شعری معنادار در اینستاگرام سخنگوی دولت /ریحانه ما زیر آوار رفت و جان باخت اما...

علی ربیعی سخنگوی دولت با انتشار متنی در اینستاگرام، با یادآوری آرزوی دختر شیرین زبان ورنکشی که در زلزله اخیر جان خود را از دست داد همه را به ساختن ایرانی آباد دعوت کرد.

شعری معنادار در اینستاگرام سخنگوی دولت /ریحانه ما زیر آوار رفت و جان باخت اما...

در این پست اینستاگرامی آمده است؛

این دختر شیرین‌زبان اهل روستای زلزله‌زده ورنکش چندی پیش در پاسخ به گزارشگر برنامه تلویزیونی "بیزیم کندیمیز" با عصبانیت از وضع تدریس درسها، می‌گوید سال اول خوب خوندیم اما امسال دو پایه شدیم ؛ معلم نداریم. از فقدان امکانات شکایت می کند و چنان با شور و هیجان صحبت می‌کند که گزارشگر برای تحریک او به سخنگویی بیشتر می پرسد :حالا چرا عصبانی می شی اینطوری؟ ریحانه می گوید باید عصبانی بشم که #مملکت را درست کنم.

این ویدیو بی‌اختیار مرا به یاد ترانه‌ غنی فولکلوریک آذربایجانی "آپاردی سئلر سارانی" انداخت. کاش توانایی داشتم ترانه‌ای بسرایم و بخوانم:
"اویم یخیلدی داشلار آلتیندا قالدی ریحانه بالام
من سنی گول کولگه سی آلیتندا گورمک ایستردیم
آخی سن نیه داشلار آلتیندا قالدین قیزیم"

(خانه خراب شدم، طفلکم ریحانه زیر سنگها ماند، دلم می خواست تو را زیر سایه گلها می دیدم
آخه چرا زیر سنگها ماندی دخترم)

و اما.....
ریحانه ما زیر آوار رفت و جان باخت.

نگذاریم رویای ریحانه برای "ساختن مملکت " زیر آوار بماند.باید کشور را بسازیم.این روزها هرچه می‌شنویم کوک شدن سازهای ناخوش آهنگ اختلاف است. گاهی چنان تاخت و تازهایی ویرانگر صورت می‌گیرد که نه انگار دولت در جنگی اقتصادی است و تحریم‌شکستن دشوار و مردم در سختی معیشت. باید با یکدیگر آشتی کنیم. باهمدیگر بسازیم که مملکت را بسازیم. این است مفهوم همه باهم بودن همه باهم سازش کردن و همه باهم ایران را ساختن.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محمد
    0

    وقتی کاخ ساخته می شود ریحانه ها در کوخها زیر آوار می مانند

    نظرات شما -
    • ه
      0

      چرا برای آوار برداری و ساخت بعد زلزله پول هست وبقول مسئولین همه چیز ردیفه اما قبل زلزله پول و کمک و وام برای محکم کاری نیست !؟

  • ن.ص
    0

    دست رو دلم نزار که خونه. از هر قشری آنقدر راحت ترک وطن می کنند که گویی پدر ومادرهاشون اونور آب هستند.علق ملی آنقدر کم شده که با هر مشکلی چاره درد را فقط ترک وطن می بینند.

  • يك دلسوخته
    0

    انهايى كه در اين شش سال حتى يك خانه نساختند وفقط گفتند مسگن مهر مزخرف است بخيل انه جلو ساخت ياز را گرفتند بايد پاسگو باشند كاش خزانه خالى بود ولى ريحانه هنوز عطر داشت بؤ داشت زنده بودو زندگى داشت ، خانه داشت

  • شعر
    0

    شما مغز خودتون‌را خسته نکنید شعر و شعار ندین!! .شما اگر واقعا دوست دارید با مردم‌باشید میبایستی در ساختن تمام املاک‌در کشور نظارت داشته باشید تا کسی جرات نکند خانه ای یا ساختمانی بسازد که در برابر زلزله ۵ ریشتری فرو بریزد.. نظارت و کنترل در تمام‌روستاها .شهرک‌ها و کلان شهرها لازم‌ و ضروری میباشد..وزیر راه وزیر مسکن و حتی قوه مقننه و اجرائیه مسئول جان و‌مال مردم‌هستند... شما به خاطر پیشگیری نکردن در این حوادث مقصر هستید و آنهای که پست نظارتی ساخت و ساز مسکن را به عهده دارند میبایستی محاکمه شوند.. شعر و شعار و دلسوزی و تسلیت گفتن معلول و‌مصدوم را از جامعه کم‌نمیکند و جان کودکان را نجات نمیدهد.. استاندارد سازی ضد زلزله بالای ۷ درجه در کشور عزیزمان ایران لازم‌الاجراست. جلو زیانهای مالی به ملت و دولت گرفته میشود و به اقتصاد و بودجه ملی ضرر نمی رساند. از رهبر معظم‌انقلاب حضرت ایت الله خامنه ای تمنا داریم به رئیس جمهور و تمام وزرای مربوطه دستور قاطعانه فرمایند تا این استاندارد سازی عملی شود و آنهایی که در این را کوتاهی می نمایند را اعم از وزراء و پیمانکاران تنبیه نمایند. وسلام و علیکم .

  • حسن
    0

    خبر فوری لطف کنید این نظر آقای( شعر) را به دفتر رئیس جمهور و قوه قضاییه ارسال کنند .

  • مریم
    0

    باید این شعر رو برای هر چی مدیر و مسئول تو مملکت هست بفرستیم شاید از خواب بیدار شن البته شاید!!!!

  • ناشناس
    0

    شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی روند توسعه کشور را متوقف و ملت را به خاک سیاه نشاندید اشک تمساح نریزید بزودی تکلیف مشخص خواهد شد..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها