شناسایی هورمون‌های مرتبط با سرطان پروستات در مردان

محققان در بررسی‌های خود به وجود هورمون‌هایی در خون مردان پی بردند که با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

شناسایی هورمون‌های مرتبط با سرطان پروستات در مردان

محققان توانستند با شناسایی هورمون‌هایی در خون مردان که با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است گامی در مسیر کاهش خطر ابتلا به این بیماری بردارند.

این محققان در بررسی‌های خود دریافتند در نمونه خون مردانی که سطح بالاتری از تستوسترون آزاد و یک هورمون رشد دیگر وجود دارد احتمال تشخیص سرطان پروستات بیشتر است.

فاکتورهایی از قبیل افزایش سن و سابقه خانوادگیِ ابتلا به این بیماری، احتمال بروز سرطان پروستات را بیشتر می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سراسر جهان سرطان پروستات پس از سرطان ریه دومین سرطان تشخیصی در مردان است.

در این بررسی محققان انگلیسی به مطالعه روی اطلاعات مربوط به ۲۰۰ هزار مرد پرداختند. هیچ یک از این افراد به بیماری سرطان مبتلا نبودند. نمونه خون این افراد به منظور بررسی سطح تستوسترون و نوعی هورمون رشد موسوم به IGF-I مورد آزمایش قرار گرفت.

محققان با بیان اینکه تمامی این مردان برای مدت زمان شش تا هفت سال تحت کنترل بودند، اظهار داشتند: در این دوره ۵۴۱۲ مورد سرطان پروستات تشخیص داده شد که به فوت ۲۹۶ بیمار انجامید.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان انگلیسی با توجه به نتایج این تحقیقات متذکر شدند که وجود سطح بالایی از این دو هورمون با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات ارتباط دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها