کسب سهمیه المپیک سخت شد

آزاده زمانپور: برنز بسکتبال دانشجویان جهان شگفت‌انگیز بود

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره دانشگاه آزاد در مورد کسب مدال برنز مسابقات دانشجویان جهان می‌گوید این مدال شگفت انگیز و ارزشمند بود.

آزاده زمانپور: برنز بسکتبال دانشجویان جهان شگفت‌انگیز بود

تیم بسکتبال سه نفره بانوان دانشگاه آزاد در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان به مقام برنز رسید و اولین مدال جهانی بانوان بسکتبالیست را به نام خود ثبت کرد.

آزاده زمانپور، سرمربی تیم دانشگاه آزاد در مورد کسب برنز در این مسابقات گفت: این مقام خیلی شگفت انگیز و ارزشمند بود. سطح مسابقات هم دور از انتظار و چیزی شبیه جام جهانی بود اما شیدا شجاعی و کیمیا یزدیان طهرانی به دلیل اینکه یک ماه قبل در جام جهانی حضور داشتند با تجربه و اعتماد به نفس بالاتری در مسابقات شرکت کردند.

او در مورد بازی‌های دانشگاه آزاد در این مسابقات گفت: در دور مقدماتی با تیم سنگال، اوگاندا و شیلی هم گروه بودیم که در اولین بازی به سنگال باختیم اما با برد در دو بازی دیگر به یک چهارم نهایی صعود کردیم. در این مرحله اوکراین را شکست دادیم؛ این تیم فوق العاده قوی بود و خودش را یک پای فینال می‌دید. در دور نیمه نهایی هم با چین مسابقه دادیم که قهرمان شد، در این بازی فوق‌العاده و پایاپای کار کردیم. در دیدار رده بندی دوباره مقابل سنگال قرار گرفتیم اما با حساب ۱۳ بر ۱۴ بردیم که این نتیجه نشان می‌دهد، بازیکنان ایران بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتند و با تلاش، همت و غیرت برنده شدند. علاوه بر این حریفانمان را آنالیز کردیم و با دفاع خوب و سخت مقام به دست آوردیم.

زمانپور در مورد احتمال بازگشت دوباره تیم دانشگاه آزاد به لیگ برتر بسکتبال بانوان بیان کرد: در جلسه‌ای که برای تقدیر از مقام آوران دانشگاه آزاد برگزار شده بود به رئیس دانشگاه آزاد گفتم که بسکتبال رشته‌ای دانشگاهی است و چه بهتر که این دانشگاه متولی آن باشد. این تیم سال گذشته قهرمان بوده و اکنون غایب بزرگ لیگ است. مسوولان هم قول دادند تیم را برگردانند اما تا سال آینده نمی‌دانم که چه اتفاقی می‌افتد.

تیم‌های ملی پایه را تشکیل بدهید

او به لزوم برنامه‌ریزی برای رده‌های پایه بسکتبال بانوان اشاره کرد و گفت: بسکتبال بانوان ایران پتانسیل زیادی دارد اما علاوه بر توجه، نیازمند کار پایه‌ای و اصولی است. اکنون وقت آن رسیده که به تیم‌های پایه توجه و از مربیان خوبی در این رده‌ها استفاده کنیم تا آنها را به سطح تکنیکی مناسب برسانیم اما بدون برنامه پیشرفت نمی‌کنیم.

زمانپور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بسکتبال بانوان ایران چنین برنامه منسجمی دارد؟ بیان کرد: لیگ‌ها در رده‌های مختلف برگزار می‌شود اما باید تیم‌های ملی پایه را تشکیل و با اردوهای منظم آنها را پرورش بدهیم. با این کار برای تیم ملی بزرگسالان هم پشتوانه‌سازی می‌کنیم اما برگزاری لیگ بدون داشتن تیم ملی اقدام کاملی نیست.

با شرکت در بازی برون مرزی سهمیه المپیک می‌گرفتیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال بانوان در مورد از دست رفتن شانس کسب سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: با شرکت در بازی‌های برون مرزی می‌توانستیم سهمیه المپیک را کسب کنیم که این کار مستلزم جذب و ورود اسپانسرها بود اما فقط بازی‌های داخلی برگزا شد. هرچند فدراسیون بسکتبال تلاش کرد تا این رنکینگ را به دست بیاورد اما امتیاز مسابقات داخلی به اندازه برون مرزی نبود. امیدوارم از دو مسیر دیگری که پیش رو داریم سهمیه را به دست بیاوریم، هر چند خیلی سخت است.

او در پاسخ به اینکه با وجود حریفان قدرتمندی که داریم به کسب سهمیه المپیک امیدوار هستید؟ بیان کرد: هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و در جریان بازی ممکن است هر اتفاقی بیفتد. المپیکی شدن آرزوی همه تیم‌هاست و اگر المپیکی شویم توجه زیادی به بسکتبال بانوان می‌شود. البته در همین سه سال هم توجه شده است اما هنوز جا داریم و باید برنامه ریزی دقیق‌تری انجام دهیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها