فرزند شهید مطهری چگونه سیاستمداری است؟

علی مطهری و حاشیه‌هایش؛ از انتقاد به ساپورت تا دفاع از چندهمسری / یک اصلاح‌طلب سیاسی و اصولگرای اجتماعی

مطهری از دوره هشتم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و از آن به بعد بود که مواضع سیاسی و برخی از سخنانش نه تنها از عرف رایج خارج شد بلکه حواشی زیادی را به دنبال داشت.

علی مطهری و حاشیه‌هایش؛ از انتقاد به ساپورت تا دفاع از چندهمسری / یک اصلاح‌طلب سیاسی و اصولگرای اجتماعی

صراحت، مهمترین ویژگی علی مطهری است. کسی که ابایی از طرح موضوعات خط قرمزی ندارد. نه پروای سیاست دارد، نه احتیاط در همراهی با هوادارانش را پاس می‌دارد.

برادر همسر علی لاریجانی سالهاست که در صدر خبرهاست. گاهی با موضع‌گیری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان را خشنود می‌کند و گاهی با مواضع اجتماعی‌اش اصولگرایان را به تحسین وامی‌دارد.

اما نماینده تهران که یک دوره مجلس با لیست راست‌گرایان به بهارستان رفت و یک دوره دیگر با لیست چپ‌گراها، کیست؟

به گزارش خبر فوری ،علی مطهری، فرزند سوم شهید مرتضی مطهری است، که در ششم بهمن ماه سال ۱۳۳۶ در خیابان ری تهران به دنیا آمد.

وی در سال ۱۳۵۵ تحصیلات متوسطهٔ خود را در دبیرستان علوی، در رشتهٔ ریاضی به پایان رساند و در رشتهٔ مهندسی مکانیک دانشکدهٔ فنی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

پس از شهادت پدر در اردیبهشت ۱۳۵۸، خود را به دانشگاه علم و صنعت منتقل کرد و چندی در این دانشگاه به تحصیل ادامه داد.

علی مطهری، با وجود آن‌که بیش از نیمی از واحدهای کارشناسی مهندسی مکانیک را گذرانده بود، با انتقال به دانشکدهٔ الهیات دانشگاه تهران، تغییر رشته داد و تحصیلات خود را تا اخذ درجهٔ دکتری در رشتهٔ فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد. وی پس از مرگ پدر مسؤولیت تدوین و تنظیم آثار چاپ‌نشده و به‌طور کلی نظارت بر نشر آثار وی را به عهده گرفت.

مطهری در سال ۱۳۶۲ با نرگس انصاری (نوه شیخ جواد انصاری) ازدواج کرد و هم‌اکنون دارای ۴ فرزند بنام‌های مرتضی، رضا، لیلا و زهرا می‌باشد. خواهر وی، فریده مطهری همسر علی لاریجانی است.

مطهری از دوره هشتم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و از آن به بعد بود که مواضع سیاسی اش و برخی از سخنانش نه تنها از عرف رایج خارج شد بلکه حواشی زیادی را به دنبال داشت.

در ادامه به برخی از حواشی رفتارها و سخنان علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس می‌پردازیم :

در خصوص وقایع سال 88 همراه با موسوی و کروبی احمدی نژاد هم باید محاکمه شود

**مطهری اتفاقات سال 88 را لرزش نخبگان توصیف می‌کند، ولی از سویی هیچ گانه معتقد به تقلب در انتخابات نبود که این امر موجب اعتراض چهره‌های اصولگرا و گاه تخریب او از سوی اصولگرایان تندرو در مجلس شد. علی مطهری در خصوص پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم معتقد است: «به هرحال شروع فتنه با احمدی‌نژاد بود و او هیزم فتنه را فراهم کرد و موسوی آن‌ها را شعله‌ور ساخت.» وی معتقد است در صورتی که با تخلف احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی با یک دید نگریسته می‌شد و از طریق مراجع قضایی به تخلفات آن‌ها فوراً رسیدگی می‌شد، مدت اعتراضات چند ماه به طول نمی‌انجامید. وی عزت‌الله ضرغامی را مقصر بعدی ناآرامی‌ها عنوان می‌کند و معتقد است در صورتی که با شروع اعتراضات به درخواست موسوی مبنی بر حضور در تلویزیون در یک برنامه پخش مستقیم عمل می‌کرد، استدلال‌های معترضان مبنی بر تقلب در انتخابات پاسخ گفته می‌شد و درگیری‌ها اوج نمی‌گرفت. وی معتقد بود طولانی شدن بدون محاکمه حصر موسوی و کروبی از لحاظ قانونی و شرعی مشکل دارد و اگر این افراد در حصر بمیرند، نظام هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد. موسوی و کروبی از تخلفات مبری نیستند، اما اگر قرار است آن‌ها محاکمه گردند احمدی‌نژاد هم باید محاکمه شود.

کشته شدگان 30 خرداد 88 بیش از 60 نفر بود

** وی در اسفند 90 در مناظره ای با حمید رسایی اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان تظاهرات اعتراضی در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ بیش از ۶۰ نفر بوده‌است. وی چند روز پیش از این مناظره، از دانشجویان بسیجی تجمع‌کننده در مقابل مجلس، با عنوان ساندیس‌خور یاد کرده بود، لقبی که منجر به شکایت سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف از وی شد.

ولی فقیه هم قابل انتقاد است

وی در همین مناظره با رسایی در خصوص بحث ولایت فقیه می‌گوید: در نگاهی وسیع‌تر ولی فقیه هم قابل انتقاد است. در زمان پیامبر از او انتقاد می‌شد، پس چگونه است اکنون گمان می‌کنیم ولی فقیه قابل سؤال کردن نیست. دوستان جبهه پایداری فکر می‌کردند اگر از عملکرد مدیریت در بحران‌های کشور انتقاد شود، به ولی فقیه انتقاد شده، در حالی که حتی در نگاهی وسیع‌تر ولی فقیه نیز قابل سؤال کردن و انتقاد است. زمانی که ما پیامبر را مورد سؤال قرار می‌دهیم، چطور است که وقتی به ولی فقیه می‌رسیم، قابل سؤال نیست؛ بنابراین این تفکر خیلی خطرناک است.

بین جلیلی و هاشمی مسابقه دو ترتیب دهید

**علی مطهری در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) از حامیان جدی هاشمی رفسنجانی بود. مطهری پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی، با نوشتن نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری برای تأیید صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات، پیشنهاد استفاده از حکم حکومتی را داد . مطهری در خصوص رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی که توسط شورای نگهبان به دلیل ضعف توان جسمانی هاشمی رفسنجانی انجام شده بود، بیان کرد: «بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند.

احمدی نژاد تحت تاثیر مشایی است

** مطهری از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد در سیاست حمایت از ایران باستان بود و در این باره می‌گوید: «البته من آقای رئیس‌جمهور را در این مسائل تحت تأثیر آقای مشایی می‌دانم چرا که ایشان روی افکار رئیس‌جمهور بسیار تأثیرگذار است. همان‌طور که در زنده کردن فرهنگ ایران و باستان تلاش‌های آقای مشایی را می‌بینیم شما دیدید اخیراً آقای احمدی‌نژاد گفت ما فرزندان رستم و اسفندیار هستیم.» وی طراح اصلی سؤال نمایندگان مجلس از محمود احمدی‌نژاد دربارهٔ مسائلی مانند غیبت یازده روزه محمود احمدی‌نژاد، حجاب اسلامی و مکتب ایرانی بود.

کوچک زاده کوچک اف بوده است

** در یکی از جلسات مجلس هشتم وقتی مطهری گفت که نام خانوادگی مهدی کوچک‌زاده در گذشته کوچک‌اُف بوده و او تبار روس دارد و وی با نام کوچک‌اُف خطاب کرد، جلسه مجلس با درگیری لفظی و فیزیکی این دو نماینده به تشنج کشیده شد. کوچک‌زاده یک شی را به سوی مطهری پرتاب کرد و مطهری نیز با عباراتی چون «خفه شو، بتمرگ سر جات» و «پفیوز» او را خطاب قرار داد.

ساپورت، حجم بدن را نشان می‌دهد

** وی که در موضع سیاسی اصلاح‌طلب است، در مسائل اجتماعی در شمار اصولگرایان رادیکال به‌شمار می‌رود. او مدافع جدی بحث حجاب است و معتقد است که اگر حجاب را به رفراندوم بگذارید، اکثریت جامعه به آن رأی می‌دهند و میگوید : نقض‌کنندگان حجاب کم‌شمار، اما پر سروصدا هستند. وی با بحث هایی که در مورد حجاب اختیاری میشود مخالفت می‌کند و میگوید با حجاب اختیاری مخالفم، چون به‌ برهنگی خواهد رسید. وی در سال 93 فیلمی را در مجلس منتشر میکند که در آن به ساپور پوشیدن خانم ها انتقاد میکند و معتقد است ساپورت حجم بدن را نشان می‌دهد! و میگوید ؛ هدفش از نشان‌ دادن این تصاویر این بوده است که «دولت بداند باید نظارت کلی بر مسأله حجاب داشته باشد.

قرص بارداری برای شما هم داریم

** در آخرین اظهارنظر تند، روز 13 آبان نیز علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به دانشجویی که می‌گوید "آقای مطهری قرص فراموش همراه خود بذارید." گفت: "من همیشه قرص‌هایم همراهم است، انواع قرص دارم، قرص ضد بارداری هم خواستید برای شما دارم. که این سخن وی با واکنش شدید دانشجویان و اساتید این دانشگاه روبرو می‌شود ولی مطهری در توضیح این اتفاق می‌گوید: در ارتباط با سخنرانی این بنده در روز ۱۳ آبان در دانشگاه شهید بهشتی، ویدئویی شیطنت‌آمیز در فضای مجازی منتشر شده است. لازم به توضیح است که مزاح مورد نظر با یک دانشجوی پسر بوده است نه دانشجوی دختر. از بسیج دانشجویی که دعوت کننده و برگزارکننده این برنامه بود انتظار چنین رفتاری نمی رفت. هرچند که مجدداد در گفت و گویی تاکید می‌کند که قصد تادیب این دانشجو را داشته است .

دفاع از پدیده چند همسری در ایران

** پس از جنجال پوستر برگزاری کارگاه آموزش مهارت های چند همسری علی مطهری هم به جمع موافقین پیسوت و تاکید کرد و گفت: شرایط ایران هم اکنون نرمال نیست. اگر هم اکنون آمار بگیرید تعداد زنان آماده ازدواج بسیار بیشتر از مردان آماده ازدواج است. چند همسری یک راه حل برای معضل اجتماعی و برای مردانی است که ویژگی‌هایی داشته باشند

به هر تقدیر استفاده از برخی الفاط در ادبیات سیاسی علی مطهری از نگاه بسیاری از اهالی سیاست در شان یک نماینده مجلس و از همه مهمتر در شان فرزند شهید آیت الله مطهری نیست .

وی در حوزه سیاست با طرح موضوع حصر و یا نقد برخی مقامات، پیش‌رو به‌شمار می‌رود اما اظهاراتش درباره پوشش زنان یا حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها با اقبال حامیان سیاسی‌اش همراه نیست و همین، آنها را در وضعیت دوگانه‌ای درقبال این نماینده قرار می‌دهد.

منبع: خبرفوری

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • بهنام
    0

    جناب دکتر علی مطهری بدون تردید یکی از صادق ترین و خالص ترین و منطقی ترین نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی هستند. مجلس اعتبار خود را مدیون ایشان و اینگونه نمایندگان است.

    نظرات شما -
    • توکلی
      0

      البته باحقایق فوق خوانندگان به درستی مطلب شما پی خواهند برد و به قول حکیمی شنونده باید عاقل باشد البته موضع گیری ایشان در خصوص 9دی هم از قلم افتاده که از شگفتی های آدمی همچون ایشان هست .....احتمالا با دید جنابعابی عمرعاث هم صادق و خالص بوده است

    • ر
      0

      جزو حذب باده هر جا به نفعشه همون سمته

    • کاربر ناشناس
      0

      کی گفته آدمی که تربیت ندارن برای رای جرز خوبه

    • کاربر ناشناس
      0

      انسان باید عفت کلام داشته باشد چه زن باشه چه مرد

  • احمد
    0

    علی مطهری فردی است که هم دل شیر دارد هم کله خر زشت است برای نماینده مجلس استفاده از کلمات سخیف و یا حرکات او از قماش ارازل اوباش

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      علی مطهری احترام پدرشهیدت نگهدار حق نداری بخوردت اجازه. توهین به دانشجو بدی چون شما فرد بیسوادی هستی

  • علی
    0

    این مهم نیست که این آقا کیه؟! مهم اینه که حرف حقش، قطعا خیلیا رو ناراحت میکنه! البته به زعم خودش! چون همه جا هم همچین حرف حق نزده!؟ یعنی چی برای توجیه انتقاد از رهبری، موضوع انتقاد از پیغمبر رو پیش میکشه؟! قرآن میفرمایند در مورد رسول خدا که: لاینطق عن الهوی!...(ترجمه: ایشون(رسول الله) از روی هوا و هوس هیچ حرفی رو نمی‌زنند!) اون وقت، وقتی حرفی منطقی و عقلی و وحیی و... باشه، کدوم احمقی(که بودند احمقهایی بجز علی بن ابیطالب که سرا پا گوش بودند برای پیغمبر و اینجا فرق اهل بیت خودش رو نشون میده، باشد که خیلی رو خوش نیاد) میخاد انتقاد بکنه؟!

    نظرات شما -
    • ل
      0

      یبار متنت رو بخون ببین اصلا خودت میفهمی که چه مفهومی رو میخواهی برسونی

    • کاربر ناشناس
      0

      قصه شریک دزد و رفیق قافله را تا حالا شنیده اید

    • ناشناس
      0

      اگرب خواتر شهیدمطهری نبود این بابارا برای نمکی سرکار نمی بردن چرسدب سیاست قدیمی هامیگفتن خدابیامرزدمردهاراکه شاد کردن زنده هارا این اقاکه ازایشان دفاکر اگر همین مطلب را دوباره بخاند نمی فهم که چه نوشت

  • یکی
    0

    این قضیه دفاع هم خیلی عالی هست...حداقل به عنوان یک راه حل! بهتر از خیلی از اشتباهات روزمره‌ی زندگی بعضی از مثلا تک همسران عاشق! هست! باشه منم باور کردم! که خیلی از مشکلات تفاهم و آمار بداعصابی و روابط خارج از عرف خانواده و.... اصلا وجود خاررجی نداره و همه چی گل و بلبل! چرا به عنوان یک راه حل بهش نگاه نمیکنید! فقط چشماتون به زنهاتون و حسادت زنانه‌شون هست!؟ که روایت هم داریم که در آخرالزمان، افسار زندگی به دست زنان میفته! هنوز زوده به حکومت مهدی فکر کنید!؟ فعلا دوراتون رو بزنید...

    نظرات شما -
    • g
      0

      خشکه مذهب بهتره فقط نوک بینیت رو نگاه نکنی موضوع چند همسری عمیق تر و کلی تر باید بررسی بشه که همش برای جامعه ما یه معضله تو یا یه زن بی شوهر و ناتوانی یا یه مرد هوس ران که از این جریان دفاع میکنی

    • ایران من
      0

      عقب مانده

    • کاربر ناشناس
      0

      پس غیرت مردونه که ی مرد به زنش نگاه کنه هم حسادته که اسمشو مردا غیرت میزارن.تازه اگه تعداد مردان زیاد شد چند همسری برای خانمها رو فتوا میدین

    • ناشناس
      0

      حيف نام خانوادگي كه اين آدم متحجر يدك مي كشه !!!!!

  • ر
    0

    چی از جون مردم میخوان خیلی بی جاکردن کسی که این تز و داد

  • محمدازدهلران
    0

    من هم این آق رادرشان استادشهیدنمی دانم چون کنترزبان خوداراندارد

  • رضا
    0

    تمام مباحث سیاسی که مطرح کرده تقریبا حرف حسابه ولی نظرات فرهنگی ایشان متاسفانه متحجرانه است و کلا شخصیتی پارادوکس گونه دارد و مخاطب فکر میکنه این نوع رفتار برای این است که می‌خواهد هر دو جناح چپ و راست را داشته باشد

  • خلیلی
    0

    ایشان مانندیک تکه چوبی است که روی اب روان حرکت میکندازخودش خوشبختانه هیچ ارداینداردونه داشته است پس حرفهای اوراجدی نگیرید

  • وطندوست
    0

    اظهارات سخیف ایشون وآظهارنظرهای آبکی ایشون بدرد چاله میدون میخوره نه مجلس

  • یک اصلاح طلب
    0

    یک نمره 14 تقدیم علی مطهری

  • نادر
    0

    این که علامت تعجب گذاشتید جلوی نوشته که گفته ساپورت باعث نمایان شدن حجم ان می شود خلاف گفته؟ و همه مراجع حرام می دانند اگر نامحرم ببیند

  • علی مطهری
    0

    برخی مواضع سیاسی ش خوبه و خواست مردمه ولی تفکرات اجتماعیش کاملا خشک و مذهبی است و با جامعه امروز ما و دنیا هیچ سنخیتی نداره . نمیشه کسی رو مجبور به کاری کرد از جمله حجاب. خب تا حالاشم زور بوده که می‌بینید جواب نداده . دختران جوان امروز همون دانش آموزان بعد انقلاب هستن که با معیارهای سفت و سخت دینی آموزش دیدن در همین حکومت. بهتره از خودشون بپرسن چیکار کردن که مردم اینجوری از دین فراری شدن

  • _محسن
    0

    آدم نون به نرخ روز ترازاین آقا تا حالاهیچ کس ندیده.هرزمان اینو روکه میبینم یادپیامبرحضرت نوح(ع)می افتم باپسرش.آبروی شهیدمطهری روهم زیرسوال میبره!!!

  • میلاد
    0

    ایشون اگر پسر شهید مطهری نبودن هیشکی جواب سلامشم نمیداد.تفکرات در حد دوران تحجر.انقلاب برای خیلیا نسل در نسل نون داشت.خوش بحالشون

  • نگین
    0

    خود در گیری داره با خودش یکی به در می زنه یکی به تخته

  • م.ز
    0

    اینکه ایشان ابایی از طرح موضوعات خط قرمزی ندارند دلیلش واضح است.هم فرزند شهید مطهری است و هم به لاریجانیها وصل است.پس دلش قرص است که کسی جرات بازخواستش را ندارد.دلیل متفاوت بودن نظرات ایشان در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی هم احتمالا همین است.چون کسی که بدون هیچ ابایی بتواند در مورد مسائل مهم سیاسی و اجتماعی، هر گونه نظری بدهد،هراسی از تاثیر نظراتش بر روی افکار عمومی و بازخوردهای دیگر ندارد.فقط امیدوارم دلیل متغایر بودن نظراتش این نباشد که حرفی را که بر زبان میراند حرف کسانی باشد که از حرف زدن و ارائه نظر ابا دارند و از ایشان به عنوان یک تریبون استفاده میکنند...

  • محمد اریان
    0

    سلام انسان اگر تربیت نداشته باشد باید برود بمیرد...خداواند خیلی کارش دورس است روزگار به هر دستی بدهی به همان دست پس میدهد

  • آ
    0

    چرا پیام منو نزاشتین

  • م.م.ک.
    0

    شما که شهامت انتقال دیدگاههای مخاطبین تون را ندارید چرا در مورد مطالب نظر سنجی میکنید

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      خدایی تقریبا تنها رسانه ایه -بر خلاف صداسیما - که نظرات مخالف رو هم پوشش میده و جسورانه نظرات رو منعکس میکنه

  • رضا
    0

    به اقای مطهری توصیه میکنم یکبار دیگه کتابها و سخنرانیها و روابط عمومی پدر بزرگوارشونرو حتما مرور کنن .راسته که میگن از اتیش خاکستر به وجود میاد ...

  • رضا
    0

    ‌‌‌‌‌‌از بی ادبی کسی به جایی نرسید، دری است ادب ؛به هر گدایی نرسید, سر رشته ی ملک پادشاهی،ادب است, تاجی است که جز به پادشاهی نرسید, از خدا جوئیم توفیق ادب, بی ادب محروم ماند از لطف رب, بی ادب تنها نه خود را داشت بد, بلکه آتش در همه آفاق زد, #مولانا

  • بهزاد
    0

    آقا ی مطهری اصلا مواضع سیاسی مشخص نداری حالا هم به خاطر انتخابات مجلس یکسری حرف می زند که از افکار عمومی محونشود

  • آ
    0

    فقط ب این افراد ک همچین پیشنهادی دادن...بگین و بپرسین....اگر شرایط جامعه برعکس بود و تعداد آقایون برعکس الان بود و بیشتر از زنان بود....اون وقت تکلیف چ بود و چ پیشنهادی میدادن الان هم‌همون پیشنهاد رو بدین....

    نظرات شما -
    • کرتیر
      0

      راهکار را از روی شکم نمی دهند بزرگوار. حکم خدا در این زمینه وجود دارد.

  • حسن مولائی
    0

    سلام همه تومجلس باهم فامیل هستندمثل زمان قبل ازانقلاب

  • سید
    0

    اتفاقا بیان مواضع تند و رادیکال اجتماعی از جانب ایشان برای ردگم کردن و سرپوش گذاشتن بر مواضع تند سیاسی اصلاح طلبانه است تا مواضع سیاسی را حق طلبانه تر جلوه کند.

    نظرات شما -
    • کرتیر
      0

      مواضع ایشان در مسائل اجتماعی کاملا قرآنی ست و افراطی دانستن ایشان ناشی از تفریطی بودن خود شماست

  • اکبر
    0

    علی مطهری بواسطه ی پدرش یک مدرک تقلبی بهش دادن و هیچ سواد نداره. حرف زدن هم بلد نیست. وقتی داره حرف میزنه فقط مَلَچ مولوچ میکنه.طرفدار رفسنجانی ملعون هم در فتنه ی ۸۸ بود.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      ملعون خودتی از کجا حقوق میگیری که اینجا نشستی و بی ادبی میکنی متهجر

    • ساسی
      0

      احتمال داره درست بگویی. چون این نظام هر دوره ای به یک عده دل میبنده و بهشون مدارک تقلبی میده و بالا میکشد. بعد بهش خیانت میکنند. همین شما کامنت نویسای فعلی که عوان خودساخته افسر جنگ نرم دارید، الان خیلی بهتان امیدوارند. فردا پس فردا همه علی مطهری میشید و بلای جون پرورندگان خودتان.

  • ایرانی
    0

    دهن باز کردن مطهری شده قصه گروه سرودی که سالهای قبل کارتونشو برنامه کودک ونوجوان دهه شصت یا هفتاد پخش میکرد، گروهی آوازخوان قشنگ وهماهنگ آواز میخوندن ولی یه کلاغ میومد وبا صدای انکرالاصواتش ترکیب و سرود خوندن گروه رو بهم میزد و همه رو کلافه میکرد تعطیلش میکردن و میرفتن یه نقطه دیگه ادامه بدن بازم میومد مجدد قارقار میکردو.ــبه همین شکل همیشه برنامشونو بهم میزد...،داستان حرف زدن واظهارنظر مطهری هم درست شبیه اون فیلم کارتونی شده

  • محمد
    0

    سلام برهمه ایرانیان عزیز‌...ولی خدایی خوشم میاد علی مطهری حر و آزاد هست .وابسته به کسی نیست .نترس ومحکم ..بدون تعارف نظر واقعیش رو بیان میکنه ..این مواردی هم که خبر فوری براش نقل کرده انصافا عزیزترش میکنه ..قرار نیست یک نماینده ملت هرچه دیگران میگویند اون هم همون روبگه .احسنت

  • دریا
    0

    پیام منو بزاراگه مردی

    نظرات شما -
    • احسان
      0

      نمیزاره .میترسه در نشریشو تخته کنن.خخخخخ

  • علی
    0

    ازقدیم گفتن خدابیامرزدمردهاراکه شادکردن زندها ای باباهم ازهمان قماش هست جنگرا که ندیده زمان جنگ مشقول جماوری کتاب های شهید مطهری بودهالاهم از اینطرفم که ب لاریجانی وصل هست هالا هم این بلبلی نکند من بکنم آدم های خوب از نظرقیاف عیبی ندارن واین باباکه

  • زهرا
    0

    به عنوان یک خانم مجرد تنها از علی مطهری مبنی بر درک زنان و دختران تنها صمیمانه سپاسگزارم

  • زهرا
    0

    به عنوان یک خانم مجرد تنها از علی مطهری مبنی بر درک زنان و دختران تنها صمیمانه سپاسگزارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها