اشتاین مایر خطاب به ترامپ: لطفا قابل احترام بمان!

رییس جمهور آلمان از آمریکا خواست که به عنوان یک شریک، احترام متقابل را رعایت کند و ملی‌گرایی را رد کند.

اشتاین مایر خطاب به ترامپ: لطفا قابل احترام بمان!

فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهور آلمان در سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین با اشاره به نقش کلیدی آمریکا در فروپاشی این دیوار منفور که آلمان شرقی کمونیست را از آلمان غربی کاپیتالیست جدا می‌کرد، اظهار کرد، همچنان صدای گریه رونالد ریگان، رییس جمهور وقت آمریکا را هنگامی که گفت "این دیوار را خراب کنید"، می‌شنود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، او با انتقاد از سیاست "اول آمریکای" دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و تاکیدش برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک خواستار بازگشت آمریکا به رویکرد سابق خود شد.

اشتاینمایر در این باره گفت: چیزی که امیدوارم در آینده اتفاق بیفتد، حضور آمریکا به عنوان یک شریک است که احترام متقابل را رعایت می‌کند و در راستای منافع دموکراسی و آزادی و علیه خودخواهی ملی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به گرایش‌های راست افراطی که طی سال‌های اخیر در آلمان رشد کرده، افزود: دیواری تازه سر برآورده که در کشورمان ایجاد تفرقه کرده است. این دیوار، دیواری از ناامیدی، خشم و نفرت است.

این رییس جمهور خواستار "تخریب" دیوارهایی شد که "نامرئی هستند اما ایجاد تفرقه می‌کنند؛ دیوارهایی که مانعی در انسجام" آلمان هستند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها