کاشفی : عده‌ای فکر می کنند هر کاری می‌توانند بکنند/ چالش ها حل نشود نمیتوان اعتماد عمومی را جلب کرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:در مقاطعی موضوع سر لیستی بسیار مطرح بود اما الان برنامه داشتن کاندیداها مهم تر از سرلیستی است.

کاشفی : عده‌ای فکر می کنند هر کاری می‌توانند بکنند/ چالش ها حل نشود نمیتوان اعتماد عمومی را جلب کرد

حسین کاشفی با اشاره به ضرورت مشارکت همه گروه‌ها و جبهه‌های سیاسی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات نه فقط برای جریان اصلاحات که حتی برای جریان رقیب هم یک امر ضروری است. امروز موضوعاتی در میان فضای سیاسی کشور وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان چالش یاد کرد؛ اگر اصلاح‌طلبان و سایرین نتوانند در مهلت پیش رو این چالش‌ها را برطرف کنند، نخواهند توانست اعتماد عمومی را برای حضور حداکثری در انتخابات جلب کنند.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در سطح منطقه و بین المللی برای کشور ایجاد شد ، مشکلات اقتصادی زیادی طی این سال‌ها به مردم تحمیل شد. عدم همراهمی و هماهمگی نهادهای داخلی از سوی دیگر این مشکلات را برای مردم زیادتر کرد؛ این در حالی‌است که همه می‌دانند در چنین شرایطی نباید برای موضوعات داخلی چالش ایجاد کرد. متاسفانه این چالش‌ها را در رابطه با موضوعاتی همچون برجام دیدیم که عده‌ای به جای نقد و کمک به حل چالش به افزایش آن دامن زدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به تهدیدهایی که در 13 آبان شد و رفتارهای همیشگی یک جریان،‌ باید گفت عده‌ای فکر می کنند هر کاری که می خواهند می‌توانند بکنند.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: کشور ما دارای آینده است و برای رسیدن به آینده‌ای استوار باید با استفاده از خرد جمعی، انسجام و وحدت ملی پیش رفت. همه کسانی که دل در گروی توسعه کشور دارند می‌دانند که انتخابات با حضور مردم چه اهمیت بالایی برای آینده کشور دارد.

وی با بیان اینکه "انتخابات یک بحث ملی است" گفت: اگر واقعا با نگاه اخلاق مداری به سیاست نگاه کنیم متوجه می‌شویم بسیاری از مشکلات کلان کشورمان از طریق صندوق رای برطرف می‌شود.

کاشفی در ادامه خاطر نشان کرد: لایحه شفافیت که رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع مردم یزد گفتند بسیار لایحه مهمی است. در حال حاضر مردم احساس می کنند که بسیاری از موضوعات شفاف نیست و تبعیض‌هایی وجود دارد. به نظر من شفافیت حول قانون است. قانون را باید محور همه این موضوعات قرار گیرد و با انتخابات قانون در جایگاه حقیقی خود قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: این چالش‌ها که ذکر کردم نه فقط اصلاح‌طلبان که همه گروه ها را تهدید می‌کند. برای پیروزی در این انتخابات باید همه جناح‌ها به این موضوعات توجه کنند. طبیعی است که مجلس و انتخابات می خواهیم اما مردم باید احساس کنند این انتخابات بر اساس منافع ملی و بر اساس تمام موارد قانون انتخابات برگزار می شود.

این فعال سیاسی همچنین در ارتباط با نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات و سرلیستی آنان گفت: اینکه از الان وارد موضعاتی مثل سر لیستی شویم درست نیست. باید جلو تر برویم. ابتدا خود لیست باید مطرح شود. کسانی که از لیست حمایت می کنند باید کاندیداها را باور داشته باشند.

وی در پایان گفت: در مقاطعی موضوع سر لیستی بسیار مطرح بود اما الان برنامه داشتن کاندیداها مهم تر از سرلیستی است. طراحان و پشتیبانان آن برنامه‌ها هم حتی امروز مهم تر از سر لیست داشتن هستند. امروز بحث تحزب برای اصلاح‌طلبان از حضور یک فرد مهم تر است. به نظر من شورای عالی اصلاح‌طلبان با شفاف سازی می‌توانند حمایت خود را از کاندیداها اعلام کنند و مردم هم به لحاظ شناختی که از آنان دارند به کاندیداهایاشان اعتماد کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها