موافقت هنیه با صدور حکم ریاستی برای برگزاری انتخابات قبل از نشست ملی

جنبش حماس انعطاف بیشتر و رویکرد مثبت‌تری را در قبال تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات سراسری فلسطین به عنوان راه ورودی برای پایان ۱۲ سال اختلاف داخلی نشان داده است.

موافقت هنیه با صدور حکم ریاستی برای برگزاری انتخابات قبل از نشست ملی

به نقل از سایت شبکه الجزیره، چند ساعت بعد از آزادی 57 بازداشتی و محکوم در خصوص مسائل امنیتی مختلف که وابسته به جنبش رقیب حماس یعنی فتح بودند حماس خواستار نشستی به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی خود با رهبران دیگر فلسطینی در غزه شد. این گام‌های حماس برای تقویت فضای مثبت داخلی برداشته شده‌اند.

در این راستا رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که مساله برگزاری نشست ملی گروه‌های فلسطینی قبل از صدور حکم ریاستی محمود عباس برای برگزاری انتخابات هرگز نمی‌تواند مشکل ساز شود که این بیانگر موافقت جنبش متبوع او با صدور چنین حکمی قبل از برگزاری این نشست است.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، اسماعیل هنیه شامگاه یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر غزه اظهار کرد، جنبش متبوعش برای زمینه سازی جهت برگزاری انتخابات و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و تحقق وحدت ملی گام‌های زیادی برداشته است.

هنیه افزود: عباس اصرار دارد که صدور حکم ریاستی برای برگزاری انتخابات قبل از برگزاری نشست ملی گروه‌های فلسطینی انجام شود و ما هم به خاطر ملت فلسطین می‌گوییم که این مساله نمی‌تواند مانعی بر سر راه برگزاری انتخابات باشد، مادامی که مقدمات لازم برای برگزاری چنین انتخاباتی فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مساله انتخابات مساله‌ای مهم و اساسی برای هر انسانی وطن دوست و غیور و تمامی کسانی است که مساله فلسطین دغدغه همیشگی آنان است.

اسماعیل هنیه به تشریح اقدامات و گام‌های برداشته شده از سوی حماس برای برگزاری انتخابات و کنار گذاشتن دودستگی و شکاف داخلی پرداخت و گفت: انتخابات باید پس از تحقق آشتی ملی و تشکیل دولت وحدت ملی و توافق بر سر برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی برگزار می‌شد.

هنیه افزود: به دلیل اصرار جنبش فتح و مصلحت ملت فلسطین، گام‌های زیادی برداشتیم و از مسائل زیادی صرف نظر کردیم و با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان موافقت کردیم و باز هم تشکیلات خودگردان همراهی نکرد و ما باز هم به خاطر ملت، پذیرفتیم که نخست انتخابات مجلس قانونگذاری برگزار شود و در مدت زمان مشخصی بعد از آن انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان هم برگزار شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد که مسائل و خواسته‌هایی در رابطه با انتخابات مطرح هستند، نخست اینکه انتخابات باید در قدس، کرانه باختری و نوار غزه به طور همزمان برگزار شود.

اسماعیل هنیه همچنین بر ضرورت فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات تاکید کرد تا این انتخابات بیانگر اراده و خواسته ملت فلسطین باشد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها