«انباشت وعده‌ها» پیرامون دوچرخه‌‌سواری در مشهد

انباشت وعده‌ها و مصاحبه‌ها در مورد ضرورت گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری در مشهد ادامه دارد و البته مشخص نیست وظیفه این گسترش برعهده شهروندان است و یا متولیان شهری؟

«انباشت وعده‌ها» پیرامون دوچرخه‌‌سواری در مشهد

به گزارش مشهد فوری ، انباشت وعده‌ها در مورد راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه در مشهد و تسهیل دوچرخه‌سواری در این کلانشهر با هدف کاهش آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

این مهم در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از وعده‌هایی که تا پیش از این به شهروندان داده شده عملا روی زمین باقی مانده و تاثیری در گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش آلودگی هوای مشهد نداشته است.

پس از وعده بهره‌گیری از تجارب هلندی‌ها در کلانشهر مشهد در زمینه گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و یا گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری و یا وعده چندین و چندساله راه‌اندازی ایستگاه‌های دکوری دوچرخه در مشهد، اینک وعده جدیدی برای دوچرخه‌سواری در مشهد داده شده است.

در جدیدترین وعده ارائه شده قرار است بوستان خورشید مشهد به دوچرخه‌های ویژه کوهستان مجهز شود و سایت شورای شهر مشهدمقدس این خبر را به نقل از رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر منتشر کرده است.

مشهدفوری _(2)4.png" />

بسیاری از این مصاحبه‌ها صرفا حالت توصیفی دارد و برای مثال در آن اعضای شورای شهر مشهد از گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و ضرورت آن سخن می‌گویند در حالی که این امر بدیهی است و همه می‌دانند که فرهنگ دوچرخه‌سواری باید گسترش یابد.

وظیفه اعضای شورای شهر و متولیان شهری بنظر نمی‌رسد توصیف شرایط باشد بلکه باید دنبال تجویز و عملیاتی‌سازی راهکارها باشند نه اینکه آنها نیز مانند شهروندان از ضرورت گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری سخن بگویند.

باید منتظر ماند و دید آیا این وعده نیز به انبوه و انباشت وعده‌های ارائه شده تاکنون می‌پیوندد یا خیر؟

منبع: تسنیم

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها