بحران در ناپولی؛ اختلاف فنی کارلتو با آقای تهیه‌کننده!

بحران روزهای اخیر ناپولی نشان داد که این تیم بر خلاف آنچه ادعا می‌شد از مدتها پیش در پشت صحنه با تنش‌ها و درگیری‌های قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده است.

بحران در ناپولی؛ اختلاف فنی کارلتو با آقای تهیه‌کننده!

باشگاه ایتالیایی ناپولی که مالک پر سر و صدا و جالبی دارد و از سوی دیگر یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ باشگاه را بالای سر تیمش می‌بیند اخیرا و بعد از شورش بازیکنان این تیم علیه اقدام تنبیهی‌ای که از طرف باشگاه بر آنها تحمیل شده بود، نشان داده که با وجود آنچه مسئولین باشگاه اخیرا اعلام می‌کردند، در پشت پرده با مشکلات و بحران‌های بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند.

ناپولی که در چهار فصل گذشته سری آ، سه بار نایب‌قهرمان لیگ شده و در این سالها فوتبال جذاب و سرگرم‌کننده‌ای به نمایش گذاشته در حال حاضر در رتبه هفتم جدول لیگ قرار دارد و بازی فردا شنبه این تیم مقابل جنووا برای شاگردان آنچلوتی بازی بسیار حساس و تعیین‌کننده‌ای خواهد بود.

بحران اخیر در ناپولی از آنجا آغاز شد که اورلیو دی‌لورنتیس، مالک باشگاه روز دوشنبه دستور داد که تیمش به مدت یک هفته در کمپ تمرینی به حالت قرنطینه در بیاید ولی بازیکنان ناپولی معتقد بودند که این کمپهای اجباری، اقدامی قدیمی و از مد افتاده بوده و به جز تحت فشار قرار دادن بازیکنها نتیجه دیگری ندارد. کارلو آنچلوتی که حالا آینده‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به شکل علنی از این تصمیم انتقاد کرد و بر اساس گزارشهای متعدد، بازیکنان ناپولی بعد از تساوی 1-1 مقابل سالزبورگ در لیگ قهرمانان، از تصمیم مالک باشگاه تخطی کرده‌اند.

باشگاه با انتشار یک بیانیه تند به این حرکت واکنش نشان داد و در آن اعلام کرد از حقوق خود دفاع خواهد کرد و به صورت ضمنی گفت که بازیکنانش را جریمه مالی خواهد کرد یا حتی به صورت قانونی از آنها شکایت خواهد کرد.

همچنین اخباری درباره دعوای لفظی بازیکنان ناپولی با پسر دی‌لورنتیس، ادواردو که نایب‌رئیس باشگاه هم هست، در رختکن تیم به گوش رسید. همچنین گفته شد که آنچلوتی و دی‌لورنتیس پدر در تماسی تصویری با هم صحبت کرده و گفتگویی خشمگینانه داشته‌اند.

دی‌لورنتیس 70ساله یک تهیه کننده برجسته سینمای ایتالیا است و از زمان خرید باشگاه ناپولی در سال 2004 این باشگاه را احیا کرده است. پیش از آن ناپولی اعلام ورشکستگی کرده و به سری سی سقوط کرده بود. ولی دی‌لورنتیس در عین حال به صحبتهای جنجالی، درگیر شدن با سرمربیان تیم و دخالت در انتخاب ارنج تیم هم مشهور است.

گاتزتا دلو اسپورت روز سه‌شنبه در سرمقاله‌ای درباره وضعیت ناپولی نوشت:" روشهای مالک ناپولی جنجالی است و می‌توان آنها را به چالش کشید ولی شکی نیست که او به عنوان کارفرما کارش را خوب بلد است".

گاتزتا با اشاره به اینکه در جریان شکست 2-1 ناپولی مقابل رم در هفته گذشته، آنچلوتی که به دلیل اخراج در بازی قبلی محروم بود پسرش داوید را روی نیمکت تیم نشانده بود می‌نویسد:" اگر پسر رئیس باشگاه به رختکن برود تا با بازیکنان صحبت کند و اگر پسر سرمربی در یک بازی حساس و مهم روی نیمکت بنشیند، با همه احترامی که برای آنها قائلیم ولی شکی نیست که در این باشگاه یک جای کار می‌لنگد".

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها