دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد خبرداد؛

حضور 20 نفر از مجسمه سازان مطرح در سمپوزیوم مجسمه‌سازی

دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد گفت: ۲۰ نفر از اساتید برجسته مجسمه‌سازی کشور و هنرمندان منتخب استان در سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد حضور دارند.

حضور 20 نفر از مجسمه سازان مطرح در سمپوزیوم مجسمه‌سازی

به گزارش مشهد فوری ، صدرا یوسفی دبیر این سمپوزیوم با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد در آذرماه،گفت: در این رویداد از شاخص‌ترین اساتید مجسمه‌سازی کشوری دعوت به‌عمل‌آمده و هنرمندان شاخص و فرهیخته مجسمه‌سازی استان و مشهد نیز در این سمپوزیوم حضور دارند.

وی در ادامه گفت: این رویداد برای نخستین بار در مشهد صورت می‌گیرد که در انتقال تجربه به هنرمندان بومی نقش موثری را ایفا می‌کند.

یوسفی با اشاره به رویکردهای مختلف اداره خانه هنرمندان، عنوان کرد: یکی از این رویکردها استفاده از هنر، آثار و آرایه‌های هنری برای عینی سازی مفاهیم در سطح شهر است که از زمینه‌های مختلف برای این رویداد استفاده می‌کند. در این راستا از روش‌های مختلفی مانند دیوارنگاری و آرایه‌هایی چون نقوش برجسته و اشکال مشابه آن در زمینه عینی سازی مفاهیم بهره می‌گیرد.

یوسفی ادامه داد: یکی از روش‌هایی ماندگار و دائمی در خصوص عینی سازی مفاهیم، استفاده از مجسمه‌ها، احجام و سردیس‎ها به‌عنوان یکی از اشکال مجسمه‌ها است.

وی قدردانی از چهره‌های شاخص و شهدای والا مقام را ضروری دانست و افزود: شهر مشهد، مفاخر و چهره‌های علمی، دینی و هنری برجسته‌ای دارد که گاه نام آن‌ها را فقط در کوچه‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌بینیم. تلاش می‌کنیم تا با برگزاری این سمپوزیوم و با استفاده از هنر اساتید برجسته مجسمه‌سازی کشوری و استانی، سردیس شهدای والامقام را آماده‌سازی کنیم و در نقاط مختلف سطح شهر به نمایش بگذاریم.

جلوه‌های هنر در حضور مردم

دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد به مردمی بودن این رویداد فرهنگی و هنری اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاق یک رویداد جمعی است که یک هفته به طول می‌انجامد و شهروندان و عموم مردم می‌توانند در کنار هنرمندان، کاملاً از نزدیک با مراحل ساخت مجسمه‌ها و سردیس آشنا شوند.

وی در خصوص شرکت‌کنندگان نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد افزود: در شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم از اساتید شاخص مجسمه‌سازی کشور دعوت به عمل آمد و با توجه به جاذبه خوبی که مشهد در حوزه هنرهای شهری دارد بسیاری از این اساتید دعوت ما را پذیرفتند.

یوسفی تاکید کرد: همچنین در بخش استانی، برای هنرمندان استانی و مشهدی فرصتی را فراهم آوردیم که رزومه فعالیتشان را به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال کنند. رزومه‌ها در مهلت مقرر دریافت و توسط شورای سیاست‌گذاری و داوری بررسی شد. از میان رزومه‌های دریافت شده، دوازده نفر برای حضور در این سمپوزیوم انتخاب شدند که اسامی این هنرمندان به همراه اثری که ارائه می‌دهند بعد از هماهنگی‌های نهایی دبیرخانه اعلام خواهد شد.

انتقال تجربه مهم‌ترین دستاورد این سمپوزیوم

یوسفی با اشاره به برنامه‌های جانبی این سمپوزیوم افزود: از برنامه‌های جانبی این سمپوزیوم می‌توان به برگزاری دو نشست علمی و تخصصی با حضور اساتید برجسته و دانشگاهی کشوری اشاره کرد و پس از آن مراسم گرامیداشت از دو استاد فاخر مجسمه‌ساز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر فواید برگزاری این رویدار فرهنگی هنری ویژه گفت: در جریان برگزاری این سمپوزیوم، توسعه فعالیت‌های هنر شهری و فراهم آوردن شرایط آفرینش اثر هنر، هنرمندان می‌توانند از طریق بازدید، گفت‌وگو و انتقال تجربه در حین انجام کار از فواید برگزاری سمپوزیوم برخوردار شوند که بی‌شک بهترین روش برای یادگیری هنرمندان است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها