پشت میز نشین‌ها بخوانند/ راهکار‌هایی ساده برای جلوگیری از عوارض خطرناک نشستن طولانی مدت

افرادی که ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند، با راهکار‌هایی ساده می‌توانند از عوارض خطرناک نشستن طولانی مدت بر سلامتی خود بکاهند.

پشت میز نشین‌ها بخوانند/ راهکار‌هایی ساده برای جلوگیری از عوارض خطرناک نشستن طولانی مدت

در حالی که مشاغل اداری به طور معمول کارمندان را به گذراندن زمان زیادی در پشت یک میز ملزم می‌کند، امروزه در خارج از یک دفتر اداری، زمینه‌های کاری دیگری هم وجود دارد که بسیاری از همین الزامات را دارد. از جمله اینکه بسیاری از افراد از راه دور و در خانه‌های خود به عنوان کارمندان مجازی مشغول به کار هستند.

اگرچه توانایی کار در خانه یک مزیت فوق العاده است، اما در مجموع نتیجه تمامی این فعالیت‌ها در دوره‌های طولانی بی تحرکی است که می‌تواند منجر به افزایش وزن، کمردرد و برخی دیگر از مشکلات برای سلامتی فرد شود. از این رو لازم است برخی فعالیت‌ها را در ساعات روزانه برای خود به عادت تبدیل کنید تا سلامت خود را تضمین کنید.

برای داشتن تحرک بیشتر برنامه ریزی کنید

در شغل‌هایی که نیاز به صرف وقت زیادی در حالت نشسته و در مقابل کامپیوتر دارند عمده مشکلات سلامتی که ایجاد می‌شود، مربوط به عدم حرکت است. برای مقابله با این مشکل، بهتر است هر ۴۵ دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید و مقداری قدم بزنید و چند دقیقه حرکات کششی انجام دهید.

اگر فراموش می‌کنید این کار را انجام دهید، حتی می‌توانید زنگ تلفن خود را تنظیم کنید. حتی مقدار کمی از این فعالیت‌ها به بهبود گردش خون و کاهش فشار بر گردن و کمر کمک می‌کند. در طی برنامه روزانه زندگی سعی کنید به طور منظم ورزش کنید. اگر مشکل خاصی در زانو‌ها ندارید استفاده از پله به جای آسانسور می‌تواند در بهبود شرایط سلامتی کمک کند.

به چشم‌هایتان استراحت دهید

ممکن است متوجه نشوید، اما نشستن و خیره شدن به صفحه رایانه در تمام طول روز فشار زیادی به وارد می‌کند. هرچند نور یک صفحه نمایشگر رایانه‌ای چندان شدید نیست، اما گاهی اوقات ساعت‌ها به چنین نوری خیره می‌شوید و این می‌تواند فشار زیادی به چشم وارد کند که با گذشت زمان می‌تواند به مشکلات بینایی، و سایر مشکلات برای سلامتی منجر می‌شود.

یک راه حل ساده برای جلوگیری از تحمیل بار اضافی به چشم وجود دارد، هر چند دقیقه یک بار برای چند ثانیه چشمان خود را ببندید و به آن‌ها استراحت دهید. این روش از خیره شدن به صفحه رایانه جلوگیری می‌کند که مشکل رایجی است که اکثر مردم حتی متوجه آن هم نمی‌شوند. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تیزبینی و سلامت چشمان خود را حفظ کنید.

از میز‌های ایستاده استفاده کنید

بدن انسان هرگز برای نشستن روزی ۸ ساعت در پشت یک میز ساخته نشده است و انجام این کار می‌تواند اثرات منفی زیادی بر سلامتی فرد بگذارد. میز ایستاده برای بسیاری از افراد به گزینه‌ای محبوب تبدیل شده است، زیرا این میز‌ها شرایط کار سالم تری را ترویج می‌کنند.

میان وعده‌های سالم مصرف کنید

کار کردن با رایانه در تمام طول روز کار موجب می‌شود کالری زیادی نسوزانید؛ بنابراین مفیدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مشکل را با خوردن میان وعده‌های غذایی سالم در تمام طول روز حل کنید.

خوردن غذا‌های بسیار فرآوری شده که کالری، قند و چربی زیادی دارند، فقط به مشکلات سلامتی ناشی از یک کار بی تحرک دامن می‌زند. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از انتخاب و خوردن غذا‌های ناسالم این است که موادغذایی مانند آجیل و سایر غذا‌های حاوی پروتئین و فیبر بالا را در دسترس خود قرار دهید تا در زمان گرسنگی بتوانید از آن‌ها به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

میز کار خود را تمیز نگه دارید

یکی از شایع‌ترین مشکلات پشت میز نشینی برای مدت طولانی باکتری‌هایی هستند که بیش از همه با دستان شما در ارتباط هستند. از این رولازم است حداقل به طور روزانه صفحه کلید و میز کار خود را تمیز کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سعادت حسینی
    0

    قابل توجه مسولین زحمت کش دزد که خدانکرده جهت امضاهای اختلاسی که مرحمت میکنند خدای نکرده دیسک کمر وگردن نگیرن اخه مبالغ نه اینکه کمه وباید به دفعات امضا کنند...خدایا این مسولین خداترس از خدا بیخبر را از کمر درد برهان.آآآآمیییین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها