خبر فوری گزارش می‌دهد؛

ایران بیشترین آمار پذیرفته شدگان ویزای لاتاری آمریکا/ مهاجرت سالانه 4500 ایرانی

نتایج آمار موجود نشان می‌دهد که از میان کشورهای متقاضی ایران بیشترین آمار پذیرفته‌شدگان این قرعه کشی را دارد و سپس روسیه و ازبکستان مقام‌های بعدی پذیرفته‌شدگان لاتاری را از آن خود کرده‌اند .

ایران بیشترین آمار پذیرفته شدگان ویزای لاتاری آمریکا/ مهاجرت سالانه 4500 ایرانی

به گزارش خبر‌فوری، لاتری در لغت به معنای نوعی بخت‌آزمایی و قرعه کشی است و برای کسانی که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند ، واژه آشنایی است. در واقع لاتاری همان برنامه ویزای گوناگونی فرهنگی کشور آمریکا می باشد که به "گرین کارت لاتاری" معروف شده است . ویزای تنوع فرهنگی یکی از انواع ویزای مهاجرت به آمریکا می باشد که از سال 1990 تصویب شده است و به موجب آن وزارت خارجه آمریکا هر ساله 50 هزار نفر از سراسر جهان ( کشورهای واجد شرایط) را که از طریق قرعه کشی انتخاب شده اند برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می کند ، افراد منتخب در قرعه کشی پس از طی مراحل مورد نیاز این پروسه در صورتی که موفق به دریافت ویزا شوند می توانند از آن پس به کشور آمریکا مهاجرت کرده و در آن کشور مشغول به تحصیل ، کار و یا زندگی بشوند . این ویزا پس از ورود به آمریکا ، قابلیت تبدیل شدن به گرین کارت آمریکا یا همان اقامت دائم را دارد.

هرچند که دونالد ترامپ با توجه به سیاستهای مهاجرتی خود از ابتدا با این مساله که صرفا برای حفظ تنوع نژادی بدون سختگیری امکان اقامت به افراد دیگر کشورها داده شود، مخالفت کرد. این در حالی است که در گذشته اعطای اقامت آمریکا آنقدر ساده بود که حتی نیاز به دانستن انگلیسی هم برای متقاضیان و برندگان لاتاری لازم نبود. مصاحبه افرادی که در لاتاری پذیرفته می‌شدند به زبان کشور مادر انجام می‌شد و هیچ پیش نیازی هم در نظر گرفته نمی‌شد.

در ادامه اعمال محدودیت‌ها نیز، ترامپ از طرحی سخن گفت که پذیرش مهاجران جدید را تابع نظام امتیازبندی کرده است. بر اساس این طرح، سالانه 140 هزار روادید یا ویزا برای افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند صادر خواهد شد و متقاضیان مهاجرت با اعمال این طرح باید حداقل 30 امتیاز از تحصیلات، مهارت در زبان انگلیسی، سرمایه گذاری، سن و ... را کسب کنند.

در این گزارش برآنیم تا بررسی آماری داشته باشیم از میزان متقاضیان این درخواست و کشورهای متبوع آنها. بر اساس آمار موجود در سایت رسمی لاتاری ، بیست کشوری که در سال گذشته به ترتیب بیشترین متقاضیان را داشته‌اند عبارتند از ؛

1- غنا از جمعیت 28 میلیون نفر تعداد متقاضی 2227530 نفر

2- ازبکستان از جمعیت 32 میلیون نفر تعداد متقاضی 2114446 نفر

3- ایران از جمعیت 81 میلیون نفر تعداد متقاضی 1624204 نفر

4- اکراین از جمعیت 42 میلیون نفر تعداد متقاضی 145487 نفر

5- مصر از جمعیت 97میلیون نفر تعداد متقاضی 1274751 نفر

6- نپال از جمیعت 29 میلیون نفر تعداد متقاضی1187350 نفر

7- اتیوپی از جمعیت 105 میلیون نفر تعداد متقاضی 1056532 نفر

8- کنگو از جمیعت 81 میلیون نفر تعداد متقاضی 775293 نفر

9- لیبریا از جمعیت 4 میلیون نفر تعداد متقاضی 686869 نفر

10- سودان از جمعیت 40 میلیون نفر تعداد متقاضی 504312 نفر

11- کنیا از جمعیت 49 میلیون نفر تعداد متقاضی 442966 نفر

12- مولداوی از جمعیت 3 میلیون نفر تعداد متقاضی 440863 نفر

13- روسیه از جمعیت 144 میلیون نفر تعداد متقاضی 434353 نفر

14- کامرون از جمعیت 24 میلیون نفر تعداد متقاضی 427259 نفر

15- ترکیه از جمعیت 80 میلیون نفر تعداد متقاضی 406929 نفر

16- ونزوئلا از جمعیت 31 میلیون نفر تعداد متقاضی 360799 نفر

17- گینه از جمعیت12 میلیون نفر تعداد متقاضی 322943 نفر

18- مراکش از جمعیت 35 میلیون نفر تعداد متقاضی 293708 نفر

19- کامبوج از جمعیت 16 مییلون نفر تعداد متقاضی 271603 نفر

20- یمن از جمعیت 28 میلیون نفر تعداد متقاضی 264519 نفر

نتایج آمار موجود نشان می‌دهد که از میان کشورهای متقاضی ایران بیشترین آمار پذیرفته‌شدگان این قرعه کشی با تعداد 4500 نفر را دارد و سپس روسیه و ازبکستان مقام های بعدی پذیرفته‌شدگان لاتاری را از آن خود کرده‌اند .

پانزده کشوری که در سال گذشته به ترتیب بیشترین تعداد برنده را داشته‌اند هم عبارتند از؛

1- ایران

2- روسیه

3- ازبکستان

4- اکراین

5- ترکیه

6- نپال

7- لیبریا

8- غنا

9- مراکش

10- ونزوئلا

11- سیرلائون

12- مولداوی

13- یمن

14- تاجیکستان

15- گرجستان

هر ساله وزارت خارجه آمریکا در اوایل ماه اکتبر از طریق وبسایت خود اقدام به نام نویسی داوطلبان لاتاری می کند و پس از حدود یک ماه مدت زمان نام نویسی به اتمام می رسد و حدود 7 ماه بعد در ماه می میلادی، هر سال اسامی نفرات برنده در قرعه‌کشی را از طریق همان وبسایت مجددا اعلام می‌کند که بعد از اعلام نتایج افرادی که جز برندگان بوده‌اند، باید اقدام به پیگیری پروسه مهاجرتی خود کنند تا در نهایت موفق به دریافت ویزا و مهاجرت شوند.

از میان کشورهای متقاضی، کشورهایی که در طول 5 سال گذشته بیش از 50 هزار مهاجر به آمریکا فرستادند، اجازه شرکت در لاتاری را ندارند که چین و هند در زمره این کشورها هستند که البته کشوهای کوبا ، عراق ، ایران ، اتیوپی ، میانمار ،گوتمارا، هندورس و افغانستان از این قاعده مستثنی هستند. مستثنی‌ها از این موضوع کسانی هستند که میهمان خانوادگی ، شغلی ، خویشاوندی شهروندان آمریکایی باشند.

با بررسی دقیق تر آمار موجود درمی‌یابیم که هرچه کشورها از لحاظ توسعه یافتگی در مرتبه پایین تری قرار داشته اند، تعداد متقاضیان آن کشور برای مهاجرت آن هم به آمریکا بیشتر بوده است.

اینکه چرا ایران در مقام سوم متقاضیان این قرعه کشی جهانی قرار دارد ، خود پرسشی است که پاسخ آن شاید نیازمند بررسی بیشتر و چشم باز مسوولین را می‌طلبد .

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ایرانی
    0

    جواب سوال را از برنامه ریزان کلان کشور بپرسید. چرا فرزندان این کشور از ایران گریزانند؟!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      ان وقت چرا دیکر کشورها هم متقاضی رفتن به انجا هستند؟

    • یک معلم
      0

      موافقم.. ولی یه روزی این برنامه ریزان کلان کشور با وقاحت تمام گورشون رو گم خواهند کرد، اینا همونایی ان ک بچه هاشون تو خارج درس میخونن وشیفته ی آمریکان.. به قول امام خمینی(ره) اونایی که خواب آمریکا رو میبینن خدا بیدارشون کنه‌‌.. یه روزی،بعد رفتن مسوولین وبرنامه ریزان خودکم بین فعلی، وقتی که ایران رو بسازیم، تموم‌اونایی ک از ایران رفتن حسرت ایران رو خواهند خورد...

    • کوروش
      0

      درود...حقیقتا کسی نمیخواد از سرزمین مادریش بره ولی عده ای یک درصدی نمیزارن بقیه راحت باشن و پاشون رو از روی گلوی 99%ها برنمیدارن برا همین که میریم یه زمانی هیچکس از ایران نمیخواست بره.... به امید اون روزگار..... سپاسگزارم

  • ایران
    0

    چون شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی آمریکا رو مدینه فاضله و آرمانی توصیف میکنن

    نظرات شما -
    • م-ح
      0

      شماهم اگه یکباربرای مدت طولانی اونجازندگی کنی میبینی که همچین دروغی هم نیست

  • ali
    0

    واسه اینکه اونور بهشت.ازادی .چی مهم تر از اون

  • محسن حسینی
    0

    اگر در ایران سربازی مقدس است پس چرا مردان مقدس به سربازی نمی روند.اگر کشور نیازمند نیروی جوان است پس چرا اکثر جوانان بیکار و مجرند.اگر ملت ما مدافع بااصطلاح حرم هستند پس چرا فرزندان مقامات هم به سوریه نمی روند تا مدافع حرم شوند.اگر در ایران عدالت وجود دارد چرا افتابه دزد را اعدام میکنند و اختلاسگر تیلیاردی را به تور کانالا با بلیط رایگان میفرستند.اگر در ایران عدالت وجود دارد پس چرا هفتاد درصد پذیرفته شدگان رشته های پزشکی سهمیه ای هستند.اگر در ایران ازادی بیان وجود دارد چرا اسماعیل بخشی را زندانی کردند.چرا ستار بهشتی را کشتند.چرا در ما تحت معترضین سال هشتاد و هشت نوشابه فرو کردند.اگر در ایران حق به حقدار میرسد چرا پیمانکاران با بردگی کشیدن از کارگران ثروت های کلانی به جیب میزنند و مالیات هم نمی دهند.میشه بگید چرا؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خدا لعنت کند دزدان تسبیح بدست را

    • maral
      0

      نفرین خدایان بر ... کی بگیمی خدا از ما راضی باشه

  • بهزاد
    0

    جواب واضحه مسئولان کشور به جای اینکه به فکر رفاه عموم مردم باشند در پی رفاه و لاکچری زندگی کردن آقازادگان هستند. به جای اینکه به فکر ازدواج عموم جوانان باشند به فکر ساخت حرمسرا برای پیرمردان پولدار هستند به جای اینکه به فکر شادی و نشاط باشند به فکر ایجاد ناراحتی و مشکل هستند به جای اینکه به فکر ایجاد شغل و اشتغال باشند به فکر تعطیلی کارخانه و شخصی سازی و به بردگی کشاندن کارگران هستند مسئولان به جز شعار ساده زیستی و مرگ بر آمریکا در پی فرستادن فرزندان به خارج و به ویژه آمریکا هستند مسئولان فقط در تریبون مجلس بلدند از دلال بازی ارز و خودرو شکایت کنند ولی خود مافیا خودرو و گاوصندوق پر از دلار داشته باشند مسئولان بلدند صدای رسانه را خفه و از هرگونه شفافیت در رای و اموال به هر بهانه ای خودداری ولی مردم نمی توانند مسئولان را بازخواست کنند امر به معروف فقط محدود به موی زنان شده و فساد و دزدی با کلید واژه خدمات و... توانمندی فردی قلمداد می شود مسئولان در خارج از ایران خود را خادم نمی دانند و باید خدمت کنند ولی در ایران فقط در اسم خادم هستند و در عمل در خدمت باند و خانواده خود در ایران مردم امنیت شغلی و اقتصادی و اجتماعی و شادی ندارند در ایران حقوق کارگران فقط یک سوم هزینه را تامین میکند در ایران دولت هزینه مردم را با دلار محاسبه و مقایسه ولی حقوق را با منت به ریال می دهد مردم در یک جمله زندگی می خواهند ولی مسئولان زندگی را فقط برای خود و خانواده و باندشان می خواهند

  • محمد
    0

    سلام لازم است تقاضا بر اساس تعداد افراد اون جامعه باشه مثلا ایران ۸۱ میلیونی، دارای ۱.۶ میلیون متقاضی است ولی گینه با ۱۲ میلیون جمعیت، ۳۲۲ هزار متقاضی لذا سرانه گینه به تناسب جمعیت از ما بیشتره ولی شما این مهم رو لحاظ نکردید

  • علی
    0

    نگاه به تبلیغات و تاسیس شبکه های ماهواره و حتی اینترنتی که ان کشورها برای ما می کنند که چجوری جریان سازی میشود می فهمی که چه خبر است برعکسش کشورهای دیگر را هم بکن و مقایسه بفرما

  • محمد
    0

    ایراد در درجه اول از خود شما است وقتی زبان را خراب می کنید و می نویسید کامنت!!! در ضمن بر خلاف همین رتبه بندی کشورها حتی با محاسبه جمعیت ، کشورهای کمتر توسعه یافته تقاضای کمتری برای رفتن دارن!!

  • مرتضی عمادی
    0

    نداشتن امنیت فکری و هر روز شیپور مبارزه با یه دشمن جدید باعث فرار اجباری مردم می‌شود و آنها هم که می‌مانند دچار مشکل عصبی میشوند

  • یک معلم
    0

    ببینید تصویری که آمریکا از خودش در چشم جهان ارائه داده، یوتوپیا هست. درحالی که بخواید نخواید رو به افوله. طبق آمار خودشون، در سال ۲۰۱۸ یک میلیون و پونصد هزار فرزند نامشروع تو آمریکا به دنیا اومده و بیش از ۶۵۰هزار سقط جنین رخ داده. وهزار مشکل دیگه.ولی به نظر من این کار آمریکا که مردم کشورای مختلف جهان رو میاره وبهشون اقامت میده، برای دوام خودشه. یعنی اون بیشتر نیاز داره ما این کارو براش بکنیم!! اما مردمی ک میرن فک میکنن محتاج زندگی تو آمریکان... ولی به زودی زود متوجه اشتباه خودشون میشن. ایران قرار نیس همیشه اینجوری باشه.. یه روزی میسازیمش!!!

    نظرات شما -
    • یک ایرانی
      0

      میسازیش

    • سامان
      0

      همه با هم می سازیمش البته بجز آدم های وطن فروش

  • حقگو
    0

    مگه مهمه مردم ازدست این مسولین بی کفایت خسته شدن ازدزدی واختلاس آقازاده ها خسته شدن کل کشوروجوری غارت کردن که درتاریخ ایران بی سابقه هست دست مغول رابستن همه شون تو امریکا واروپا درحال عیش ونوشن کدامشان رفته مدافع حرم شده کدامشان جنگیدن هیچکس فقط چاپیدن برای بچه شون آنورذخیره کردن کی کدام مرجع قانونی میتونه جلوشون وایسته بغیرازچند نمایش سوری قوه قضابیه که پشت دست با تلفن ونامه مسله روحل وفصل می کنن مردم خر نیستن گاونیستن یک کارخوبی که این نظام به ملت کردن شعورسیاسی روبالا برد هروقت کسی مثل قلدری رضاشاه درایت امیرکبیر جسارت مصدق بی پروایی مدرس رک وپوست کنده ای ونترس بودن امام پیدا شد مملکت نجات پیدا می کنه وگرنه بزودی بزودی شیرازه نظام می پاشه باید همچین آدمی را توسپاه گشت پیدا کرداینو هرآدم کوری میفهمه باید همه مسولین الان ازسر تا ته همه روبریزن توسطل آشغال یا زندان تا دل مردم خنک بشه تمام اموال دزدی بیت المال رو ازشون گرفت بچه هاشونو از موی پیشانی سگ کش بیارن ایران بفرستن بیگاری دوباره افرادی مثل شهید رجایی ،همت،وهزاران نفری که بی منت وتوقع خانه نشینن که این قوم بنی امیه نمیذارن بیاین بداد ملت برسند آنوقت مردم باور می کنن نظام اصلاح شده

    نظرات شما -
    • A
      0

      واقعا دمت گرم حرف دله همه رو زدین

    • مصطفی
      0

      خیلی زیبا و جامع بود این نظر باید اب طلا گرفت

  • وحید
    0

    چون ایران فقط مردمش زنده اند وگرنه زندگی وجود نداره....

  • شهرام
    0

    وقتی اولویت مسئولان کشور تقریبا همه کشورهای داغون و به درد نخور منطقه و آفریقا به جز ایرانه نتیجه ای جز این تعجب آور بود . اینا نه تنها دنیای مردم رو تباه و سیاه کردند بلکه آخرت و دین مردم رو هم ازشون گرفتن. از جمله فرار ورزشکاران نخبگان علمی ادبی و ... . شخصا موقعیتش باشه هزار درصد مایلم به اروپا یا آمریکایی شمالی هر کشوری شده برم‌ . وطن جایی ست که دل آدم خوش و در آرامش و رفاه باشه.

  • Milad
    0

    خدا قسمت کنه ماهم ازاین مملکت فرارکنیم

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      مگر کسی جلوتو گرفته؟ بفرما برو. زندگی تو ایران لیاقت می خواد.

  • اسمی
    0

    جواب این سوال رو همه میدونن چون مثل روز روشنه جوابش ولی دولت و حکومت باید به این سوال جواب بده

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      برای اینکه اینده خودشون رو در ایران تباه شده میبینند و میخوان حداقل نسل بعدیشون ازاد باشند و مجبور به ریا کاری نشوند

  • حمید عسکری
    0

    واقعا خودتون نمی بینید چرا مردم ایران بیشترشون حاضرن جایی کمتر بهتر از کشورشدن باشه کوچ کنن!!! دزدی غارت قوانین دست و پاگیر مدیران نالایق و بیسواد که نه حذف میشن و نه می میرن بلکه از این پست به ان پست منتقل میشن بی عدالتی گرانی مسولین بی تفاوت عدم امید به آینده فرزندان و زندگی حالشان و هزاران درد بی درمان دیگه که چمبره زده تو ایران ما، کشوری که تا قبل 40 سال همه آرزوی زندگی کردنو در اون داشتن حالا مردمش از کشور فرارین.

  • سجاد
    0

    سلام عالی هست .

  • غلام
    0

    ثبت نام کنید

  • مادر
    0

    اینا بعد اینکه رفتن آمریکا میخوان چیکار کنن؟ کار از کجا درآمد و خونه از کجا؟؟؟ برام سواله

    نظرات شما -
    • 2
      0

      اونجا زندگی سخته و باید سخت کار کنند ولی مسئله مهم اینه که اگه کسی سخت کوش باشه به راحتی رشد میکنه

  • ایروان مظاهری
    0

    سلام انشاالله خدا بخاهد اسمم در بیاد برای اقامت امریکا یا کانادا وازشما خیلی بینهایت تشکر میکنم که این سایت و باز گذاشتین تا راحتر بتوانیم وارد شویم خدا کند اسمم در بیاد تابروم خیلی ممنون

  • یک ایرانی
    0

    با توجه به پذیرش سالانه 4500 نفر از ایران، و تعدادشرکت کننده 1624204 به نسبت 0.0028 خواهیم رسید، یعنی حدود 3 نفر از 1000 نفر شانس قبولی در لاتاری خواهند داشت. این عدد تعداد زیاد متقاضی را نشان میدهد که خواستار ترک ایران هستند، پر واضح است که نشان میدهد هموطنان در فشار و سختی هستند که مشکلات بسیار مهاجرت را به جان و تن میخرند تا بتوانند حداقل امکانات زندگی و آسایش را داشته باشند. مهاجرت، چه به آمریکا و چه به هر کشوری دیگر، قطعا" مشکلات و سختی های خاص خود را دارد. برای همه شرکت کننده گان و هموطنان عزیز، آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

  • محمد داودآبادی
    0

    من جز ایران هیچ جا نخواهم رفت ولی مسءولین محترم بدون توجه به اینکه کیا میرند این مسءولیت خدایی شماست که شرایطی را فراهم کنید که ایرانی با هر گرایشی به ایران افتخلر کند . ایران خانه مادری ماست ایران آینده به فرزندان ایران نیاز دارد و باید طوری کار کنیم که افتخار نسلها باشد بله مشکلاتی هم سر راه هست ولی بسیا ی از مشکلات با مدیریت دلسوزانه و فعال و بی چشم داشت حل خواهد شد . عزیزانی که قر میزنید که اختیار و مشکلات و و و وقتی کاندید شدید با این شرایط قبول کردی که شرایط رو بهتر میکنید به حرفهای قبل از آمدنتان هم توجه کنید وو از خدا غافل نشوید و شهداء را در نظر بگیرید و در جیبها رو اول بدوزید و پاشنه کفشتون رو ور بکشید و کمربندها رو محکم کنید و گوش به طمع ورزی اطرافیان ندهید اگر مشکلات حل نشد هرچه خواستید بمن بگویید درپناه خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها