سلبریتی‌هایی که کرم‌های تقلبی تبلیغ می‌کنند/ عوارض هولناک محصولات زیبایی ماهواره‌ای

به تازگی برخی سلبریتی‌ها اقدام به تبلیغات کرم‌های زیبایی در فضای مجازی می‌کتتد که این محصولات تقلبی عوارض جدی دارند.

سلبریتی‌هایی که کرم‌های تقلبی تبلیغ می‌کنند/ عوارض هولناک محصولات زیبایی ماهواره‌ای

متاسفانه برخی افراد به ویژه خانم‌ها گول تبلیغات این سلبریتی‌ها را می‌خوردند و گرفتار عوارض جبران ناپذیر این کرم‌های زیبایی می‌شوند.

شیوا یکی از افرادی است که گول این تبلغیات دروغین را خورده و گرفتار عوارض پوستی آن شده است.

جلیل نژاد

به گفته او پس از مشاهده تبلیغات سلبریتی‌های کرم زیبایی را دور چشم خود خریداری می‌کند و پس از مدتی از مصرف گرفتار التهاب پوست دور چشم می‌شود و پس از مراجعه به متخصص پوست از تقلبی بودن کرم آگاه می‌شود.

پارمیدا نیز یکی دیگر از افرادی است که با مشاهده تبلیغ کرم زیبایی پوست در ماهواره و استفاده از آن گرفتار التهاب شدید پوستی شده است و مدت‌های طولانی کرم‌ها درمانی مصرف کرده است تا عوارض کرم تقلبی از بین برود.

عوارض هولناک کرم‌های زیبایی ماهواره‌ای

امیر هوشنگ احسانی استاد علوم پزشکی تهران و متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار درباره عوارض کرم‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی که در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود، اظهار کرد: به دلیل بالا رفتن قیمت کرم‌های آرایشی و بهداشتی،‌درمانی و زیبایی تقلب و کپی افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات زیبایی به دست سلبریتی‌ها هستیم در حالی که این افراد هیچ تخصصی ندارد و محصولات زیبایی را بدون هیچ پشتوانه علمی تبلیغ می‌کنند.

جلیل نژاد

گول تبلیغات دروغین سلبریتی‌ها را نخورید

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که برخی افراد گول این تبلیغات دروغین سلبریتی‌ها را می‌خورند و اقدام به خرید محصول از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی می‌کنند.

احسانی گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران پس از خرید و استفاده از کرم‌های زیبایی ماهواره‌ای گرفتار عوارض جبران ناپذیری از جمله حساسیت‌های پوستی، خارش، قرمزی، پوسته ریزی، التهاب و عفونت شده‌اند که مدت‌های طولانی فرد را گرفتار می‌کند و درمان طولانی مدتی نیاز دارد.

جلیل نژاد

تبلیغات اغواگرایانه در حوزه پزشکی جرم است

کیانوش جهان پور سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره گفت: متاسفانه سود جویان از فناوری و شبکه‌های مجازی و سلبریتی‌ها استفاده می‌کنند تا به جامعه هدف بفهمانند که محصول دارای اثرات بسیاری است.

او ادامه داد: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که محصولاتی که قیمت کمی دارند با هزینه‌های بالاتر در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به فروش می‌رسند و مردم به دلیل تبلیغ آن به دست سلبریتی‌ها گول این تبلیغات فریبنده را می‌خورند.

جهان پور تبلیغات اغواگرایانه را در حوزه پزشکی جرم دانست و گفت: با اینگونه تبلیغات دروغین به کمک دستگاه‌های نظارتی برخورد می‌شود.

علی محمد رجبی پلیس فتا اظهار کرد: فروش هرگونه اقلام پزشکی از طریق شبکه‌های اجتماعی بر طبق قانون جرم است و با آن برخورد می‌شود.

او ادامه داد: سلبریتی‌ها و کسانی که تبلیغات دروغین انجام دهند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

امید است که مردم با توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکان، متخصصان و مسئولان وزارت بهداشت محصولات زیبایی و کالاهای منطبق با سلامت را تنها از مراکز معتبر خریداری کنند تا گرفتار عواقب هولناک آن نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها