موزه لوور فضای جدیدی را به بخش اسلام اختصاص داد

موزه لوور پاریس از ۱۰ سپتامبر فضای جدیدی را به بخش اسلام خود اختصاص داده است.

موزه لوور فضای جدیدی را به بخش اسلام اختصاص داد

موزه لوور پاریس از ۱۰ سپتامبر فضای جدیدی را به بخش اسلام خود اختصاص داده است. این فضا در ادامه بخش اسلام است که از سال ۲۰۱۲ به فضای اصلی موزه افزوده شده و به هنرهای اسلامی اختصاص دارد. تامین هزینه های آن که بالغ بر ۲۷ میلیون دلار بود، از سوی Alwaleed Philanthropies یک بنیاد سعودی صورت گرفته است. همین بنیاد هزینه های افزودن فضای جدید به بخش اسلامی را نیز تقبل کرده است.

ژاک شیراک، رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال ۲۰۰۲ به فکر راه اندازی موزه ای ویژه تمدن اسلامی افتاد که متعاقب برخی حوادث تروریستی نهایتا قرار شد در محوطه موسوم به حیاط ویسکونتی دپارتمان اسلام تاسیس و راه اندازی شود. پس از گذشت بیش از ده سال نهایتا در سال ۲۰۱۲ درب های این دپارتمان به روی علاقه مندان باز شد.

در این بخش بیش از ۳ هزار اثر هنری در معرض دید عموم قرار گرفته است. بخش جدیدی که به دپارتمان اسلامی افزوده شده با عنوان دعوت به سفر می باشد که در آن اکران بزرگی قرار دارد که روی آن تصاویری از هنر و معماری اسلامی از الحمرا اسپانیا تا مسجد استانبول نمایش داده می شود. همچنین قرار است در زیر زمین این بخش نمایشگاه های موضوعی و مقطعی مختلفی مرتبط با آثار اسلامی برگزار شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها