تبلیغ برندهای ساعت توسط برخی مداحان در مراسم عزاداری!

مداحان امروزی، تبلیغ ساعت می‌کنند؛ ساعتی را که به دست دارند، در جلسه هیأت چندبار آشکارا نمایش می‌دهند تا مردم از این بِرند بخرند؛ آیا این رسالت مداح است؟!

تبلیغ برندهای ساعت توسط برخی مداحان در مراسم عزاداری!

مدیر هیأت انصارالمحسن قم که چندی پیش در فضای مجازی از راه اندازی کمپین تحریم مداحان میلیونی گفت، معتقد است، نبود نظارت در حوزه مداحی موجب بروز انحرافات بسیاری در این حوزه مانند تبلیغ ساعت و تعیین رقم های آن چنانی شده است.
چندی است، کلیپی از یک هیأت در قم و دعوت مدیر آن، به پویش تحریم مداح میلیونی و پاکتی در فضای مجازی منتشر شده است که خبر از درخواست مبلغ ۲۵ میلیون تومانی یک مداح برای حضور در این هیأت داشت.
برای بررسی جزییات این مهم، سراغ سید مجید رضوی مداح و مدیر هیأت انصار المحسن قم رفتیم. رضوی در این گفت وگو اظهارداشت: این هیأت از سال ۱۳۷۵ در استان قم فعالیت خود را آغاز کرده است و در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... فعال است و دارای اعضای بسیار زیادی نیز است.
وی با بیان اینکه این هیأت و مسئولان آن مجری برگزاری همایش نوگلان حسینی، جوان غلامان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) در استان قم بوده است، تصریح کرد: این هیأت در طول این سال ها از حدود ۲۰۰ مداح و سخنران تقدیر کرده است اما بعد از گذشت مدتی با بررسی تجربیات این برنامه ها، متوجه شدیم جامعه مداحی کشور به دلیل نبود نهاد نظارتی به سمت و سوی انحراف در حرکت است.


تبلیغ ساعت توسط مداحان در هیأت‌ها!
رضوی با اشاره به اینکه در سایه نبودن این نهاد نظارتی، امروز هر مداحی با هر دغدغه و تفکری اقدام به انجام کارهایی می کند که مردم نیز به دلیل علاقه به اهل بیت(ع) با این قشر کاری ندارند، تصریح کرد: ۱۰ سال پیش اگر مداحی در مجلسی حضور پیدا می کرد، حاضران از شکل و نحوه لباس پوشیدن او می شناختند که این ذاکر اهل بیت(ع) است. آن فرد با عبا یا کت و شلوار مرتب برروی منبر اما مداحان امروزی، تبلیغ ساعت می‌کنند؛ ساعتی را که به دست دارند، در جلسه هیأت چندبار آشکارا نمایش می‌دهند تا مردم از این بِرند بخرند؛ آیا این رسالت مداح است؟! مداحانی داریم که پیش‌از حضور در مراسم اعلام می‌کنند، اگر نوحه سبک «زمینه» بخواند پنج‌ میلیون‌ تومان؛ سبک «واحد» هم کنار «زمینه» بخواند ۱۰میلیون تومان و «شور» هم بخواند ۲۰میلیون‌تومان پول می‌گیرد. به این‌ها می‌گویند: مداح آپشن‌دار!

منبع: بهار

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بینام
    0

    اینهااسلام نمیشناسندفقط پول رامیشناسند والکی جوسازی میکنندوگرنه مداح خالص این کاهارانمیکنه

  • کاربر ناشناس
    0

    هدف بر پول گرفتن است شما دیدید که یک مداح خودش گریه کنه

  • فتوا
    0

    فتوای آیت الله علم الهدی یا آیت الله مکارم‌شیرازی لازم است تا این عمل منتفی اعلام شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها