وزیر بهداشت: شایعات در مورد ذرت‌های آلوده دروغ محض است / اجازه ورود ذرت‌های آلوده را نداده‌ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرهای مطرح شده در مورد ذرت‌های آلوده دروغ محض است، چرا که اجازه ورود ذرت‌های آلوده را به هیچ سیستم و چرخه‌ای نداده‌ایم.

وزیر بهداشت: شایعات در مورد ذرت‌های آلوده دروغ محض است / اجازه ورود ذرت‌های آلوده را نداده‌ایم

سعید نمکی روز شنبه در حاشیه مراسم قدردانی از بهورزان نمونه کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ذرت‌های آلوده قبلا وارد کشور شده بود اما همه آنها بلوکه شد، بارها این موارد ارجاع شد و در مقابل آنها ایستادیم.

وی اظهار داشت: حتی اجازه ورود این ذرت‌ها را به حوزه صنایع مانند صنعت الکل‌سازی نیز ندادیم و مسائل مطرح شده پیرامون توزیع این ذرت‌ها در کشور کذب است.

او همچنین با اشاره به نقش بهورزان در عرصه سلامت گفت: بهورزان از ارکان اصلی نظام سلامت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی کشور به شمار می‌روند و با فعالیت‌های چشمگیر خود در پوشش فراگیر واکسیناسیون، مراقبت های بهداشتی از زنان باردار و شیرده، کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر باعث شده اند میزان مرگ و میر در بین گروه‌های مختلف جامعه به یک دهم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاهش یابد.

وزیر بهداشت افزود: برای ارتقای شغلی بهورزان و ارتقای مدرک تحصیلی آن‌ها اقداماتی در حال انجام است و از جایگاه آنان همه جانبه حمایت خواهد شد.

وی ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، توسعه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع نظام پزشکی، توسعه استفاده از خدمات بهورزها با نگرش تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر درمان بستری را از برنامه‌هایی عنوان کرد که وزارت بهداشت بر آنها تاکید ویژه دارد.

نمکی ادامه داد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به زودی در سه استان کشور اجرایی می‌شود و ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری با زیرپوشش داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عشایر کوچ رو تا پایان امسال ایجاد می‌شود که بهورزان نقش محوری در این زمینه دارند.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها