مصوبه مجلس برای منع بازداشت محکومین مهریه

رئیس کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای ممنوعیت بازداشت و حبس محکومین مالی در مورد عدم پرداخت مهریه خبر داد.

مصوبه مجلس برای منع بازداشت محکومین مهریه

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌ در جلسه دیروز چهار ماده لایحه اصلاح قانون تجارت اعاده شده از صحن علنی مجلس به کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحات لازم در مورد آن انجام شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه طرح مجازات توهین‌کنندگان به ادیان و مذاهب پذیرفته در قانون اساسی بررسی و یک ماده از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون توهین‌کنندگان به ادیان و مذاهب پذیرفته شده در قانون اساسی به حبس بین 2 تا 5 سال و پرداخت جریمه نقدی بین 8 تا 18 میلیون تومان و یا یکی از این دو مورد محکوم خواهند شد.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در جلسه اعضای کمیسیون کلیات طرحی را تصویب کردند که دستگیری و حبس محکومین مسائل مالی در مورد عدم پرداخت مهریه را ممنوع کرده است.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • سبحان کربلایی محمد
    0

    اخه من که اصلا یک روز هم زندگی مشترک نداشتم چجوری باید 1363تا سکه بدم تازه نزدیک 2سال هم زندان رفتم بخاطر مهریه، اخه این زنها چرا بطور قانونی میتونن کلاه برداری کنن و یه عده نماینده های مجلس هم ازشون طرفداری میکنن

  • ناشناس
    0

    احسنت‌عالیه‌بهترین‌کارممکن‌همین‌بود.

  • گلها
    0

    مهریه‌فقط‌دردسربودبرای‌خانوادها‌وباعث‌افزایش‌آمارطلاق‌شده‌بود.این‌طرح‌ومصوبه‌خیای‌عالیه.

  • گلی
    0

    این‌بهترین‌راه‌برای‌جلوگیری‌ازطلاقها‌هستش‌طرح‌ولایحه‌خوبی‌هست.

  • زمین
    0

    عالیه‌عالیه‌عالیه.

  • اسی
    0

    ازدواج جرم نیست

  • علی
    0

    ازدواج کردیم یا قتل عمد که باید زندان بریم

  • ناجی
    0

    تنفروشی

  • مریم محمدی
    1

    سلام ورود علما به مهریه یعنی ظلم در حق زنان بدبخت وزجر کشیده با این قانون یعنی دیگر مرد هیچ تعهدی به زن نداره راحت ازدواج میکنه وهر وقت دلشوزدمیگه برو... تو ایران داره واقعا به زن ظلم میشه وکسی نیست به داد زنان برسه، گیرم زن کار کنه یه خرجی دبیاره با این تورم وگرانی رهن خونه از کجا بیاره

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      اگر مردی که نداره توزندان بسر میبره اون موقع زن میتونه خرج خودشو در بیاره ولی اگر ازاد بشه زن تو خرجش به مشکل میخوره عجب .من هم جز زندانی مهریه هستم کسانی هستن که سه سال تو زندان بسر میبرن واقعا اون زن وجدان داره واقعا به اون مرد چی میگذره نه راه پس داره نه راه پیش جدی همه چی به نفع شما زنها داده شده و همیشه هم شاکی هستیدیک زن میتونه سه تا پرونده برایه مرد تشکیل بده که همه هم قانون پشتش هست مرد بدبخت چی .اگر این قانون اینکارو انجام بده واقعا لطف بزرگی کرده که باید تقدیر کرد .

  • صغري
    0

    زني كه كمتر از پنج سال بامردي زندگي كرده بچه هم نياورده. طلاق گرفته با يك مرد ديگر ازدواج كرده وتا بحال بيش از پنجاه سكه گرفته واقعا پرو وبي حياست از شوهر اول ميگيرد تو بغل شوهر دوم ميخوابد بي شرف پست تو زن نيستي يك بي حيا هستي

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها