تشدید برخورد با واحدهای آلاینده هوا در شهرستان ری

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از شروع طرح پایش ضربتی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی آلاینده هوا در این شهرستان خبر داد.

تشدید برخورد با واحدهای آلاینده هوا در شهرستان ری

زهره عبادتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه با توجه به سردی هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی و وارونگی هوا، این اداره طرح ضربتی پایش واحدهای آلاینده هوا را در دستور کار خود قرار داده، گفت: در هفته جاری بیش از ۲۰ واحد بزرگ صنعتی، تولیدی و خدماتی آلاینده هوا پایش شده و به واحدهایی که الزامات محیط زیستی را رعایت نکنند اخطاریه، ابلاغ و اقدامات قانونی لازم، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت برخورد با هرگونه آلایندگی هوا می توانند موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اطلاع داده و کارشناسان این اداره در اسرع وقت به موضوع رسیدگی می کنند، تصریح کرد: با توجه به تمرکز واحد های صنعتی در شهرستان ری و مشکلات محیط زیستی شهرستان در بخش آلودگی هوا، این پایش ها به صورت مستمر تا پایان فصول سرد سال ادامه خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و انباشت آلاینده و همچنین تداوم آلودگی هوا در چند روز گذشته، امروز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی ناحیه یک و دو شهر ری و کهریزک به همراه مدارس ابتدایی شهرستان های ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک با اعلام کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان در دو شیفت صبح و عصر تعطیل بود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها