخ ارز به همراه تك نرخي كردن ارز بررسي شود.
در محور سلامت بانکی نیز ارتقای نظام نظارت بر بانک‌ها، اجرای کامل استاندارد بين‌المللي گزارشگري مالي (IFRS) در صنعت بانکداري ايران، برقراري تعادل در جريان نقدي و كيفيت سود در بانك‌ها، برقراري تعادل در ساختار درآمد - هزينه بانك‌ها، مطالبات غيرجاري، دارايي‌هاي منجمد و راهكارهاي اصلاح ترازنامه بانك‌ها و غيره مورد مطالعه و وارسي قرار مي گيرد.
شایان ذکر است، همزمان با آغاز به کار همایش سیاست‌های پولي و ارزي، طي ششمين مراسم تقدير از چهره‌هاي ماندگار نظام بانکي کشور، دكتر احمد عزيزي و خسرو نايبي اهرنجاني به عنوان چهره‌هاي ماندگار معرفي شده و با اعطاي لوح يادبود از سوي معاون اول رئيس جمهور، وزير اقتصاد و دارايي، رئيس كل بانك مركزي و رئيس پژوهشكده پولي و بانكي از ايشان قدرداني به عمل آمد

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها