زایمان راحت با راهکارهای طب سنتی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاهانی وجود دارند که به زایمان راحت زنان باردار کمک می‌کنند.

زایمان راحت با راهکارهای طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره زایمان راحت با طب سنتی اظهار کرد: از لحاظ طب سنتی بهترین انتخاب زایمان طبیعی محسوب می شود. برای زنان باردار در صورت نداشتن بیماری خطرناک گیاهانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانند زایمان راحتی داشته باشند، البته این نوع گیاهان را باید در هفته های آخر بارداری یا چند روز مانده به وضع حمل استفاده کنند.

او در ادامه افزود: دمنوش هایی مانند رازیانه، گل ختمی همراه با گل گاو زبان و خوردن توت، عسل، خرما، زرده تخم مرغ عسلی، روغن بادام شیرین همراه با عسل به صورت ناشتا در صبح بسیار مفید خواهد بود. زنان باردار هر روز حمام کردن، ورزش و نرمش مخصوص را فراموش نکنند.

عظمایی بیان کرد: در هفته آخر بارداری بهتر است از سوپ سبزیجات استفاده شود تا مادران باردار دچار یبوست نشوند. با توجه به وضعیت گوارشی دو تا سه لیوان در روز شیر گاو و مقدار خیلی کم زنجبیل میل کنند. همچنین زنان باردار از دمنوش شنبلیله صبح ناشتا هنگام درد استفاده کنند.

او گفت: عسل و سیاه دانه نیم کوب شده را می توانند با کره یا روغن حیوانی مخلوط کرده و به زیر ناحیه شکم و کمر و اطراف آن بزنند تا وضع حمل راحتی داشته باشند.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: زنان باردار از نشستن بر روی مکان های خیلی گرم و سرد پرهیز کنند. اگر این شرایط رعایت نشود حتما زایمان سختی خواهند داشت. توجه داشته باشند که اگر درد زایمان زنان از سمت چپ‌ باشد احتمال سخت بودن زیاد خواهد بود ولی اگر به سمت جلو و شکم احساس شود زایمان راحتی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها