سهام آسیایی به بالاترین سطح ۱۴ هفته‌ای خود رسید

سهام آسیایی امروز با امید به این که آمریکا و چین به توافق تجاری نزدیک شده‌اند، به بالاترین سطح ۱۴ هفته‌ای خود رسیدند.

سهام آسیایی به بالاترین سطح ۱۴ هفته‌ای خود رسید

روز دوشنبه، با امید به این که آمریکا و چین به توافق تجاری نزدیک شده‌اند سهام آسیایی به بالاترین سطح ۱۴ هفته‌ای خود رسیدند. این در حالی بود که انتشار گزارش اشتغال فراتر از انتظار آمریکا، ریسک‌پذیری در بازارها را تقویت کرده بود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با جهشی ۱.۰۸ درصدی به بالاترین سطح خود از ۲۴ جولای تا کنون رسید و بیشترین رشد یک روزه خود از ۱۱ اکتبر تا کنون را به ثبت رساند.

بازارهای سهام اروپا هم رشد بازارهای آسیایی را دنبال کردند. با آغاز معاملات اروپایی امروز، شاخص یورواستاکس۵۰ با رشد ۰.۵۳ درصدی روبرو شد. داکس آلمان ۰.۴۹ درصد و فوتسی انگلیس ۰.۴۱ درصد، بالا آمدند.

بازار ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته بود.

شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، با رشد ۰.۷۲ درصدی روبرو شد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۳۶ درصد جهش کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۱.۴۳ درصد جهش کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۷ درصد بالا آمد.

مقامات چین و آمریکا هر دو در روز جمعه از پیشرفت و سازنده بودن مذاکرات برای حل‌وفصل اختلافات تجاری خود خبر دادند و واشنگتن اعلام کرد که این توافق می‌تواند در ماه جاری امضا شود.

اما تحلیل‌گر بانک ملی استرالیا در یادداشتی به مشتریان این بانک هشدار داد: هر چقدر هم که اظهارات مقامات آمریکایی و چینی نشان از قطعی بودن فاز اول توافق تجاری داشته باشد، هنوز این که آیا آمریکا با درخواست چین برای لغو تعرفه‌های جدید برنامه‌ریزی شده برای ماه دسامبر و لغو برخی تعرفه‌های قبلی، موافقت خواهد کرد یا خیر، مشخص نیست و اگر این مسأله به زودی حل نشود، می‌تواند باعث فروپاشی این توافق شود.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار در مقابل ین ژاپن ۰.۰۶ درصد تقویت شد و به ۱۰۸.۲۳ واحد رسید.

شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان ۰.۰۲ درصد تضعیف شد و به ۹۷.۲۲۲ واحد رسید.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها