گزارش رسانه‌های عربی از وضعیت عجیب زنان عربستانی:

زنان عربستان حق مسافرت دارند، حق خروج از خانه نه!

رسانه‌های عربی خبر دادند هرچند محدودیت‌های سفر زنان برداشته شده و آنها می‌توانند بدون حضور مردی از محارم به مسافرت بپردازند، اما در سایه قوانین موازی همچنان در بند ولی امر خود هستند و دامنه تحرکات آنها بسیار ناچیز است.

زنان عربستان حق مسافرت دارند، حق خروج از خانه نه!

رسانه‌های عربی به نقل از کارشناسان خبر دادند هرچند محدودیت‌های سفر زنان برداشته شده و آنها می‌توانند بدون حضور مردی از محارم به مسافرت بپردازند، اما در سایه قوانین موازی همچنان در بند ولی امر خود هستند و دامنه تحرکات آنها بسیار ناچیز است.

بر اساس اطلاعاتی که در رسانه‌های عربی منتشر شده است، مردان که در عربستان ولی امر زنان محسوب می‌شوند هنوز اجازه دارند از طریق بندهایی از قانون که همچنان به قوت خود باقی است حتی دختران و زنان بالای 21 سال را تحت تعقیب قرار دهند و خانه‌نشین کنند.

در یکی از بندهای قانون عربستان مردان می‌توانند خروج بدون اجازه زنان را از منزل به پلیس اطلاع دهند و پلیس ملزم به جلب و بازداشت آنها یا سپردن‌شان به خانه‌های نگهداری دختران است.

در عربستان مراکزی برای نگهداری دختران راه‌اندازی شده، اما فعالان حقوق بشر از جمه هیومن رایتس واچ تاکید دارند این مراکز بیش از آنکه محلی برای نگهداری باشد، مراکز بازداشت است که هیچ‌‌کس از تعداد دختران در بند آن اطلاعی ندارد.

به گفته یک فعال غربی، پدران گرچه دیگر حق ندارند مانع گرفتن گذرنامه توسط دختران‌شان شوند، اما می‌توانند اختفای آنها را به پلیس اطلاع دهند و پلیس بنا بر درخواست والدین اقدام به دستگیری آنها کند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها