کاهش نرخ بهره در امارات و عربستان

به دنبال کاهش نرخ بهره در آمریکا، بسیاری از کشورهای عربی نیز دست به اقدام مشابهی زدند.

کاهش نرخ بهره در امارات و عربستان

به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ درصد که سومین کاهش متوالی نرخ بهره در آمریکا طی سال جاری محسوب می‌شود، بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورهای عربی دست به اقدام مشابهی زدند. برخلاف بانک‌های مرکزی کشورهای عربی، بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی ارمنستان در بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند نرخ بهره خود را فعلا تغییر نخواهند داد.

امارات

بانک مرکزی امارات در آخرین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲ درصد برساند. متوسط نرخ بهره در امارات در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۱.۴۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به نوامبر ۲۰۰۷ با ۴.۷۵ درصد و کمترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با یک درصد بوده است.

عربستان

بانک مرکزی عربستان نیز در آخرین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲.۲۵ درصد برساند. متوسط نرخ بهره در عربستان در بازه زمانی ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۶۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به می ۲۰۰۰ با ۷ درصد و کمترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به مارس ۲۰۰۴ با ۱.۵ درصد بوده است.

قطر

بانک مرکزی قطر در آخرین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۴.۲۵ درصد برساند. متوسط نرخ بهره در قطر در بازه زمانی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۸۰ درصد بوده است که بالاترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به می ۲۰۰۶ با ۵.۸۵ درصد و کمترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به مارس ۲۰۰۴ با ۱.۵۳ درصد بوده است.

بحرین

بانک مرکزی بحرین در آخرین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲.۵ درصد برساند. متوسط نرخ بهره در بحرین در بازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۱.۵۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۰۷ با ۵ درصد و کمترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۰۹ با ۰.۵ درصد بوده است.

کویت

بانک مرکزی کویت در آخرین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲.۷۵ درصد برساند. متوسط نرخ بهره در کویت در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۰۰ با ۷.۲۵ درصد و کمترین نرخ بهره ثبت شده مربوط به اکتبر ۲۰۱۲ با ۲ درصد بوده است.

منبع: تریدینگ اکونومیکس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها