پوشش حجاب ولیعهد سوئد جنجال‌برانگیز شد

ولیعهد کشور سوئد در سفر خارجی اخیرش به هنگام بازدید از یک مسجد حجاب به سر کرد؛ اقدامی که واکنشها و بازخوردهای مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در پی داشت.

پوشش حجاب ولیعهد سوئد جنجال‌برانگیز شد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شاهزاده ویکتوریا، ولیعهد کشور سوئد طی سفر خارجی اخیر خود به بوسنی و هرزگووین به نشانه احترام به اعتقادات مسلمانان این کشور حین بازدید از مسجدی با پوشش حجاب اسلامی در این مسجد حاضر شد.

ولیعهد سوئد و مسن‌ترین فرزند پادشاه این کشور موسوم به پادشاه "کارل شانزدهم گوستاف" به همراه همسرش شاهزاده دنیل و ایزابلا لووین، وزیر محیط زیست و آب‌وهوای سوئد در سفر به بوسنی و هرزگووین به بازدید از مکانهای مختلف از جمله مقر متعلق به یک شرکت فن‌آوری اطلاعات سوئدی در شهر سارایوو پرداختند.

این شاهزاده خاندان سلطنتی سوئد و همسرش در ادامه این سفر به ناحیه "شهر قدیمی" سارایوو رفته و در آنجا از یک کلیسای مسیحیت ارتودوکس، یک مسجد، یک کنیسه و یک کلیسای بزرگ مسیحیان کاتولیک بازدید کردند. با این حال ولیعهد سوئد تصمیم گرفت در جریان بازدید از مسجد مذکور به نشانه احترام به عقاید مسلمانان پوشش حجاب اسلامی داشته باشد.

پوشش حجاب ولیعهد سوئد جنجال‌برانگیز شد

اقدام وی با این حال با واکنشهایی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و برخی سوئدی‌های جمهوریخواه این اقدام ولیعهد سوئد را برنتافتند و با توجه به این که وی مسیحی است، به این اقدام او اعتراض کردند.

کشور بوسنی و هرزگووین یک کشور چند فرهنگی و چند مذهبی است که در آن مسیحیان کاتولیک و ارتودوکس در کنار مسلمانان و یهودیان به یکدیگر همزیستی دارند.

به غیر از ولیعهد سوئد پیشتر سابقه داشته که دیگر رهبران زن اروپا هم در جریان سفرهایشان به کشورهای اسلامی پوشش حجاب به سر کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بانو
    0

    امیدوارم بزودی دختران و بانوان در انتخاب لباس و پوشش بمیل وانتخاب خود عمل کنند واز رنجی که بزور بر آنها تحمیل شده رهائ یابند .

  • شیرین نبوی
    0

    اگر قرار باشد هرکس به میل خود لباس وپوشش داشته باشد آنهم در کشور اسلامی ومسلمان که دیگه قانونی وجود نخواهد داشت میشود قانون جنگل حجاب وپوشش برای امینیت زن هستش که در قرآن به صراحت در مورد پوشش و حجاب زن خداوند تاکید کرده

  • رضا
    0

    خدایاازاین ادمهای بی فکر بی اصالت وانهارا به انسانیت بر گرنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها