رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

باید نرخ طرح ترافیک را افزایش دهیم

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: با بیان اینکه نرخ‌های فعلی طرح ترافیک بازدارندگی کمی دارند، گفت: این نرخ‌ها تنها ۱۰ درصد توانسته‌اند موجب کاهش آلودگی هوا شوند.

باید نرخ طرح ترافیک را افزایش دهیم

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت: اجرای فاز دوم طرح کاهش که جایگزین طرح زوج یا فرد شده است، تقاضای سفر با خودرو شخصی را در مناطق مرکزی شهر مدیریت می‌کند و سال به سال هم باید ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه ما همواره این طرح را رصد می‌کنیم و درصدد برطرف کردن ایرادات آن هستیم، افزود: اگر پلیس راهنمایی و رانندگی پیشنهاداتی دارد و با نظرات شهرداری همخوانی ندارد، این مسئله نباید به معنای نفی کامل این طرح و نادیده گرفتن مزایای طرح کاهش تلقی شود، بلکه باید به سمتی رویم که موجب تقویت این طرح و کاهش آلودگی هوا شود.

نرخ‌های فعلی طرح ترافیک بازدارندگی کمی دارند

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شورا به لحاظ اختیاری که در تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک دارد، می‌تواند تا حدی در کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد، اگرچه تصمیم‌گیری درخصوص محدوده و ساعات اجرای ترافیک بر عهده شورای عالی ترافیک است.

حسینی میلانی با بیان اینکه به نظر پلیس این طرح در شرایط فعلی توان بازدارندگی کمی دارد و آلودگی هوا را به میزان اندکی کاهش داده است، تصریح کرد: اگر اثر بخشی افزایش عوارض تردد بر کاهش آلودگی هوا مورد پذیرش افکار عمومی قرار گیرد، شهروندان همکاری بیشتری با طرح خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها