بازتاب بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه بوشهر در رسانه‌های عربی

عملیات بتن‌ریزی راکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر امروز آغاز شد که این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و منطقه‌ای داشت.

بازتاب بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه بوشهر در رسانه‌های عربی

عملیات بتن ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر طی مراسمی امروز (یکشنبه، ۱۹ آبان) با حضور علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و الکساندر لوکاشین، معاون سازمان انرژی اتمی روسیه و مدیرعامل شرکت اتم استروی اکسپورت آغاز شد.

شبکه روسیا الیوم در این باره نوشت: عملیات بتن ریزی راکتور واحد دو نیروگاه بوشهر با حضور رسمی روسیه آغاز شد. این شبکه در ادامه به باز نشر سخنان علی اکبر صالحی پرداخت.

شبکه فلسطین الیوم نیز با انتخاب تیتر مشابهی برای این مراسم، نوشت: ایران ساخت فاز دوم نیروگاه بوشهر را با حضور شرکت اتمی روسیه آغاز کرد.

این شبکه هم در ادامه با اشاره به حضور الکساندر لوکاشین، معاون انرژی اتمی روسیه در این مراسم به سخنان علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پرداخت.

شبکه العربیه هم با تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای هسته‌ای کشورمان، در تیتری ادعایی نوشت: نقض قوانین هسته‌ای؛ ایران ساخت واحد دیگری در نیروگاه بوشهر را آغاز کرد.

این شبکه سعودی در ادامه به بازنشر بخش‌هایی از اظهارات علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و بهروز کمالوندی، سخنگوی این سازمان پرداخت.

روزنامه فرامنطقه رای الیوم نیز با مهم خواندن این پروژه، نوشت: ایران در گامی مهم و با حضور روسیه عملیات بتن ریزی راکتور واحد دو نیروگاه بوشهر را آغاز کرد.

این روزنامه هم که در لندن چاپ می شود در ادامه به اظهارات علی اکبر صالحی پرداخت.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز همانند العربیه تیتری خصمانه انتخاب کرد و نوشت: ایران با ساخت راکتوری دیگر به نقض برجام ادامه می‌دهد.

این شبکه خبری که مقر آن در امارات است در ادامه نوشت: ایران امروز و چند ساعت بعد از اینکه اعلام کرده بود می تواند غنی سازی اورانیوم را به 60 درصد برساند، عملیات راه اندازی واحدی دیگر در نیروگاه بوشهر را آغاز کرد.

شبکه الحدث عربستان نیز با تلاش برای مخفی کردن دستاوردهای هسته‌ای ایران و طرح ادعای نقض توافق هسته ای از سوی تهران خبر آغاز عملیات بتن ریزی واحد دو نیروگاه بوشهر را پوشش داد.

خبرگزاری ملی عراق (نینا نیوز) نیز نوشت: با حضور رسمی روسیه، عملیات بتن ریزی راکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

پایگاه خبری الغدپرس نیز در این رابطه نوشت: ایران عملیات بتن ریزی راکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کرد.

پایگاه خبری الفجر هم با برجسته کردن همکاری هسته‌ای ایران و روسیه، نوشت: ایران و روسیه ساخت راکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کردند و این پروژه بزرگ ترین پروژه مشترک این دو کشور به شمار می رود.

پایگاه خبری عربی 21 نیز در اقدامی مشابه نوشت: با حضور روسیه، ایران ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر را آغاز کرد.

پایگاه خبری البیان نیز نوشت: ایران با حضور رسمی روسیه واحد دو نیروگاه هسته‌ای بوشهر را بتن ریزی کرد.

شبکه المیادین نیز در چند نوبت از برنامه‌های خبری خود ضمن پوشش مراسم آغاز عملیات بتن ریزی راکتور واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر، به بازنشر سخنان علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پرداخت.

پایگاه خبری الاتحادپرس هم نوشت: ایران ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر را آغاز کرد.

این پایگاه خبری در ادامه به حضور الکساندر لوکاشین، معاون سازمان انرژی اتمی روسیه اشاره کرد.

پایگاه خبری الخلیج 365 هم نوشت: ایران و روسیه راه اندازی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها