رونمایی از دست‌خط بهرام بیضایی برای یادگار مرتضی احمدی

به مناسبت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری از متن و دست‌خط بهرام بیضایی برای مجموعه «صدای طهرون قدیم» رونمایی شد.

رونمایی از دست‌خط بهرام بیضایی برای یادگار مرتضی احمدی

به مناسبت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری خانه موزه بتهوون از متن و دست خط بهرام بیضایی که برای مجموعه «صدای طهرون قدیم» مرتضی احمدی نوشته شده است، رونمایی کرد.

آلبوم «صدای طهرون قدیم» مرتضی احمدی آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ همزمان با تولد مرتضی احمدی توسط موسسه آوای خورشید منتشر شد و تاکنون چهار شماره از آلبوم «صدای طهرون قدیم» منتشر شده که این یادداشت در همه شماره‌های این آلبوم هم قرار دارد. در زمستان سال ۱۳۹۷ هم صفحه گرامافون این آلبوم برای اولین بار در دوران پس از انقلاب منتشر شد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «آن مرد گنجی در سر دارد که میان شما پخش می کند. گنج مردم نادار؛ مردمان دریغ شده! گنجی از ناداری گردآوری شده از روزمرگی.»

روز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه اصل این متن و دستخط در خانه موزه بتهوون رونمایی شد و تا ۲۵ آذرماه که موضوع نمایش موزه تغییر می‌کند در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دارد.

به پیشنهاد یونسکو ۲۷ اکتبر هرسال به عنوان روز جهانی میراث دیداری و شنیداری با هدف حفظ مجموعه‌های دیداری‌-‌ شنیداری مانند فیلم، رادیو و سایر منابع صوتی-‌تصویری نامگذاری شده است.

علاقمندان به بازدید از این دستخط و متن می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به خانه موزه بتهوون واقع در خیابان کریم خان زند، میرزای شیرازی، شماره ۶۹ مراجعه کنند.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها