ماجرای گروگانگیری ورزشکاران آمریکایی در عربستان

اختلاف پادشاه عربستان با سازمان WWE بر سر مشکلات مالی تبدیل به موضوع داغ در روزنامه‌های آمریکایی شد.

ماجرای گروگانگیری ورزشکاران آمریکایی در عربستان

چند وقت پیش مطرح شد کشتی کج کاران مطرح دنیا قرار است مسابقه‌ای در بخش زنان و در کشور عربستان برگزار کنند. برای برگزاری این مسابقه بین شرکت WWE و پادشان عربستان مذاکرات خوبی انجام شد، اما اتفاقی تکان دهنده جامعه ورزشی کشتی کج را در بهت و ناباوری فرو برد.

جریان از این قرار است که بعد از این مسابقات پر سر و صدا وقتی ورزشکاران حاضر در این تورنمنت به همراه وینس مک‌موهان مالک سازمان WWE به دلیل اختلاف مالی با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور ممنوع الخروج شدند و نتوانستند عربستان سعودی را ترک کنند و ۲۴ ساعت در فرودگاه این کشور سرگردان بودند. البته سعودی‌ها و همچنین شرکت WWEE معتقد بودند که بلیت پرواز آن‌ها در حال چک شدن بود تا مشکل خروج این ورزشکاران حل شود.

این اتفاق موجی از انتقادات را به سوی پادشان عربستان حواله کرد و فیلیپ نسیف کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص این اتفاق بیان کرد: عربستان فعلا باید در خصوص مرگ جمال خاشقچی جواب پس بدهد و وقتی روز‌های تیره و تاری را برای زنان کشورش فراهم می‌کند، با برگزاری یک مسابقه فرمالیته کشتی کج نمی‌تواند سرپوش به تمام اشتباهاتش بگذارد.

او ادامه داد: عربستانی که سراسر خفقان است چگونه می‌تواند خود را حامی حقوق بانوان معرفی کند؟ هر زنی هم که از شرایط بگوید قطعا با مجازاتی رو به رو خواهد شد.

این اولین باری بود که ورزشکاران زن کشتی کج در تورنمنتی در کشور عربستان سعودی آن هم با رعایت حجاب مناسب اسلامی و بدون درگیری لفظی به مبارزه می‌پرداختند. این مسابقه بین ناتالیا و لیسی ایوانس، دو قهرمان دنیای کشتی کچ زنان برگزار شد و از نظر ناتالیا شرایط باید برای زنان سعودی برای پیشرفت و نشان دادن استعدادهایشان بهتر شود.


در کنار این اقدام عربستان سعودی به دلیل مشکلات سیاسی با سوریه اجازه نداد تا سامی زین، ورزشکار کشتی‌کج حرفه‌ای سوریه‌ای‌الاصل در این تورنمنت شرکت نکند. انتقادات از این رژیم به حدی بالا رفته است که دستیابی عربستان سعودی به هدف اصلی خود یعنی مناسب سازی اوضاع کشور، جای خود را به آماج انتقادات مردم آمریکا و سایر کشور‌ها داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها