روایت روحانی از پیشنهادات برجامی که در نیویورک به دستش رسید /کار در اول مهرماه تمام شده بود اگر...

رئیس جمهور گفت: در سفر نیویورک پیشنهادهای خوبی داده شد و من می‌توانستم آنجا تصمیم بگیرم برای اینکه تحریم را بشکنیم، اما شرایط جوری بود که اطمینان نمی‌توانستیم به رئیس‌جمهور آمریکا بکنیم.

روایت روحانی از پیشنهادات برجامی که در نیویورک به دستش رسید /کار در اول مهرماه تمام شده بود اگر...

حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان صدها پروژه عمرانی در استان کرمان، در بخشی از سخنان خود به موضوع برجام و مذاکره با آمریکا اشاره کرد.

رئیس جمهوری گفت: راه مقاومت، مذاکره با دنیا و کاهش تعهدات برجامی است؛ تا امروز هم با پیشنهادی که ما دادند قبول نکردیم؛ در نیویورک که بودم پیشنهادهای نسبتاً خوبی داده شد و من می‌توانستم آنجا تصمیم بگیرم برای اینکه تحریم را بشکنیم، اما شرایط جوری بود که اطمینان نمی‌توانستیم به رئیس‌جمهور آمریکا بکنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه اطمینان به رئیس‌جمهور آمریکا کار بسیار سختی است، گفت: این رئیس جمهور آمریکا هر روز یک تصمیم می‌گیرد، شاید اگر رئیس جمهور دیگر در آمریکا بود این کار در اول مهرماه تمام می‌شد؛ هنوز هم کشورهای واسطه می‌شوند، صحبت می کنند پیشنهاد می‌دهند و ما هم به آنها پیشنهاد می می‌دهیم.

رئیس‌جمهور گفت: تقریباً در اصول توافق رسیدیم و در نحوه اجرا مشکل داریم، راه مذاکره را رها نمی‌کنیم، اما تنها به مذاکره هم اتکا نمی‌کنیم. اینجا باید کار و تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم وحدت خود را حفظ کنیم، نکند در ماه‌های آینده که ماه‌های انتخابات است و انتخابات به طور طبیعی رقابت دارد و صداها کمی بالا می‌رود بین ما تفرقه ایجاد کند و فاصله ایجاد کنند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها