تولیداتی ایرانی همچون «پاکشوما» با «بوش» برابری می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: ما تولیدات خوبی همچون پاکشوما داریم که سهم بزرگی در بازار دارند و دیده شده که با برند بوش برابری می‌کند.

تولیداتی ایرانی همچون «پاکشوما» با «بوش» برابری می‌کند

به گزارش مشهد فوری ، غلامرضا رزقیان درخصوص منع فروش لوازم خانگی فاقد شناسه از 15 آبان ماه اظهار کرد: در شهریور ماه طی اطلاعیه و مراجعه حضوری به تمام فروشگاه‌های سطح شهر، آن‌ها را از خرید و فروش کالای قاچاق منع کردیم و به آن‌ها گفته شد که در صورت مشاهده کالای قاچاق با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از 15 آبان ماه واحد بازرسی، اتاق اصناف، صنعت و معدن در این رابطه به بازار ورود پیدا می‌کنند، این اقدام ، اقدام خوب و مفیدی‌ است، چرا که کالای قاچاق لطمه زیادی به تولیدکنندگان ما می‌زند .

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: با توجه به این‌که در فصل پاییز هستیم، طبق سنوانات گذشته تقاضای مردم نسبت به خرید لوازم خانگی افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم که این موضوع باعث رونق کسب‌وکار فروشندگان شود.

رزقیان در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی بیان کرد: ضرورت رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار نیاز است تا فرهنگ‌سازی کنند و موجب اقبال مردم به سمت تولیدات داخلی بیشتر شود، چرا که کالاهای ایرانی دارای گارانتی و ضمانت نامه معتبر است و با کالاهای خارجی رقابت می‌کند، اما متاسفانه تاکنون این فرهنگ سازی از سمت رسانه‌ها صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در ارتباط با تغییرات قیمت لوازم خانگی پس از اعمال این طرح تشریح کرد: از مرداد ماه تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در هیچ شرکتی نداشته‌ایم، برخی شرکت‌ها جشنواره فروش زده‌اند، به این معنی که در هنگام نصب کارت تخفیف ویژه به خریداران اعطا شود و در موردکالاهای گرمایشی با توجه به این که در فصول سرد سال هستیم، هیچ گونه مشکلی در تولید این وسایل نداریم.

وی در خصوص رونق تولیدات داخلی گفت: متاسفانه کالاهای قاچاق در بازار افزایش پیدا کرده است اما کالاهای ورودی در بازار غالبا دارای برگ سبز و گمرکی است و حدود 35 الی 40 درصد موجودی بازار ما را تشکیل می‌دهند .

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: 50 درصد کالاهای موجود در بازار ایرانی‌ است، ما تولیدات خوبی چون پاک شوم ا داریم که سهم بزرگی در بازار دارند و دیده شده که با بوش برابری می‌کند و در صادرات به کشورهای آسیای میانه همچون عراق، پاکستان، افغانستان و ارمنستان حرفی برای گفتن دارند .

رزقیان بیان کرد: ما حدود 850 واحد صنفی معتبر دارای پروانه کسب در مشهد داریم و تقاضای پروانه حدود 300 نفر در دست بررسی است و از سال قبل حدود 150 واحد صنفی ریزش داشته‌ایم .

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد اضافه کرد: ایران در تولیدات اجاق گاز حرف اول را می‌زند و در صنعت یخچال و لباسشویی نیز کاملا توان رقابت با برندهای خارجی را دارد، خدمات پس از فروش کالا شرط اول کار و مزیت شرکت‌های داخلی است که مردم هنگامی که می‌بینند کالایی با این کیفیت و با شرایط خوب عرضه می‌شود، خودشان به سمتش می‌آیند .

وی در خصوص اعتبار خدمات پس از فروش شرکت‌های مجاز اظهار کرد: خوشبختانه تمام خدمات پس از فروش شرکت‌های ما معتبر است و تا 12 ماه پس از نصب اعتبار دارد و به وسیله نمایندگان مجاز این خدمات ارائه می‌شود و هیچ گونه هزینه‌ای جز هزینه ایاب و ذهاب دریافت نمی‌کنند.

رزقیان ادامه داد: بیش‌ترین تخلف گزارش شده به اتحادیه درخصوص گران‌فروشی و فروش با سود بیش‌تر از 7 درصد است که برای واحد متخلف پرونده تشکیل می‌شود و به اداره تعزیرات معرفی می‌شود.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها